چطور سوابق جستجو در فیس بوک را پاک کنیم؟

چطور سوابق جستجو در فیس بوک را پاک کنیم؟
  • 1397/1/22
  • زهرا معبودی
  • 0

تاریخچه جستجوی فیس بوک گویای بسیاری از حقایق در مورد شماست بنابراین این کاملا طبیعی است که بخواهید آن را از بین ببرید و محتویات آن را پا کنید اما متاسفانه بسیاری از افراد حتی از وجود آن خبر ندارند. 

گویا آی تی: بهتر است که هر چند مدت یک بار این قابلیت را بازرسی کرده و آن را پاک کنید اما برای این کار روش های زیر به شما پیشنهاد می شود. اولین راهکار و قدم برای پاک کردن تاریخچه جستجو در فیس بوک دیدن آن است! اما چگونه؟ این راهنما را بخوانید و اجرا کنید

چگونه هیستوری سرچ و جستجوی فیس بوک را ببینیم

برای این گام که گام اولیه است بسته به اینکه شما از پلتفرم های اندرویدی یا ios استفاده می کنید کمی وضعیت متفاوت است اما می توان گفت کمی هم شبیه است. به هر حال اینجا راه کار ها ارائه شده است

 iOS

در پلتفرم های آی او اس، ابتدا روی سه نقطه افقی، که ارائه دهنده آپشن هاست، ضربه بزنید و بعد Settings > Activity Log را انتخاب کنید:

پلتفرم های آی او اس

روی منوی باز شونده Category کلیک کنید و از میان زیر منو ها گزینه Search History” را انتخاب کنید

در این جا می توانید آخرین لیست از جستجو های خود را مشاهده کنید که به شکل زیر است:

اندرویدی ها

اگر از پلتفرم اندروید استفاده می کنید، این بار روی سه خط افقی در سمت راست کلیک کنید و از منویی که مشاهده می کنید Settings و بعد Activity Log را انتخاب کنید

در این بخش، شما یک گزینه مشاهده می کنید به نام Filter، روی ان کلیک کنید و بعد گزینه “Search History را انتخاب کنید:

در این جا نیز شما لیستی از جستجوهای انجام شده را مشاهده می کنید.

اما در وب سایت فیس بوک وضعیت به چه صورت است؟ اگر شما از نسخه تحت وب فیس بوک استفاده می کنید تنظیمات کمی متفاوت تر می شود:

برای این کار ابتدا وارد پروفایل خود بشوید و از سمت راست روی دکمه View Activity Log که در شکل زیر هم آن را مشاهده می کنید کلیک کنید:

View Activity Log

با کلیک بر این گزینه، در سمت چپ مجموعه ای از آپشن ها را مشاهده می کنید که باید از میان آن ها روی More کلیک کنید:

بعد از این روی Search History نیز کلیک کنید:

در این حالت پنجره ای باز می شود ( در سمت راست ) و بعد شما می توانید آن چه را تا کنون در فیس بوک سرچ کرده اید را مشاهده کنید:

روش پاک کردن دسته جمعی هیستوری جستجو در فیس بوک

در تمانی آن چه که در بالا مشاهده کرده اید، یک گزینه در اکتیویتی لوگ وجود دارد که Clear Searches نام دارد. با یک بار کلیک کردن بر این گزینه در نسخه تحت وب و یا لمس همین گزینه در نسخه های موبایلی، با اندکی صبر، تمام ان چه که سرچ کرده اید پاک می شود.

اما اگر بخواهید از میان لیست جستجو های خود فقط یک گزینه را به تنهایی پاک کنید روش کمی متفاوت است.

 iOS و Android

زمانی که می خواهید یکی از آیتم ها را در نسخه های موبایلی پاک کنید، باید روی علامت X در مقابل هر کدام از سطور کلیک کنید تا آیتم مورد نظر پاک شود.

بدین صورت آیتم ها به سادگی پاک می شوند. البته شما می توانید هر چیزی در مورد آن چه که جستجو کرده اید نظیر تاریخ و غیره را در این بخش مشاهده کنید.

وب سایت فیس بوک

برای پاک کردن دستی و تک تک هیستوری ها در نسخه تحت وب فیس بوک هم روش کمی مشابه و متفاوت است:

در قسمت  search history  ها، مقابل هر کدام از کوئری ها، یک آپشن edit وجود دارد که در سمت راست هر کوئری موجود است:

اگر روی این گزینه کلیک کنید، آپشن Delete را مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید تا کوئری مورد نظر ( همان المان سرچ شده در فیس بوک توسط شما ) پاک شود.

بدین ترتیب می توانید هیستوری های جستجو را مطابق میل خود، پاک کنید.

در این باره سوالات و تجربیات خود را بنویسید و این مطلب را در فیس بوک به اشتراک بگذارید تا کاربران روش کار کردن با آن را یاد بگیرند

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *