HTC Exodus ، اولین گوشی بلاکچین شرکت HTC

HTC Exodus ، اولین گوشی بلاکچین شرکت HTC
  • 1397/4/20
  • سینا اشتری
  • 0

فناوری بلاکچین یکی از جدید ترین و جذاب ترین دستاورد های دنیای فناوری است. فناوری Blockchain از تمام جهات زندگی انسان را متحول خواهد کرد. به نظر می رسد شرکت HTC پیش دستی کرده و قصد دارد تا قبل از اکثر رقبا، اولین گوشی بلاکچین خود را با نام HTC Exodus به بازار عرضه کند.همه فناوری بلاکچین را به عنوان یک فناوری امنیتی می شناسیم. ارز های مجازی و از جمله آنها بیت کوین اولین نمود های عینی این فناوری امنیتی هستند. اما کاربرد های فناوری Blockchain به بحث ارز های رمزنگاری شده محدود نمی شود و هر روزی که می گذرد شاید دستاورد ها و کاربرد های بیشتری از این فناوری هستیم.

شرکت HTC قصد دارد به جمع سایر رقبای فعال در حوزه فناوری بلاکچین بپیوندد. البته این شرکت تایوانی راه کار متفاوتی را از همه رقبایش پیش گرفته و قصد دارد تا گوشی هوشمندی به نام Exodus را به عنوان اولین گوشی بلاکچین دنیا روانه بازار نماید.

همانطور که از آمار ها مشخص است، کاربران گوشی های هوشمند استقبال مناسبی از آخرین گوشی هوشمند شرکت HTC نداشته اند. همین عامل باعث شده تا HTC به فکر ایجاد تحولی در محصولات خود باشد.

پشت ایده طراحی گوشی HTC Exodus آقای Phil Chen قرار دارد. وی به عنوان مغز متفکر پروژه تولید هدست واقعیت مجازی Vive شناخته می شود. آقای چن قصد دارد تا از به کار گیری فناوری Blockchain در تولید یک گوشی هوشمند به عنوان راهی برای بازگشت HTC به روز های اوجش استفاده کند.

فناوری بلاکچین بر اصل عدم متمرکز بودن اطلاعات بنا شده است و این ایده ای است که کارشناسان شرکت HTC در طراحی گوشی HTC Exodus از آن بهره می گیرند.

هدف نهایی HTC طراحی شبکه ای متشکل از گوشی های هوشمند است که داد و ستد اطلاعات در این شبکه مبتنی بر فناوری بلاکچین باشد. معرفی رسمی HTC Exodus اولین قدم این راه خواهد بود.

در مورد اولین گوشی بلاکچین HTC و یا HTC Exodus چه می دانیم؟

  • HTC Exodus چیست؟

  • اولین گوشی بلاکچین HTC چه زمانی معرفی می شود؟

  • قیمت HTC Exodus چقدر است؟

HTC Exodus طبق ادعای شرکت سازنده نام اولین گوشی مبتنی بر فناوری Blockchain جهان است که در بازه زمانی ما بین ماه های جولای و سپتامبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.  طبق گمانه زنی های اولیه این گجت قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت.

مدت نسبتا زیادی از معرفی رسمی آخرین گوشی هوشمند این شرکت و یا HTC U12 Plus زمان می گذرد. و به همین دلیل بعید نیست که در آینده ای نزدیک شاهد معرفی چند گوشی هوشمند دیگر و از جمله آنها HTC Exodus باشیم.

طبق روال هر ساله بازار گوشی های هوشمند می دانیم که شرکت های فعال در این حوزه در حوالی ماه سپتامبر برخی از محصولات خود را روانه بازار می کنند. در نتیجه شاید HTC قصد داشته باشد تا برای جلب توجه بیشتر به گوشی HTC Exodus کمی زودتر از شروع ماه سپتامبر از آن رونمایی کند.

هنوز هیچ گونه اطلاعات روشنی از قیمت نهایی اولین گوشی بلاکچین شرکت HTC در دست نیست. اما تا همینجای کار و طبق گفته فیل چن می دانیم که این گجت قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار دارد.

نحوه کارکرد یک گوشی بلاکچین

فناوری بلاکچین به یکی از داغ ترین بحث های این روز های دنیای فناوری تبدیل شده است. اما همانطور که در بحث ماینینگ ارز های رمزنگاری شده شاهدش بودیم فناوری بلاکچین نیازمند استفاده از قدرت سخت افزاری بالایی است. این که سخت افزار تعبیه شده در گوشی HTC Exodus چگونه از پس پردازش های سنگین مرتبط با این فناوری بر خواهد آمد سوالی است که تا زمان در دست داشتن اولین گوشی بلاکچین HTC نخواهیم توانست به آن پاسخی روشنی بدهیم.

شرکت HTC قصد دارد تا با عرضه گوشی Blockchain خود کاربرد های وسیع تری را از فناوری بلاکچین به کاربران عرضه کند؛ در واقع هر دستگاه از گوشی HTC Exodus نقش یک پایگاه تحلیل داده را در این میان بازی خواهد کرد.

کارشناسان این شرکت یک کیف پول دیجیتال و یا Wallet اختصاصی را برای گوشی بلاکچین اچ تی سی  طراحی کرده اند. کیف پولی که بخضی از کاربرد آن مربوط به داد و ستد ارز های رمزنگاری شده خواهد بود.

بزرگ ترین مزیت فناوری Blockchain مربوط به سطح امنیتی بالا و نیز سرعت بالای آن در حین انجام پردازش تراکنش های مالی آنلاین است و امیدواریم که HTC Exodus بتواند به انتظارات کاربران از یک گوشی بلکچین پاسخ بدهد.

لازم به ذکر است که Exodus نام سرویس فعالی در حوزه طراحی Wallet های مربوط به داد و ستد ارز های رمزنگاری شده مانند بیتکوین و اتریوم است و بر این اساس شاید HTC Exodus محصول مشترک دو شرکت HTC و نیز شرکت سازنده سرویس Exodus باشد.

دیگر اطلاعات در دسترس در مورد گوشی بلاکچین اچ تی سی

طبق گزارش رسمی HTC می دانیم که گوشی HTC Exodus از سیستم عامل اندروید استفاده خواهد کرد. در نتیجه تمامی نرم افزار ها و سرویس های در دسترس کاربران این سیستم عامل محبوب در این گوشی هوشمند نیز قابل دسترس خواهند بود.

در مورد نوع سخت افزار به کار رفته در تولید گوشی HTC Exodus هنوز هیچ گونه اطلاعات روشنی در دست نیست. اما با توجه به ملزومات به کار گیری فناوری بلاکچین می دانیم که گوشی بلاکچین اچ تی سی دارای سخت افزاری قدرتمند و به روز خواهد بود.

انتظار داریم تا پردازنده ای حد اقل هشت هسته ای و مقادری زیادی حافظه رم در تولید گوشی HTC Exodus به کار رفته باشد.

و در آخر باید بگوییم که بر خلاف ادعای شرکت سازنده، HTC Exodus اولین گوشی هوشمند تولید شده مبتنی بر فناوری Blockchain نیست.

اولین گوشی بلاکچین دنیا Finney Phone نام دارد و اوایل سال جاری میلادی توسط شرکتی کمتر شناخته شده به نام  Sirin معرفی شد. Finney Phone که قیمتی ۱۰۰۰ دلاری دارد به کاربران اجازه می دهد تا بدون پرداخت هزینه های مربوط به تراکنش ارز های رمزنگاری شده و بدون واسطه به معامله این ارز های دیجیتالی بپردازند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *