فیسبوک واحد جدیدی برای زمان ابداع کرد

فیسبوک واحد جدیدی برای زمان ابداع کرد
  • 1396/11/9
  • مهری ایران دوست
  • 0

فیسبوک به تازگی واحد جدیدی برای اندازه گیری زمان ابداع کرده است که کار کردن با تک فریم ها در فیلم ها، واقعیت مجازی و سایر محتواهای تصویری را بسیار آسان تر می کند. این واحد ابداع شده زمان را بسیار دقیق تر از واحدهای استاندارد نظیر ثانیه به بخش های کوچک تر تقسیم می کند.

گویا آی‌تی – واحد زمانی ابداع شده فلیک (Flick) نام دارد و معادل ۱/۷۰۵۶۰۰۰۰۰ ام ثانیه است. کمپانی فیسبوک در مورد ارتباط این واحد با فریم ریت های متداول اینگونه توضیح می دهد:

هنگام ساخت جلوه های تصویری برای فیلم ها، تلویزیون و سایر رسانه ها معمولا استفاده از شبیه سازی ها یا فرآیندهای یکپارچه سازی زمان متداول است که در آن ها یک تک فریم زمانی به تعداد ثابت و صحیحی بخش  تقسیم می شود. به هم پیوستن این بخش های کوچک برای تشکیل یک تک فریم و بازه های یک ثانیه ای به دلایل متعددی بسیار پر کاربرد است.

با به هم پیوستن این تعداد صحیح از زیر فریم ها، مدت زمان یک فریم با فرکانس های ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ هرتز و حتی یک هزارم هر یک از آن ها نمایش داده می شوند.

ایده ی اصلی در واحد Flick، تقسیم بندی آسان فریم ریت ها هنگام کار کردن با رسانه های تصویری است و این کار معمولا بر حسب ثانیه یا نانو ثانیه کار آسانی نیست.

برای مثال، بیشتر فیلم ها و سریال های تلویزیونی با فرکانس ۲۴ فریم در ثانیه به نمایش در می آیند و مدت زمان نمایش هر فریم ۰٫۴۱۶۶۶۶۶۶۶۷ ثانیه است. اگر قرار باشد شما محتوای تصویری خود را دقیق تنظیم کنید و یا محاسبه کنید که چه تعداد فریم تصویر برای پوشش دادن ویدئوی شما کافی است، ممکن است هماهنگ سازی همه ی جنبه ها در محاسبه بر حسب ثانیه برای کلیپ مورد نظر کار بسیار دشواری باشد. اما با استفاده از flick، یک تک فریم در فرکانس ۲۴ فریم در ثانیه برابر با ۲۹۴۰۰۰۰۰ فلیک و یک فریم در فرکانس ۱۲۰ fps  برابر با ۵۸۸۰۰۰۰ فلیک خواهد بود. مزیت این روش آن است که اعداد محاسبه شده برحسب فلیک، اعدادی صحیح هستند و کار کردن با آن ها به مراتب ساده تر است.

واحد زمانی معرفی شده توسط کریستوفر هورواث، یکی از کارمندان سابق فیسبوک در استودیوی فیلم Oculus ابداع شده است. کمپانی فیسبوک امیدوار است با افزایش محبوبیت این واحد زمانی آن را به استاندارد صنعت فیلم تبدیل کند، اما تصمیم نهایی بر عهده ی افراد مشغول در این حرفه خواهد بود و باید دید آیا آن ها علاقه ای به استفاده از این واحد زمانی نشان می دهند یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *