آموزش راه حل جایگزین دابل کلیک در آیفون X برای نصب اپلیکیشن و پرداخت اپلی

آموزش راه حل جایگزین دابل کلیک در آیفون X برای نصب اپلیکیشن و پرداخت اپلی
  • 1396/10/18
  • زهرا معبودی
  • 3

 اگر قبلا از تاچ آیدی استفاده میکردید، تنها کاری که لازم بود برای نصب اپلیکیشنها و بازیها از اَپ استور انجام دهید این بود که نوک انگشت خود را بر روی دکمهی Home قرار دهید.

گویا آی تی: در آیفون X به علت حذف شدن دکمهی Home این روند بوسیلهی سیستم تشخیص چهرهی اپل و یکسری دستورهایی که بر روی صفحه نمایش داده میشود صورت میپذیرد. شاید این دستورات برای یکسری از افراد عمل نکند ولی باید بدانید که راه حل بسیار آسانتر از چیزی است که فکر میکنید.

·        چرا اپل از کلیک به همراه سیستم تشخیص چهره استفاده میکند

بعد از تنظیم کردن سیستم تشخیص چهره بر روی آیفون X، نصب اپلیکیشن و استفاده از اپل پی، حتی در حالتی که گوشی قفل است، به راحتی و با نگاه کردن به صفحه صورت میپذیرد، درست است ؟ خیر.

برای جلوگیری از دانلودها و خریدهایی که امکان دارد بصورت تصادفی صورت گیرد، اپل مراحل دیگری نیز برای انجام این عملیات  در نظر گرفته که شامل “برای دانلود دابل کیلک کنید” و “برای خرید دابل کلیک کنید” است. این دستور العملها هر زمان که بخواهید از اپ استور اپلیکیشنی دانلود کنید و یا بخواهید از اپل پی استفاده کنید قبل از سیستم تشخیص چهره ظاهر میشود.

   کلمهی “کلیک” دقیقاً چه معنایی دارد

اگر شما برای “دابل کلیک” عجله میکنید و هیچ عکس العملی دریافت نمیکنید، شاید مشکل اینجاست که بر روی خود نمایشگر دوبار ضربه میزنید. ما با کاربرانی مواجه شدیم که بر روی تمام نقاط نمایشگر دوبار ضربه زده بودند و حتی تلاش کرده بودند که پیغام ظاهر شده را بیرون بکشند، زیرا این تصور را داشتهاند که محلی که باید بر روی آن دوبار ضربه بزنند مخفی است. اما اگر به معنی کلمه کلیک فکر کنید همه چیز بسیار واضح است.

در دنیای کامپیوتر، کلیک به مفهوم فشردن دکمهی موس (موشواره) است. این کلمه در حقیقت صداواژهای است که با اینکار به گوش میرسد. در تلفنهای هوشمند، این کلمه به مفهوم فشردن دکمههای فیزیکی دستگاه است، چیزی که بتواند صدای کلیک بدهد.

·        پاسخ : دکمهی کنار دستگاه را دوبار فشار دهید

دستورالعملی که در مورد آن صحبت کردیم دقیقا در کنار دکمهی جانبی دستگاه به نمایش در میآید، پس زمانی که این دستورالعمل به حرکت در میآید میخواهد این مفهوم را به شما برساند که بر روی دکمهی کناری گوشی دوبار “کلیک” کنید. پس پاسخ مشخص شد، “برای نصب دابل کلیک کنید” و یا “برای پرداخت دابل کلیک کنید” بدین معنی است که دکمهی کناری دستگاه را دوبار فشار دهید.

بسیاری از کاربران، “کلیک” را به منزله‌‍ی “ضربه زدن” و یا “فشردن” صفحه در نظر گرفتهاند، به همین دلیل شاید در آیندهای نزدیک اپل توضیحات بیشتری به این دستورالعمل اضافه کند. شاید “دکمهی کناری را دوبار فشار دهید” گزینهی مناسبی باشد.

·        دیگر مشکلاتی که شاید کاربران به آن برخورد کنند

اگر همانند دستورالعمل دکمهی کناری را دوبار فشار میدهید، و یا اینکه اصلا پیامی به شما نمایش داده نمیشود، نکاتی وجود دارد که میتوانید برای عملکرد صحیح این موارد آنها را امتحان کنید.

·        اگر فکر میکنید مشکلی در اپلیکیشن پیش آمده است، میتوانید اپلیکیشن را بسته و مجدداً آن را باز کنید.

·        اگر فکر میکنید علت این مشکل به نرم افزار دستگاه مربوط است میتوانید آیفون خود را شروع مجدد کنید.

·        اگر به اینترنت متصل نیستید، این مورد عمل نخواهد کرد، پس مطمئن شوید که حالت هواپیما فعال نبوده و اینکه به یک شبکهی بی سیم و یا به اینترنت سیم کارت متصل باشید.

·        اگر اپلیکیشن اپ استور را مشاهده نمیکنید، مطمئن شوید که گزینهی “Installing Apps” در قسمت “Restrictions” خاموش نشده باشد.

·        اگر پیامی دریافت میکنید که به شما میگوید اجازه خرید درون برنامهای ندارید، مطمئن شوید که گزینهی “In-App Purchases” در قسمت “Restrictions” خاموش نشده باشد.

·        اگر اپل پی بدرستی کار نمیکند، اطمینان حاصل کنید که در قسمت “Face ID & Passcode” این گزینه فعال باشد.

·        اگر پیام “برای نصب دابل کلیک کنید” را مشاهده نمیکنید، مطمئن شوید که در قسمت “Face ID & Paascode” گزینهی “iTunes & App store” فعال باشد.

 

·        اگر فکر میکنید سیستم تشخیص چهره بدرستی چهره شما را تشخیص نمیدهد، میتوانید یکبار دیگر چهرهتان را در این سیستم تعریف کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *