تبدیل گوشی به سیستم امنیتی با اپلیکیشن اسنودن

تبدیل گوشی به سیستم امنیتی با اپلیکیشن اسنودن
  • 1396/10/7
  • رقیه کُرد
  • 0

ادوارد اسنودن که دست سازمان NSA در زمینه گردآوردی اطلاعات شخصی از شهروندان امریکایی را رو کرد اطلاعات بسیاری زیادی درباره راه و روش های جاسوسی دارد. وی اخیرا اپلیکیشنی به نام Haven منتشر کرده که کاربران را در امر دفاع از حریم شخصی شان یاری خواهد داد.

گویا آی تی – Haven که فعلا به صورت آزمایشی عرضه شده تلفن های هوشمند اندرویدی را به یک سیستم امنیتی حساس تبدیل می کند. اساسا این اپلیکیشن برای نصب روی تلفن های همراه ثانویه، برای مثال مدلی قدیمی که کمتر از آن استفاده می شود، طراحی شده و قادر به عکس گرفتن و ضبط صدای تمام فعالیت هایی است که در مکان قرارگیری تلفن همراه، انجام می شوند. بعد از این Haven با استفاده از کانال های رمزنگاری شده، هشدارهای نفوذ را به تلفن همراه اصلی کاربر ارسال کرده و وی از تجاوز به حریم خصوصی خود آگاه خواهد شد.

هدف اصلی از انتشار این اپلیکیشن کمک به روزنامه نگاران جسور، مدافعان حقوق بشر و سایر افرادی است که ممکن است دشمنان قدرتمندی داشته باشند. مشوق اسنودن برای ساخت اپلیکیشن وکیلی بود که نقشی فعال در سرنگونی حسین حبری، دیکتاتور پیشین کشور چاد، داشته است.

یکی از موارد استفاده از Haven محافظت از لپ تاپ های حاوی اطلاعات حساس است زیرا اگر فردی ناشناس دسترسی فیزیکی به آنها پیدا کند، سرقت داده ها کار چندان دشواری برای وی نخواهد بود. اسنودن که به خاطر اتهامات جاسوسی در امریکا هم اکنون در روسیه زندگی می کند، تمهیدات امنیتی گسترده ای برای خود در نظر گرفته و آن طور که گزارش می شود استفاده از تلفن های هوشمند را به طور کامل کنار گذاشته است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *