۳ استراتژی برای تقویت ایمیل مارکتینگ

۳ استراتژی برای تقویت ایمیل مارکتینگ
  • 1396/12/5
  • مهدی پیوندی
  • 0

به کمک تاکتیک های زیر، ایمیل های شما بیشتر توسط مخاطبین هدف تان دیده و کمتر روانه پوشه اسپم یا هرزنامه خواهد شد

 

بدون شک، استفاده از تکنولوژی ها و ابزارهای جدید می تواند به دسترسی هر چه بیشتر شما به مخاطب هدف کمک کند، اما نباید از بهره برداری بهتر و استفاده بهینه از ابزارها و امکانات موجود غافل شوید.

همانطور که بارها و بارها اشاره کرده ایم، ایمیل مارکتینگ یکی از کارآمدترین انواع بازاریابی دیجیتال است. با این حال، رسیدن ایمیل به دست مخاطب و بازشدن، دیده شدن و پسندیده شدن آن یک چالش مهم و قابل توجه است. در همین راستا، طبیعتاً ایمیل شما نباید توسط سرویس دهنده ایمیل مسدود یا به عنوان اسپم یا هرزنامه فیلتر شود و باید به اینباکس مخاطب تان راه پیدا کند. ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به ذکر سه استراتژی خواهیم پرداخت که از طریق آنها می توانید کارآمدی و تاثیرگذاری کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را افزایش بدهید.

 

افزودن ریکپچا (reCAPTCHA) به صفحه ثبت نام ایمیل

یکی از چالش های مستمر همه کمپین های ایمیل مارکتینگ، کسب اطمینان از صحت و واقعی بودن ایمیل هایی است که در فهرست ایمیل مارکتینگ ثبت می شوند. هر وقت که یک کسب و کار برای ترغیب کاربران نسبت به ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ خود به استفاده از مشوق روی می آورد، همیشه این احتمال وجود دارد که عده ای از روش های غیر استاندارد و نادرست استفاده کنند تا از این طریق ایمیل های بیشتری را ثبت کنند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت برای مشترکین جدید یک جایزه در نظر بگیرد، هیچ بعید نیست که عده ای از اسکریپت ها یا بات هایی استفاده کرده و هزاران ایمیلی که در عمل وجود ندارند را در فهرست شما ثبت کنند تا احتمال برنده شدن شان افزایش پیدا کند. فهرست مشترکانی که مملو از چنین آدرس هایی باشد، رتبه و اعتبار دامنه برای کمپین های آینده را کاهش می دهد. بنابراین، لازم و ضروری است که هر چه از دست تان بر می آید انجام بدهید تا از فعالیت اسکریپت ها و بات های خودکار جلوگیری شود.

بهترین روش برای جلوگیری از پر کردن فرم های اینترنتی توسط بات ها، استفاده از جدیدترین مدل های کپچا (CAPTCHA) است. حتماً شما هم فرم هایی را در اینترنت پر کرده اید که ارسال آنها مستلزم درج کدی بوده که در قالب یک تصویر قرار داشته است. اما یکی از بهترین گزینه های جدید ریکپچا، ریکپچای گوگل است که معمولاً به ثبت و درج چیز خاصی توسط کاربر نیاز ندارد، بلکه در عوض از الگوریتم های خاصی استفاده می کند تا تشخیص بدهد که آیا رفتار کاربر با رفتار بات های خودکار شباهتی دارد یا خیر.

شاید به عنوان یک بازاریاب این سوال برای شما مطرح شود که «اگر آدرس های ایمیل واقعاً وجود داشته باشند، چه اهمیتی دارد که یک روبات آنها را وارد کند یا یک آدم واقعی؟» پاسخ سوال شما این است که یکی از علامت هایی که به سرویس دهنده های ایمیل نشان می دهد که ایمیل های یک دامنه باید مسدود یا به عنوان اسپم فیلتر شوند، ارسال ایمیل به انبوهی از آدرس هایی است که آن ایمیل ها را باز نمی کنند. بنابراین، اضافه شدن آدرس ایمیل توسط روبات برای بازاریابی کسب و کار شما سودمند واقع نخواهد شد.

 

استفاده از ثبت نام دومرحله ای برای ثبت نام جدید

در این مورد نیز همانند مورد بالا، استفاده از فرآیند ثبت نام دومرحله ای (ثبت نامی که تایید آن مستلزم کلیک روی لینکی است که برای ایمیل ثبت شده ارسال می شود) به شما کمک خواهد کرد تا اطمینان پیدا کنید که همه ایمیل هایی که به فهرست شما اضافه می شوند درست و معتبر هستند. هنگامی که به دنبال جذب مشترکان جدید هستید، یک سیستم ثبت نام دومرحله ای بهترین دفاع در برابر ورودی های جعلی به شمار می رود. از آنجایی که مشترکین بالقوه شما برای قطعی کردن ثبت نام خود باید روی لینکی که از طریق ایمیل برای آنها فرستاده شده کلیک کنند، لذا این روش تضمین می کند که فرد مورد نظر به ایمیلی که ثبت می کند دسترسی دارد و به ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ شما علاقمند است.

کپچا کاملاً بی نقص نیست و گاهی بات ها از این مرحله هم عبور می کنند. بنابراین، آخرین سد دفاعی شما همین سیستم دو مرحله ای خواهد بود.

ضمناً فقط بات ها مشکل آفرین نیستند. حتی گاهی کاربران واقعی هم عمداً یا سهواً آدرس ایمیل خود را به درستی ثبت نکرده و یا اینکه آدرس ایمیل کاربر دیگری را ثبت می کنند. سیستم ثبت نام دومرحله ای فقط افرادی را از صافی خود عبور می دهد که واقعاً به دنبال ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ شما هستند.

علاوه بر این، سیستم ثبت نام دومرحله ای برای بهبود نرخ تحویل یا deliverability ایمیل مارکتینگ شما نیز به شدت سودمند است. در صورتی که سیستمی برای اعتبارسنجی مشترکان وجود نداشته باشد، هیچ بعید نیست که به افرادی پیام ارسال کنید که اصلاً از ابتدا هیچ تمایلی به دریافت ایمیل از جانب شما نداشته اند. به احتمال قریب به یقین، این افراد به جای نادیده گرفتن ایمیل های شما آنها را به عنوان اسپم نشانه گذاری می کنند و این بدترین اتفاقی است که می تواند در بازاریابی ایمیلی شما بیفتد. افزایش ایمیل هایی که از سوی کاربران به عنوان اسپم علامتگذاری می شوند می تواند باعث مسدود شدن کلی دامنه شما از طرف سرورهای سرویس دهنده ایمیل شود.

 

استفاده از دامنه های متفاوت برای انواع مختلف ایمیل

با وجود اینکه دو نکته ای که در بالا به آنها اشاره کردیم نکات ساده و سرراستی بودند، این استراتژی می تواند به کار بیشتری نیاز داشته باشد. بسیاری از کسب و کارها به دلایل گوناگون و برای گروه های مختلفی از مشتریان خود ایمیل ارسال می کنند. بسته به شرایط، تفکیک انواع مختلف ایمیل و استفاده از دامنه های مختلف برای اهداف و مقاصد متفاوت می تواند به نفع شما باشد. هنگامی که یک شرکت همه اقدامات ارتباطی خود را از طریق یک دامنه خاص انجام می دهد، شانس اینکه فیلترهای ایمیل هر چیزی که از آن دامنه ارسال می شود را در پوشه اسپم یا دسته بندی promotional یا تبلیغی و ترویجی قرار بدهند بیشتر می شود.

به عنوان مثال، می توانید ایمیل هایی که در رابطه با تعاملات مرتبط با خرید مشتری ارسال می کنید (از جمله تایید خرید، رسید یا پاسخ های بخش خدمات مشتری) را از طریق یک دامنه، و ایمیل های بازاریابی را از طریق دامنه دیگری ارسال کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که مهم ترین ایمیل ها در اینباکس مخاطب قرار می گیرند. البته این در مورد اینباکس های دسته بندی شده، مثل اینباکس جیمیل مهم تر است، چرا که این احتمال هم اضافه می شود که ایمیل شما در دسته بندی دیگری به جز primary inbox قرار بگیرد. به عنوان مثال، تصور کنید که اگر یک مشتری رسید خرید خود را فقط به این دلیل فوراً مشاهده نکند که آن رسید وارد پوشه اسپم یا promotions است چه مشکلاتی می تواند به وجود بیاید. همانطور که ذکر شد، این مورد نسبت به سایر استراتژی هایی که بیان کردیم به وقت و فعالیت بیشتری نیاز خواهد داشت، اما سودمند و لازم است. توجه داشته باشید که حتی شرکت های بزرگی مانند eBay، پی پال و Playstation نیز برای ایمیل های بازاریابی و خرید خود از دامنه های متفاوتی استفاده می کنند.


ما در این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گویا آی تی به سه نکته مهم اشاره کردیم که به کمک آنها می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ موفق تری را تجربه کنید. نظر شما چیست؟ آیا ایده مشابهی در همین رابطه به ذهن شما می رسد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *