آموزش تقسیم مورب سلول ها در word و اکسل

آموزش تقسیم مورب سلول ها در word و اکسل
  • 1396/9/8
  • زهرا معبودی
  • 1

برنامه های ورد و اکسل از واژه پردازهای مهم مجموعه آفیس هستند که بارها و بارها از آن ها استفاده کرده ایم. این دو مجموعه به شما کمک می کنند تا با کمترین زحمت و با بیشترین دقت، جدول هایی را بکشیم یا از فرمول بندی خود این واژه پرداز ها استفاده کنیم و یک جدول آماده ایجاد کنیم

گویا آی تی: از میان جدول هایی که ایجاد می کنیم، می توانیم رنگ بندی ها و امکانات متنوعی ایجاد کنیم و صفحه را جذاب تر کنیم. یکی از مهم ترین قابلیت هایی که من بارها در طراجی جدول از آن استفاده کرده ام قابلیت تقسیم بندی سلول ها است. البته تا کنون فقط آن ها را به صورت افقی یا عمودی تقسیم بندی کرده ام اما امروز متوجه شدم که برای تقسیم بندی اریب شکل یا مورب یک راه ساده وجود دارد. آیا دوست دارید این روش را یاد بگیرید؟

تقسیم بندی مورب سلول در ورد

برای این کار ابتدا وارد یکی از مجموعه های ورد یا اکسل شوید. از گزینه های منو هایی که در بالا مشاهده می کنید، گزینه insert را انتخاب و بعد جدول یا table را انتخاب کنید. شما می توانید میزان سطرها و ستون ها و حتی رنگ بندی ها را با چند کلیک ساده مشخص کنید.

وقتی که جدول را ایجاد کردید، به سادگی نشان گر موس را در داخل سلولی که می خواهید به طور مورب آن را تقسیم بندی کنید قرار دهید. بعد وارد تب Design یا طراحی شوید. مطابق تصویر زیر ادامه ماجرا را با آموزش گویا آی تی دنبال کنید:

 Borders

Table Tools مجموعه ای است که با آن کار دارید. همانطور که در بالا مشاهده می کنید باید مجموعه  Borders را انتخاب کنید.

در این بخش دو حالت برای تقسیم بندی مورد سلول ها وجود دارد که شامل زیر می شود:

Diagonal Down Border

Diagonal Up Border

در کنار هر کدام از موارد گفته شده، یک آیکون کوچک وجود دارد که به شما اجازه می دهد که بتوانید حالت مورب شدگی تقسیم بندی را بعد از اجرای تقسیم بندی، مشاهده کنید. هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و بعد خروجی را مشاهده کنید. در زیر عکسی از انتخاب یکی از این گزینه ها مشاهده می کنید:

 Diagonal Down Border, and Diagonal Up Border.

روش اضافه کردن داده به سلول مورب

در حالت تقسیم بندی مورد یک تفاوت عمده با تقسیم بندی عرضی یا عمودی وجود دارد و آن هم این است که وقتی که شما، سلول را تقسیم بندی می کنید در حقیقت، شما یک سلول دارید که شکل و شمایل آن عوض شده است. با این تقسیم بندی، سلول مورد نظر به دو سلول مجزا تبدیل نمی شوند. شما باید محتوای سلول را به نوعی بنویسید که با ایجاد این حالت اریب، به طور اتوماتیک عبارت ها به گونه ای قرار گیرند که خط مورب بین آن ها مرزی ایجاد کند.

برای نوشتن در داخل این سلول به این روش عمل کنید:

ابتدا در داخل سلولی که تقسیم بندی کرده اید، ماوس را قرار دهید و بعد به تب Home بروید. در آن جا به بخش  ribbon بروید. در جعبه ابزار  Font، در این بخش در کنار سبک های ارائه شده، دو گزینه مشاهده می کنید که برای زیر نویس و بالا نویس مورد استفاده قرار می گیرند.

ماوس را در داخل سلول نگه داشته علامت بالا نویس را بزنید و متن خود را ایجاد کنید و بعد برای سلول پایینی، نیز این کار را با سبک پایین نویس ادامه دهید:

بدین صورت می توانید در داخل سلولی که آن را ظاهرا به دو سلول تقسیم کرده اید متن خود را بنویسید و یک جدول متفاوت و تمیز ایجاد کنید.

هر دوی این گزینه ها موجب می شوند که متنی ریز و نازک ایجاد کنید. اما شما می توانید به کمک قابلیت سایز فونت ها، و قلم ها، اندازه را تغییردهید و رنگ آن ها را تغییر دهید.

این ترفند در حقیقت ابزاری برای کمک به شما برای افزودن شمار سطر و ستون ها نیست بلکه یک ترفند ظاهری است که به شما کمک می کند تا ظاهر جدول را مورد تغییر قرار دهید تا بتوانید از آن استفاده بهینه تری کنید. دقت کنید که میزان متنی که در این حالت می توانید قرار دهید بسیار محدود است که در این حالت اگر بخواهید متن بیشتری ایجاد کنید لازم است که یا سلول را بزرگ تر کنید و یا به صورت پیشنهادی بهتر و موثر تر، از تکست باکس، استفاده کنید.

امیدواریم که از این تجربه استفاده کرده باشید. در این باره دیدگاه و تجربیات ارزشمند و مشابه را با ما در میان بگذارید و این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *