تبدیل کامپیوتر به سوییچ اترنت؛ آیا این کار امکان پذیر است؟

تبدیل کامپیوتر به سوییچ اترنت؛ آیا این کار امکان پذیر است؟
  • 1396/11/13
  • رقیه کُرد
  • 0

بسیاری از کاربران دوست دارند بدانند آیا امکان استفاده از کامپیوترها به عنوان یک سوئیچ اترنت وجود دارد یا نه. اگر چه این سوال رایج کاملا روشن مطرح شده اما نمی توان پاسخ واضحی به آن داد.

در این مطلب قصد داریم این مساله را رمزگشایی و پاسخی کاملا شفاف به این سوال دهیم. اگر واقعا این کار امکان پذیر است چه گام هایی را باید دنبال کنیم؟

گویا آی تی – ابتدا باید تعریف کاملا دقیقی از سوئیچ ارائه دهیم. سوئیچ ابزار کنترلی است که امکان برقراری ارتباط بهینه را میان ابزارهای شبکه میسر می کند. سوئیچ ها اطلاعات را بین ابزارهای متصل شده به اشتراک گذاشته و ضمنا مدیریت تخصیص منابع میان آنها را هم انجام می دهند.

امکان به کارگیری کامپیوتر در قالب یک سوئیچ وجود دارد اما این کار ایده جالبی نیست.

استفاده از کامپیوتر به عنوان یک سوئیچ، موجب ایجاد یک اتصال موازی (پارالل) می شود. به خاطر داشته باشید که ارتباط شبکه در حالت عادی، تا مدخل گذرگاه (Bus Entry) با استفاده از یک مدل معماری سریال انجام می شود. ایجاد یک اتصال موازی سرعت شبکه را به طرز قابل توجهی کاهش خواهد داد. این امر پروسه سوئیچ کردن را بسیار کند کرده و کار درستی نیست. ضمنا با این کار شاهد افزایش مصرف انرژی هم خواهید بود.

جایگزین های ارزان تر و ساده تر

اگر نیازمند یک سوئیچ هستید بهترین راهکار، تهیه یکی از مدل های موجود در بازار است. در حال حاضر با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی، بر حسب بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید نمونه های ساده و پیشرفته ای را خریداری نمایید. در مقایسه با استفاده از کامپیوتر به عنوان یک سوئیچ اترنت، بر حسب نیاز می توان سوئیچی با پورت های متعدد تهیه نمود.

روی هم رفته می توان گفت پاسخ به سوالی که در اول مطلب مطرح کردیم مثبت است اما این کار تا حدودی پیچیده بوده و ضمنا معایب متعددی مثل کاهش سرعت، افزایش مصرف برق و استفاده از کارت های مختلف با راه اندازهای متفاوت دارد.

پس نتیجه می گیریم که بهترین راه انتخاب راهکار ساده تر خرید یک سوئیچ اختصاصی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *