گلکسی اس ۹ در مقابل پرچمداران قبلی سامسونگ؛ برنده رقابت سرعت کدامیک خواهد بود؟

گلکسی اس ۹ در مقابل پرچمداران قبلی سامسونگ؛ برنده رقابت سرعت کدامیک خواهد بود؟
  • 1397/3/29
  • سینا اشتری
  • 0
محتوا پنهان
همانطور که می دانید گلکسی اس ۹ آحرین و به روز ترین گوشی هوشمند شرکت سامسونگ است؛ آیا به روز ترین گوشی های هوشمند همیشه سریع ترین نیز هستند؟ در ادامه به مقایسه سرعت عملکرد گلکسی اس ۹ در کنار پرچمداران پیشین سامسونگ خواهیم پرداخت.گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس آخرین پرچمداران سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند هستند که از زمان عرضه به بازار توسط سیل عظیم علاقه مندان مورد توجه قرار گرفته اند؛ گلکسی اس ۹ قطعا یکی از برترین و جذاب ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۸ است و از نظر کارشناسان و نیز کاربران می توان آن را در کنار دیگر پرچمداران بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ مانند آیفون ۸ قرار داد.
بسیاری از کاربران و مشتریان شرکت سامسونگ گلکسی اس ۹ را بهترین گوشی هوشمند تولید شده توسط شرکت سامسونگ می دانند؛ کارشناسان نیز نظر مشابهی در مورد این گوشی هوشمند دارند.
از جمله نقاط قوت ذکر شده در مقالات نقد و بررسی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس می توان به طراحی ظاهری زیبا و هوشمندانه و قابلیت های باور نکردنی دوربین آن اشاره کرد؛ علاوه بر این می دانیم که شرکت سامسونگ از به روز ترین پردازنده شرکت کوالکام و یا اسنپدراگون ۸۴۵ برای تولید این گوشی استفاده کرده و این موضوع گلکسی اس ۹ را به لحاظ قدرت پردازشی بیمه کرده است.
مسئله ای که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم این است که آیا  گلکسی اس ۹ با وجود بهره مندی اش از به روز ترین پردازنده تولید شده توسط شرکت کوالکام می تواند برتری قاطعی را نسبت به پرچمداران قدیمی تر شرکت سامسونگ نشان دهد و یا خیر؟
ما به منظور یافتن پاسخ این سوال گلکسی اس ۹ را در کنار گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس قرار داده و سعی کردیم تا با اجرای نرم افزار های متعدد و قرار دادن آنها زیر فشار سنگین پردازشی سرعت عکس العمل آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.
البته این آزمایش خیلی دقیق نیست اما می تواند اطلاعاتی کلی را در مورد نسبت سرعت و قدرت این گجت ها در اختیار ما قرار دهد.برای شروع ما چندین و چند نرم افزار مختلف را بر روی گوشی های مذکور اجرا کرده و سرعت اجرای نرم افزار هایی مشخص بر روی گجت های مختلف را مورد اندازه گیری قرار دادیم.
نتیجه این آزمایش عملی واقعا جالب است؛ باید بدانید که همه گوشی ها تقریبا سرعت عملکرد نسبتا برابری را از خود نشان داده و گلکسی اس ۹ با وجود بهره مندی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ اختلاف سرعت محسوسی را از خود نشان نداد.
Google Maps تنها نرم افزاری بود که گلکسی اس ۹ به هنگام اجرایش سرعت بیشتری را به نمایش گذاشت؛ همه گوشی های هوشمند تحت آزمایش ما به هنگام اجرای اکثر نرم افزار ها سرعت مشابهی داشتند.
شاید تعجب کنید اما باید بگوییم که گلکسی اس ۹ به هنگام اجرای برخی از نرم افزار ها بسیار کند تر از سایر رقبا عمل کرد؛ برای مثال می توانیم به سرعت اجرای بازی Pokemon Go بر روی گلکسی اس ۹ و مقایسه آن با رکورد اندازه گیری شده بر روی گلکسی اس ۸ اشاره کنیم؛ در اوج نا باوری باید بدانید که رکورد سرعت گلکسی اس ۹ به هنگام اجرای این بازی ۱۵ ثانیه از رکورد گلکسی اس ۸ بیشتر و کندتر است.
این آزمایش وجود لکنت پردازشی قید شده در مقاله های نقد و بررسی گلکسی اس ۹ را تایید می کند؛ البته این گوشی هوشمند به سادگی هر چه تمام تر به همه نیاز های روزمره شما پاسخ خواهد داد و به ندرت می توانید ضعف پردازش آن را مشاهده کنید.
اما دلیل سرعت پردازش غیر قابل قبول گلکسی اس ۹ به هنگام اجرای برخی از نرم افزار ها و بازی ها چیست؟ اولین احتمال می تواند اشغال شدن بیش از حد حافظه کش باشد که مستقیما بر روی سرعت عملکرد پردازنده تاثیر می گذارد.
سوال بعدی آن است که چرا گلکسی اس ۹ با وجود استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ نمی تواند برتری قاطعی را نسبت به گوشی هایی با پردازنده نسل قبلی و یا اسنپدراگون ۸۳۵ نشان دهد؟ پاسخ این پرسش بسیار ساده است؛ اکثر نرم افزار ها و بازی هایی که این روز ها تولید می شوند بسیار بهینه عمل کرده و برای اجرا نیازی به قدرت پردازشی خیلی بالایی ندارند و به همین دلیل فرقی نمی کند که پردازنده گوشی هوشمند شما از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ و یا اسنپدراگون ۸۴۵ باشد؛ سرعت عملکرد آنها تفاوت چشمگیری نخواهد داشت.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *