هشدار؛ ضبط صفحه نمایش گوشی های اندرویدی بدون اطلاع آنها

هشدار؛ ضبط صفحه نمایش گوشی های اندرویدی بدون اطلاع آنها
  • 1396/8/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به تازگی خبرهایی در باب کشف یک حفره امنیتی در اندروید به گوش می رسد. ظاهراً این حفره امنیتی، که توسط شرکت امنیت سایبری MVR InfoSecurity کشف شده، قادر است که به واسطه ی ضبط چیزهایی که بر روی صفحه نمایش گوشی ها و تبلت های اندرویدی نمایش داده می شوند از آن ها کلاهبرداری نماید.

گویا آی تی – حفره امنیتی مورد بحث ظاهراً به چارچوب مدیا پروجکشن اندروید مربوط است. چارچوب مدیا پروجکشن، که همزمان به ارائه ی اندروید ۵ معرفی شد، این امکان را برای توسعه دهنده فراهم می سازد که بتواند داده هایی که بر روی صفحه نمایش گوشی یا تبلت نمایش داده می شوند را رصد کند و حتی در صورت تمایل اقدام به ضبط آن ها نماید.

در واقع، هر اپلیکیشنی که از مدیا پروجکشن استفاده می کند زمان نصب اعلام می دارد که دسترسی به ضبط محتویات صفحه نمایش را داراست. اما حفره امنیتی ای که در این نوشته در باب آن صحبت می کنیم، پیغام مربوطه را محو می کند و به این ترتیب کاربر بدون این که از موضوع مطلع باشد به اپلیکیشن مورد نظر اجازه ی نصب می دهد و بدین سان دستگاه اندرویدی اش در خطر قرار می گیرد.

البته این مشکل در اندروید ۸ برطرف شده است اما با توجه به این که هنوز بسیاری از کاربران اندروید از نسخه ی اندروید ۸ استفاده نمی کنند، گوگل بایستی چاره ای بیندیشد و کاربرانش را از این حفره امنیتی مصون نگاه دارد. تا زمانی که گوگل چاره  ای می اندیشد، نسبت به نصب اپلیکیشن های جدید بسیار احتیاط کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *