معرفی گوشی گلکسی S10+ محصول ۲۰۱۹ سامسونگ

معرفی گوشی گلکسی S10+ محصول ۲۰۱۹ سامسونگ
  • 1397/12/6
  • زهرا معبودی
  • 0

چندی است که سامسونگ اسمارت فون های سری s خود را معرفی کرده است. در مقاله قبلی، به معرفی ویژگی های گوشی گلکسی S10 پرداختیم. اما گلکسی S10+ نیز همزاد این گوشی است و تصمیم داریم برای انتخاب بهتر شما قبل از خرید گوشی گلکسی S10+ به معرفی این گوشی نیز بپردازیم تا بدانیم واقعا این گوشی چه در چنته دارد.

بیاییم اول یک معرفی کوتاه از گلکسی S10+ داشته باشیم.

 

گلکسی S10+ و ویژگی های اولیه آن!

هر چند برای شناخت یک گوشی حداقل باید آن را در دست گرفت و کمی آن را وارسی کرد و به اطلاعات جزییات آن پی برد، اما اگر کسی از شما در رابطه با گلکسی S10+ می توانید آن را مختصرا به صورت زیر معرفی کنید:

گوشی گلکسی S10+ محصول ۲۰۱۹ سامسونگ است که با نمایشگر ۶٫۴ اینچی، نشان داده که از گوشی معروف گلکسی S10 کمی بزرگ تر است. در مرحله اول این معرفی نیز می توانیم بگوییم که شباهت های بسیاری با گلکسی S10 دارد. مثلا

  1. از دو سیم کارت پشتیبانی نمی کند
  2. از تکنولوژی Fingerprint بهره مند است
  3. وزن سبکی دارد
  4. از LTE پشتیبانی می کند
  5. ضد آب است

این ویژگی ها تقریبا مشابه با آن چه است که در مورد گلکسی اس ۱۰ خوانده ایم. اما برای شناخت عمیق تر گلکسی S10+ به ادامه این مطلب توجه کنید.

معرفی گوشی گلکسی S10+

بررسی ویژگی های گوشی  گلکسی S10+ سامسونگ

برای این که با گلکسی S10+  بیشتر آشنا شویم به بررسی مشخصات این گوشی از نظر طراحی و ساخت، سخت افزار و نرم افزار، همچنین دوربین و سایر ویژگی های مهم آن می پردازیم.

 

معرفی و شناخت ویژگی های نمایشگر گلکسی S10+ 

برای شناخت نمایشگر گلکسی S10+  از اندازه آن شروع می کنیم. علاقمندان به گوشی های بزرگ با نمایشگر های بزرگ، نمی توانند گوشی پر کیفیتی با نمایشگر بزرگ تر از ۶٫۴ اینچ پیدا کنند! این ویژگی مخصوص گلکسی S10+  و برخی برند های مشهور است.

هر چند این ویژگی برای بسیاری از کاربران واقعا دلخواه است اما نکته بین ها به این توجه دارند که، رزولوشن و تراکم پیکسلی در نظر گرفته شده برای این گوشی چقدر است!؟

تراکم پیکسلی این گوشی بالغ بر ۵۲۰ پیکسل بر اینچ است، و این نشان می دهد این تراکم عالی، رزولوشنی عالی به اندازه ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل را به ارمغان آورده است. میزان نمایشگر، تراکم و رزولوشن به طور کلی گویای این است که نمایشگر این گوشی و نمایش تصاویر آن هیچ کم و کاستی ندارد. تصاویر زیبا و با دقت رنگ بالا نشان داده می شود. ضمن این که نمایشگر پر شتاب و تند و تیز است! این را هنگام کار کردن با آن قطعا خواهید فهمید.

نمایشگر این گوشی، از تکنولوژی Dynamic AMOLED بهره مند است که نمونه پیشرفته ای از سایر گوشی های قدیمی تر سامسونگ است

از جمله سنسورهای اختصاصی نمایشگر، می توان به

  • پشتیبانی از ویدیوی HDR
  • نمایشگر مقاوم و ضد خش (Corning Gorilla Glass 6)
  • سنسور نور تطبیقی
  • سنسور مجاورتی

اشاره داشت.

وقتی که از مقابل به گوشی نگاه می کنید متوجه می شوید که ۸۶٫۵۰ % از صفحه را نمایشگر تشکیل داده است. در مقایسه با گلکسی اس ۱۰ می توان گفت که این گوشی، فضای بیشتری به حاشیه ها اختصاص داده است.

آیا ویژگی های نمایشگر گوشی گلکسی S10+ تا بدینجا شما را راضی کرده است؟

معرفی گوشی گلکسی S10+

بررسی مشخصات دوربین در گوشی گلکسی S10+

دوربین نیز آپشن دومی است که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. این روزها دوربین ها از تکنولوژی چند دوربینی بهره مند هستند که حین عکس برداری به تصاویر پر کیفیت تر و جالب تر منجر می شوند. گلکسی S10+  نیز از این قاعده مستثنا نیست.

گلکسی S10+  نیز دارای دوربین های عقب و جلو است. دوربین عقب یک پک سه دوربینه است که به صورت زیر کیفیت بندی شده است:

  1. دوربین اصلی: یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است
  2. دوربین شماره ۲: یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است
  3. دوربین شماره ۳: یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است

هر کدام از دوربین های یاد شده دارای ویژگی های خاصی هستند که در تنظیمات و گرفتن عکس ها با کیفیت تر و با ویژگی برتر به شما کمک خواهند کرد.

دوربین سلفی گیر در گلکسی S10+ نیز یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی است که می تواند در سلفی های با کیفیت حسابی خوش بدرخشد. 

 

بررسی ویژگی های طراحی ظاهری گلکسی S10+

همانطور که مشاهده کردید این گوشی از نمایشگر ۶٫۴ اینچی برخوردار است و تقریبا ۸۷ درصد از سطح گوشی به نمایشگر اختصاص دارد. این به این معنی است که حداقل ابعاد این گوشی باید شامل طولی بیش از ۱۵ سانتی متر باشد. به طور دقیق تر ابعاد این گوشی ۱۵۷٫۶ در ۷۴٫۱ در ۷٫۸ میلی متر می باشد.

هر چند وزن این گوشی به میزان ۱۷۵ گرم است و از متوسط گوشی های هم رده خود حدود ۱۰ گرم سنگین تر است اما این گوشی را در رده گوشی های سبک وزن و خوش دست در نظر گرفته اند.

معرفی گوشی گلکسی S10+

در طراحی  و ساخت بدنه نیز سامسونگ سنت را حفظ کرده و در حالی که بسیاری از برند ها روی استیل کار می کنند و کیفیت کار خود را ارتقا می دهند، سامسونگ کماکان روی آلومینیم و شیشه تمرکز دارد. البته این انتخاب، منجر به استحکام بالا، و جذابیت ظاهری نیز می شود. اما خب انصافا استیل چیز دیگری است.

گوشی های جدید سامسونگ از گواهی نامه مقاومتی IP 68 برخوردارند این یعنی گوشی های جدید سامسونگ نسبت به مدل های سال گذشته از مقاومت بهتری برخوردار شده اند.

سنسورهایی که در گوشی به کار گرفته شده کمک کرده که امنیت از حالت سنتی نظیر پین کد و الگو، قوی تر شود و به دو صورت جدید ارتقا پیدا کند این دو شامل

  1. سنسور اثر انگشت روی نمایشگر
  2. سنسور تشخیص چهره

می شود.

اما از نظر رنگ بندی سامسونگ برای گوشی های ۲۰۱۹ خود از جمله گوشی گلکسی S10+ به ۴ رنگ بسنده کرده که شامل مشکی، سفید ، سبز و آبی می شوند.

معرفی گوشی گلکسی S10+

بررسی های مشخصات سخت افزاری و عملکرد گوشی گلکسی S10+

گوشی گلکسی S10+ تا کنون برترین گوشی سامسونگ است که ویژگی های آن نسبت به گوشی های سال گذشته مخصوصا از نظر تکنولوژی و ساخت ارتقا پیدا کرده است.

از نظر سخت افزاری، ابتدا به ترکیب پردازنده آن دقت می کنیم که شامل Qualcomm Snapdragon 855 است که از پردازنده ۸ هسته ای بهره مند است و طبق استاندارد و تکنولوژی ۶۴ بیتی، فرکانس پردازشی ۲۸۴۰ مگاهرتز را فراهم می کند.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز از نوع Adreno 640 است که نشان از این دارد که نسبت به گوشی های سری قبل ارتقا پیدا کرده است.

اما مقوله حافظه نیز بسیار اهمیت دارد. بسیاری از کسانی که در حال مقایسه گوشی گلکسی S10+و گوشی گلکسی S10 هستند در همینجا استوپ می کنند چرا که در حافظه بندی این گوشی تفاوت هایی وجود دارد. هر چند این دو گوشی از نظر حافظه رم اشتراک دارند و از رم ۸ گیگابایتی بهره مند هستند اما حافظه داخلی گوشی گلکسی S10+ یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است که کاربر تنها می تواند از ۱۰۹ گیگابایت آن استفاده کند. این نشان می دهد که یک کاربر معمولی بعد از مدتی نیاز به ارتقای حافظه پیدا می کند. البته گوشی گلکسی S10+ از اسلات حافظه ای برخوردار است و می توان تا ۵۱۲ گیگابایت را به حافظه اضافه کند.

در نهایت راننده این گوشی سیستم عامل اندروید با ورژن ۹ است! یعنی آخرین تکنولوژی اندروید تا کنون که در کنار رابط کاربری سامسونگ، تجربه کاربری عالی در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی گوشی گلکسی S10+

بررسی مشخصات باتری گوشی  گلکسی S10+

گلکسی S10+ دارای نمایشگر بزرگ است و از سخت افزار قدرتمند بهره مند است پس باید باتری آن نیز ظرفیت قابل قبولی داشته باشد. ظرفیت باتری این گوشی ۴۱۰۰ میلی آمپر است. تکنولوژی بکار رفته در باتری این گوشی به صورت

  • امکان شارژ وایرلس معکوس
  • تکنولوژی شارژ وایرلس Qi  و Powermat

می باشد.

سایر مشخصات گوشی  گلکسی S10+

از دیگر مشخصات این گوشی جدید سامسونگ می توان به:

  1. پشتیبانی از صدای HD
  2. پشتیبانی از نانو سیم
  3. پشتیبانی از تکنولوژی بلوتوث ۵
  4. پشتیبانی از سنسورهای Accelerometer, Gyroscope, Compass, Hall (for flip covers), Barometer
  5. پشتیبانی از جک هدفون ۳٫۵ میلی متری
  6. امکان پخش رادیو FM
  7. Wireless screen share
  8. پشتیبانی از اسپیکر Earpiece برای صدای تلفن
  9. پشتیبانی از امکان چند اسپیکره برای موسیقی و مدیا

هر چند ویژگی های یاد شده از بهترین المان هایی بود که باید در هر گوشی وجود داشته باشد. اما این گوشی دارای دو نمونه دیگر نیز می باشد که با تغییر فیچر ها قیمت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال یک نمونه دارای گرافیک و سخت افزاری متفاوت از آن چه در این مطلب خوانده شد می باشد که مزیت آن داشتن امکان افزودن دو سیم کارت به گوشی است.

همچنین نمونه دیگر نیز وجود دارد که بدنه آن سرامیکی است و قیمتی متفاوت تر دارد.

بنابراین هنگام خرید توجه داشته باشید که سخت افزار و ویژگی ها را با دقت مطالعه کنید تا با قیمت درست آن را خریداری کنید.

آیا در رابطه با این مطلب سوالی دارید؟ به نظر شما گوشی گلکسی اس ۱۰ ارزش خریدن را دارد یا گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *