رقابت مایکروسافت و آمازون برای در دست گرفتن بازار کلود

رقابت مایکروسافت و آمازون برای در دست گرفتن بازار کلود
  • 1396/9/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تقریباً یک ماه پیش بود که کمپانی مایکروساف خبری مبنی بر تصمیم کمپانی سیمانتک (Symantec) برای استفاده از سیستم کلود این کمپانی، یعنی کمپانی مایکروسافت، منتشر کرد. خبری که در واقع یک خبر خوش برای کمپانی مایکروسافت به حساب می آید.

گویا آی تی – اما همین چهارشنبه بود که کمپانی آمازون نیز خبری مبنی بر انتخاب کلود این کمپانی توسط کمپانی سیمانتک منتشر کرد. گویا آمازون قصد آن داشته که با انتشار چنین خبری در برابر رقیب خود شاخ و شانه ای بکشد.
در حال حاضر که استفاده از سرورهای آنلاین کلود توسط کسب و کار رونق گرفته، سه کمپانی آمازون، مایکروسافت و گوگل در رقابتی شدید به سر می برند. به همین سبب هر کدام از آن ها در راستای رقابت با دیگر کمپانی ها در این تلاش اند که با ارائه ی ویژگی های جدید و بهتر، کمپانی های دیگر را به سوی خود بکشانند.
البته تناقضی که در بالا در میان اخبار آمازون و مایکروسافت دیده شد امری نیست که خیلی عجیب باشد و در ماه ها و سال های آینده نیز این مورد را به کرات خواهیم دید، البته احتمالاً.
درواقع گاهی یک کمپانی بزرگ ممکن است برای هر کدام از قسمت های کسب و کارش از یک ارائه دهنده ی کلود بهره ببرد. چنان که امروز این قضیه برای کمپانی کوکاکولا صادق است. این کمپانی همزمان از کلود گوگل، آمازون و مایکروسافت بهره می برد.
به هر روی، گفتیم که در میان سه کمپانی گوگل، مایکروسافت و آمازون رقابتی سخت در باب سرورهای کلود وجود دارد. به عنوان مثال پس از خبری که آمازون در روز چهارشنبه اعلام کرده، سخنگوی مایکروسافت گفته که از همکاری با کمپانی سیمانتک مفتخر است. احتمالاً این سخن نیز به زودی توسط کمپانی آمازون پاسخ داده خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *