Active Damping Case ، هوشمند ترین قاب گوشی

Active Damping Case ، هوشمند ترین قاب گوشی
  • 1397/4/7
  • سینا اشتری
  • 0

پایه های فنری قاب گوشی Active Damping Case با بهره گیری از مکانیزمی خاص، تمام ضربه وارده به گوشی را جذب و در تمام مواقع از گجت شما محافظت خواهد کرد؛ با ما همراه باشید.لحظه سر خوردن گوشی هوشمند از دست کاربر واقعا ترسناک و استرس زاست. زمانی که گوشی هوشمند گران قیمتی از دستمان می افتد می توانیم صدای تپش های قلبمان را بشنویم، تمام سر و صدای محیط اطراف از بین می رود و سقوط گجت را به صورت صحنه آهسته می بینیم.

همه آنهایی که از گوشی های گران قیمتی مانند آیفون ۸ و یا آیفون اکس استفاده می کنند با این تجربه آشنا هستند. پس از این که گوشی را از زمین بلند می کنید سریعا تمام زوایای آن را چک کرده و امیدوارید که ضربه وارد شده آسیب جدی ای را به گوشی وارد نکرده باشد، آیا صفحه نمایش آن می شکند؟ آیا دوربینش از کار می افتد؟ آیا …

قاب، کاور و محافظ های صفحه نمایش فروش فوق العاده بالایی دارند؛ هیچکس نمی خواهد گوشی هوشمند گران قیمتش را به این سادگی ها از دست بدهد و به همین دلیل است که شاهد آمار تولید انبوه وسایل جانبی گوشی های هوشمند و از جمله آنها قاب ها و تجهیزات حفاظتی دیگر هستیم.

قاب هوشمندی که قصد معرفی آن را داریم Active Damping Case نام دارد؛ این قاب در واقع نقش کیسه هوا را برای گوشی هوشمند شما بازی می کند. این قاب جالب نتیجه تلاش و تحقیقات یک مهندسی آلمانی به نام فیلیپ فرنزل در دانشگاه Aalen کشور آلمان است.

قاب هوشمند طراحی شده توسط وی برنده جایزه برترین ایده از جامعه مکاترونیک کشور آلمان شده است.

آقای فرنزل مخالف استفاده از قاب های حجیم و ضربه گیر است و معتقد است که نصب این نوع از قاب ها که قیمت های بالایی نیز دارند ظرافت و خوش دستی گجت را از بین می برد و به همین دلیل تصمیم گرفت تا با طراحی یک قاب ظریف و در عین حال هوشمند، علاوه بر محافظت از گجت در برابر سقوط بر روی زمین ظرافت گوشی هوشمند را نیز تحت تاثیر زیادی قرار ندهد.

ایده اصلی او در طراحی Active Damping Case این بوده است: چرا قاب گوشی نباید فقط در مواقع خطر فعال شود؟ چرا باید از قاب هایی حجیم و سنگین برای محافظت از گوشی خود استفاده کنیم؟

اولین قدم ساز و کار قاب هوشمند مذکور در تشخیص سقوط گوشی است؛ این قاب از چند سنسور بدین منظور استفاده می کند؛ سنسور های که سقوط آزاد گجت را تشخیص داده و باعث فعال سازی مرحله بعد مکانیزم قاب محافظ خواهند شد.

او در طراحی مرحله بعدی مکانیزم سعی کرد تا واقعا از نوعی کیسه هوای کوچک برای دفع ضربه استفاده کند؛ پس از اینکه کیسه هوا ناکارآمدی خود را ثبت کرد به سراغ استفاده از ضربه گیر هایی از جنس فوم رفت اما فوم ها هم نتوانستند هدف وی را تضمین کنند.

نهایتا خلاقیت او جواب داد و به فکر استفاده از پایه هایی با خاصیت فنری و ارتجاعی افتاد؛ پایه هایی که در هر چهار گوشه قاب وجود دارند و با تشخیص سقوط آزاد گوشی توسط سنسور ها فعال خواهند شد.قاب گوشی هوشمند

همانطور که از تصویر متحرک بالا مشخص است این قاب هوشمند به ۸ پایه فنری شکل هوشمند تشکیل شده که هر گوشه ای از گوشی هوشمند به دو عدد از آنها تجهیز شده است.

این پایه های فنری در حالت عادی به صورت جمع شده در داخل لبه های قاب قرار دارند و با سقوط آزاد فعال شده و از ۴ گوشه آن به بیرون خواهند آمد. در نتیجه ضربه وارده به گوشی هوشمند کاربر پس از رسیدن به سطح توسط خاصیت فنری این پایه ها جذب خواهد شد و هیچ گونه ضربه ای به بدنه اصلی و یا صفحه نمایش گجت وارد نمی شود.

پس از برداشتن گوشی از روی سطح زمین کافیست تا به سادگی پایه های فنری قاب گوشی را جمع کرده و به داخل گوشه های قاب فشار دهید تا به صورت آماده به کار در آیند.

مشکلی که در این میان وجود دارد احتمال فعال شدن پایه های فنری در حالتی است که گوشی در جیب شلوار و یا کیف شما قرار دارد؛ فرض کنید گوشی در داخل جیبتان است و از لبه ای کوتاه به پایین می پرید؛ سنسور های قاب گوشی احتمالا سقوط آزاد را تشخیص خواهند داد و فرمان فعال سازی را برای پایه های فنری صادر خواهند کرد؛ اگر این پایه ها در این موقعیت فعال شوند احتمالا آسیب هایی را به پا و همچنین لباس شما خواهند زد.

از طرف دیگر اگر گوشی در دست کودکی باشد و در موقعیتی خاص پایه های قاب گوشی فعال شوند احتمال آسیب دیدگی شدید کودک دور از ذهن نخواهد بود؛ قاب هوشمند Active Damping Case در تعداد محدودی تولید شده و هنوز به صورت عمده در بازار وجود ندارد؛ امیدواریم در آینده شاهد طراحی وسایل جانبی هوشمند بیشتری از این دست باشیم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *