معرفی گوشی گلکسی S10e سامسونگ

معرفی گوشی گلکسی S10e سامسونگ
  • 1397/12/14
  • زهرا معبودی
  • 0

حدودا ۱ هفته از معرفی گوشی های سامسونگ می گذرد و ما تا به امروز به معرفی نمونه های برتر از گوشی های ۲۰۱۹ سامسونگ پرداخته ایم. گوشی هایی که چندان چنگلی به دل نزدند و ویژگی هایشان برایمان جدید و خواستنی نبود. با این حال، در کنار سه مدل اصلی که به صورت زیر نام گذاری شده اند:

  1. گوشی گلکسی S10+
  2. گوشی گلکسی S10
  3. گوشی تاشو و گلکسی فولد سامسونگ 

مدل دیگری نیز ارائه شده که Samsung Galaxy S10e نام دارد. بسیاری از افرادی که تمایل به خرید گوشی گلکسی اس ۱۰ دارند، اما با اندام بزرگ آن نمی توانند کنار بیایند، به دنبال برند های دیگر می روند تا بتوانند یک گوشی خوش دست تر برای خودشان خریداری کنند. با بررسی کوتاهی که من برای Samsung Galaxy S10e داشتم به این نتیجه رسیدم که ویژگی های این گوشی با گلکسی اس ۱۰ تقریبا مشابه است، اما این گوشی برای برخی از افراد خوش دست تر است و حتی وزن کمتری دارد.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

یک نگاه اجمالی به ویژگی های گوشی گلکسی S10e

گوشی گلکسی S10e با نمایشگر ۵٫۸ اینچی، از جمله اسمارت فون های اندرویدی ۲۰۱۹ است که انتظار داریم با فروش خوبی روبرو شود. هر چند نمی توان این گوشی را در رده اسمارت فون های باریک رده بندی کرد اما خوش وزن است و هنگام کار کردن با آن احساس ناراحتی نخواهید داشت. برخورداری از تکنولوژی Fingerprint یکی از ویژگی های جدید این گوشی است که البته در سایر همزاد هایش و رقبایش نیز وجود دارد. پشتیبانی از شبکه های NFC و LTE نیز بر مزیت های گوشی گلکسی S10e افزوده است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

افرادی که علاقه دارند از دو سیم کارت روی گوشی خود استفاده کنند، گوشی گلکسی S10e برای آن ها یک انتخاب مناسب است چرا که از دو سیم کارت پشتیبانی می کند.

نکته آخر که باید در این بخش حتما به آن بپردازیم، ویژگی ضد آب بودن این گوشی است. در حالی که سونی با شهرت در ارائه اسمارت فون های ضد آب، امسال این ویژگی را از برخی گوشی هایش حذف کرده، ضد آب بودن گوشی سامسونگ یک برگ برنده برای این برند خواهد بود.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

بررسی ویژگی نمایشگر گوشی گلکسی S10e

با یک نگاه اجمالی به ویژگی های نمایگشر  گوشی گلکسی S10e متوجه خواهید شد که نمی توان کیفیت نمایشگر را نسبت به رقبای امروزی، در رده عالی در نظر گرفت، اما همین میزان متوسط از کیفیت نیز نیاز شما را برطرف می کند و کاملا قابل قبول است.  گوشی گلکسی S10e دارای نمایشگر ۵٫۸ اینچی است. تراکم پیکسلی این نمایشگر که از جنس و تکنولوژی Dynamic AMOLED بهره مند است، ۴۳۸ پیکسل بر اینچ است که به موجب این ویژگی، رزولوشن نمایشگر به میزان ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل گزارش شده است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

سایر ویژگی های نمایشگر گوشی گلکسی S10e

  • پشتیبانی از ویدیو HDR
  • برخورداری از نمایشگر مقاوم در مقابل خراش و خش ( Corning Gorilla Glass 6 )
  • سنسور تطبیقی نور
  • سنسور مجاورتی

با دید کلی که به نمایشگر این گوشی داشته ایم، می توان حدس زد که این گوشی، دارای نمایشگری است که از کیفیت متوسطی برای نمایش و تطبیق رنگ ها برخوردار است. از نظر سنسور نیز با بسیاری از گوشی های پرچم دار ۲۰۱۹ یکسان است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

بررسی ویژگی دوربین گوشی گلکسی S10e

تکنولوژی امروزه به جایی رسیده که دوربین ها به مدل چند دوربینی در آمده اند. حتی پیش از این به معرفی گوشی پرداختیم که دارای دوربین شش گانه در عقب اسمارت فون بود. در عین حال مرسوم ترین حالتی که تا کنون در میان گوشی های ۲۰۱۹ دیده ایم، حالت دوربین سه تایی است. برای گوشی گلکسی S10e یک دوربین دوتایی در عقب گوشی در نظر گرفته شده است که کیفیت آن ها به ترتیب ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسل است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

از طرفی هر چند علاقمندان به دوربین کمی از کمبود یک دوربین دیگر در عقب گوشی ناراضی باشند اما دوربین سلفی گیر ۱۰ مگاپیکسلی رضایت آن ها را جلب خواهد کرد.

علاوه بر ویژگی هایی که دوربین های عقب دارند، پشتیبانی از فلش LED نیز به آن ها کمک می کند عکس های شفاف و واضحی بگیرند.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

بررسی ویژگی طراحی ظاهری گوشی گلکسی S10e

اولین مشخصه ظاهری برای یک گوشی هوشمند اندازه ابعاد آن است. چرا که خوش دست بودن یک گوشی را می توان با در نظر گرفتن اندازه آن، شناخت. ۱۴۲٫۲ در ۶۹٫۹ در ۷٫۹ میلی متر، ابعادی است که برای این گوشی گزارش شده است. گوشی گلکسی S10e یک اسمارت فون ۱۴ سانتی متری است که در کنار رقبای ۱۷ سانتی متری اش یک گوشی خوش دست به شمار می آید.

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، گوشی گلکسی S10e یک گوشی سبک وزن است و از متوسط گوشی های هم رده خود، که وزن ۱۷۰ گرمی دارند، ۲۰ گرم سبک تر است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

از دیگر ویژگی های ظاهری برای این گوشی می توان به جنس بدنه و ساخت آن اشاره داشت. آلومینیم و شیشه المان هایی هستند که بدنه گوشی را تشکیل داده اند و می توان حدس زد که گوشی زیبا و شیک و بادوامی باشد.

گواهی مقاومت این گوشی IP 68 است که برای ویژگی های ضد خش و ضد آب بودن، صدق می کند.

تکنولوژی های بکار گرفته شده در این گوشی برای رمزگشایی و شناسایی نیز، فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت است که گوشی را امن تر کرده است.

در نهایت آخرین ویژگی که توسط آن می توانید بدون لمس فیزیکی گوشی آن را تصور کنید رنگ بندی های سیاه، سفید، زرد، آبی و سبز است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

بررسی عملکرد سخت افزاری گوشی سامسونگ گلکسی S10e

گوشی سامسونگ گلکسی S10e از نظر سخت افزاری عالی عمل کرده است برای مثال چیپ پردازنده آن از نوع Qualcomm Snapdragon 855 است که از یک پردازنده ۸ هسته ای پشتیبانی می کند. قدرت این پردازنده به میزانی است که با نوسان و فرکانس ۲۸۴۰  مگاهرتز، قادر به پردازش دیتاهای شماست.

در کنار پردازشگر مرکزی، که کیفیت و عملکرد آن عالی است، پردازشگر گرافیکی نیز با عنوان Adreno 640 توسط سامسونگ برای این گوشی انتخاب شده است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

وجود حافظه رم ۸ گیگابایتی، یک امتیاز فوق العاده بر دیگر امتیازهای این گوشی افزوده است اما حافظه داخلی نیز با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، نظرها را به خود جلب کرده است. هر چند این میزان حافظه تا یک سال نیاز شما را برطرف خواهد کرد اما اگر احیانا، خوره ی حافظه هستید به کمک اسلات های حافظه ای می توانید ۵۱۲  گیگابایت دیگر بر حافظه تان بیفزایید.

در نهایت، وجود رابط کاربری Samsung One در کنار، اندروید ۹، این گوشی را از نظر عملکردی و سخت افزاری در رده عالی برای شما قرار داده است.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

بررسی ویژگی های باتری گوشی گلکسی S10e

اولین ویژگی باتری که همیشه برای کاربران مهم است، ظرفیت آن است که ۳۱۰۰ میلی آمپر بر ساعت است. هر چند میزان مصرف باتری در عمل برای این گوشی ذکر نشده است اما تکنولوژی های عالی در سیستم شارژ گوشی گلکسی S10e بر امتیازهای بخش باتری و پاور گوشی افزوده است. این تکنولوژی ها شامل:

  • Qualcomm Quick Charge 2.0
  • USB Power Delivery
  • Samsung Adaptive Fast Charging
  • Qi and Powermat wireless charging
  • Reverse wireless charging

می باشند که در کمتر گوشی از نسل گوشی های ۲۰۱۹ همزمان و یک جا ذکر شده اند.

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

سایر ویژگی های مفید از گوشی گلکسی S10e

از دیگر ویژگی های گوشی جدید سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پشتیبانی از نانو سیم
  • پشتیبانی از صدای HD
  • پشتیبانی از بلوتوث ۵
  • پشتیبانی از سنسورهای Accelerometer, Gyroscope, Compass, Hall (for flip covers), Barometer
  • پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  • برخورداری از رادیو FM
  • خروجی اختصاصی صدای گوشی ( تماس تلفنی )
  • خروجی اختصاصی چند اسپیکره برای صدای مدیا ( موزیک  و فیلم )

گوشی گلکسی S10e سامسونگ

این گوشی دارای دو نمونه دیگر با همین نام است که در یکی ویژگی های سخت افزاری نظیر پردازنده، با کیفیت دیگری ارائه شده است. نمونه دوم نیز از نظر میزان حافظه رم و حافظه داخلی متفاوت از ورژن اصلی است.

بنابراین نیک است که هنگام خرید گوشی، این ویژگی ها را به عنوان گوشی اصل در نظر داشته باشید و مقایسه ها را انجام دهید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *