معرفی ۵ میانبر جالب در مک برای بهره وری در زمان

معرفی ۵ میانبر جالب در مک برای بهره وری در زمان
  • 1397/1/27
  • زهرا معبودی
  • 0

کامپیوترهای امروزی برای انجام درست تر و دقیق تر و تمیز تر کارها، در زمان کمتر به کار می آیند و در این باره بهترین انتخاب ها هستند اما وقتی که حرف از مک و ویندوز می شود، می توان به قطع گفت مک توانایی های بالاتری نسبت به ویندوز دارد. مثلا همین شورت کات هایی که هر روز حرف از آن ها است، یکی از مهم ترین چیزهاست که در مک وجود دارد و تقریبا می توان برای هر کاری یک شورت کات در مک ایجاد کرد. 

گویا آی تی: از میان تمام شورت کات هایی که تا کنون برای مک معرفی شده، ۵ گزینه وجود دارد که بسیار کاربردی است و می تواند به صرفه جویی در زمان بیانجامد. در این باره این مقاله را تا انتها بخوانید

شورت کات اول: گرفتن اسکرین شات از صفحه

اسکرین شات گرفتن از صفحه نمایش پی سی های امروزی کار بسیار مهمی است که معمولا هر فردی با آن سر و کار دارد مثلا من روزانه ده تا ۲۰ مورد اسکرین شات از پی سی می گیرم چرا که برای آموزش ها به آن نیاز دارم. اما معمولا در مک نیاز به این دارید که از نرم افزار خاصی برای ویرایش عکس ها هم استفاده کنید.

شورت کات های مک

البته برخی از این نرم افزار ها پولی هستند و ممکن است برای شما هزینه داشته باشد اما نرم افزارهای رایگانی نیز وجود دارد. اما اگر می خواهید از کل صفحه اسکرین شات بگیرید کافی است از دکمه ترکیبی CMD + SHIFT + 3 استفاده کنید. اما اگر بخواهید فقط بخشی از صفحه را انتخاب کنید و بعد اسکرین شات بگیرید بهترین راه استفاده از دکمه های CMD + SHIFT + 4 است.

شورت کات دوم: Copy و Paste و Cut

Copy و Paste و Cut سه کاری است که هر کاربر رایانه در اولین اموزش های خود در کار کردن با رایانه آن را یاد می گیرد چرا که بیشترین کاری که شاید در ویندوز یا مک بخواهید انجام دهید این سه گزینه هستند. هر چند این سه گزینه کار ساده ای هستند که سریع با آن خو پیدا می کنیم اما اگر فردی از ویندوز به مک منتقل شود و بخواهد سریع با این ویژگی ها عیاق شود، کمی زمان می برد. در چنین شرایطی شورت کات ها مفید واقع می شوند

بین ویندوز و مک تفاوت های زیادی وجود دارد مثلا اگر برای ویندوز از کلید ctrl استفاده می شود در مک این کلید cmd است!

اما شورت کات ها برای این سه عملیات مهم و پر کاربرد به صورت زیر است:

  • از CMD + X برای cut یا جدا کردن استفاده کنید.
  • از CMD + C برای copy کردن استفاده کنید.
  •  از CMD + V برای paste کردن استفاده کنید.

شورت کات سوم: نمایش دسکتاپ

این آپشن هم برای افراد پر مشغله در رایانه مفید است. فرض کنید که شما چندین برنامه را باز کرده اید و گاهی لازم است که به دسکتاپ هم برگردید و فایل دیگری را باز کنید. خب برای چنین حالتی، در ویندوز یک دکم کوچک در سمت راست و پایین قرار دارد که تمام پنجره ها را پنهان می کند و دسکتاپ را نمایش می دهد. اما در مک یک روش وجود دارد:

از دکمه های ترکیبی CMD + F3 استفاده کنید تا یک لحظه تمامی پنجره ها و پوشه ها پنهان شوند و دسکتاپ در مک نمایش داده شود.

شورت کات چهارم: بستن برنامه های غیرمجاز

گاهی اوقات برخی برنامه ها با اجرا شدن چه در پس زمینه و چه به صورت فعال، می تواند روی سیستم شما تاثیر منفی بگذارد و بدین ترتیب، موجب شود که شما نتوانید با مک کار کنید و مجبور باشید که سیستم را خاموش کنید. این کار موجب می شود که برخی کارهای تان که در حال انجام آن بودید از دست برود.

اما بهترین راه برای جلوگیری از اجرای این برنامه ها پیش از ریستارت کردن این است که آن ها را متوقف کنید تا شرایط کاربری تان معمولی شود. برای این کار از دکمه ترکیبی Command + Shift + Option + Esc استفاده کنید.

شورت کات پنجم: Undo کردن

Undo را همه با عنوان لغو آخرین کار صورت گرفته می شناسیم. برخی اوقات در برخی برنامه ها می توانید از Undo  های پیاپی استفاده کنید ( مثل نقاشی ویندوز ) اما گاهی فقط یک Undo  برای شما عمل می کند ( فوتوشاپ ) اما به هر حال اگر عادت دارید سریع کار می کنید اشتباه ممکن است بارها رخ دهد و بهترین کار این است که اشتباه را رفع کنید. در ویندوز زدن گزینه کنترل + z می تواند راهگشا باشد اما دوستانی که از مک استفاده می کنند باید از دکمه ترکیبی  CMD + Z استفاده کنند.

با این راهکارها می توانید سرعت کاربری خود را در مک افزایش دهید و از زمان صرفه جویی شده به بهترین نحو استفاده کنید.

شما در کار کردن با ویندوز و مک از چه میانبرهایی استفاده کرده اید که از آن خیلی راضی بوده اید؟ تجربیات خود را برای ما بنویسید و این مطلب را اگر مفید بود روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *