سفری لذتبخش را با اولین و بزرگترین شرکت حمل و نقل ریل ایران تجربه کنید

سفری لذتبخش را با اولین و بزرگترین شرکت حمل و نقل ریل ایران تجربه کنید
  • 1398/7/1
  • گویا آی تی
  • 0

سفر با قطار همیشه لذت های خاصی را به مسافران القا می کند. این وسیله دوست داشتنی ایمن ترین وسیله نقلیه در دنیا بوده و از روز اول پیدایش تا به امروز تغییرات فراوانی را در ظاهر و نوع خدمات دهی دیده است. قطارها با توجه به پیشرفت عصر تکنولوژی تغییرات زیادی در سیستم سرعت خود ایجاد کردند.

 

این پیشرفت نه تنها بر روی سازه قطارها بلکه روی نحوه خدمات و امکانات آن نیز تاثیرگذار بوده است. یکی از این تغییرات در نوع ارائه خدمات به دلیل وجود شرکت های حمل و نقل ریلی بسیاری ست که روی کار آمده اند. با توجه به گستردگی شرکت های ریلی بلیط قطار نیز با امکانات مختلف ارائه می شود. تنوع در ارائه خدمات را می توان با شرکت های بسیار تجربه کرد. اولین شرکت حمل و نقل ریلی ایران کدام شرکت بوده است؟ این شرکت چه امکاناتی را به مسافران ارائه می دهد؟ اگر به دنبال جواب سوالات خود هستید، در این مطلب با ما همراه باشید.

اولین شرکت حمل و نقل ریلی کدام شرکت است؟

یکی از شرکت های حمل و نقل ریلی در ایران که خدمات و امکانات را برای سفرهای دور و نزدیک مسافران فراهم می کنند، شرکت حمل و نقل ریلی رجا است. رجا اولین و قدیمی ترین شرکت حمل و نقل ریلی ایران بوده که سال ۱۳۷۶ به عنوان تنها شرکت فعال در صنعت مسافربری ریلی، با سهام صد در صد دولتی فعالیت های ریلی خود را آغاز کرد. شرکت حمل و نقل ریلی رجا ابتدا با سهام صد در صدی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران بود ولی با توجه به قانون اساسی شماره ۴۴ در سال ۱۳۸۸ به سازمان تامین اجتماعی واگذار گردید. سازمان تامین اجتماعی بعد از تصاحب سهام شرکت رجا ۱۱۰۰ نیروی کارآمد و زبده ایرانی را در زمینه های مختلف مانند مدیریتی، مهندسی، خدمات‌ رسانی طراحی، برنامه ریزی، بهره‌ برداری، پژوهشی، و تعمیرات به کار گرفت.

بیش از ۵۶ درصد فعالیت های حمل و نقل ریلی ایران را شرکت رجا پوشش می دهد

شرکت رجا توانسته با پیشرفت روز افزون خود خود را به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقلی ایران معرفی کند و بیش از ۵۶ درصد از جا به جایی مسافران را تحت پوشش قرار دهد. وسعت و بزرگی این شرکت به گونه ای ست که هر ایرانی اگر یکبار با قطار به مسافرت پرداخته باشد، نام شرکت رجا را شنیده است.

قطارهای رجا را می توان به سه کلاس چهار تخته؛ شش تخته و سالنی تقسیم بندی کرد. قطارهای زندگی نیز زیر مجموعه شرکت رجا بوده، این قطارها به دلیل خدمات بی نظیر به این اسم نامگذاری شده اند.

از جمله امکاناتی که مسافران می توانند با فروش بلیط قطار رجا از آن استفاده نمایند:

  • شیشه های قطار دو جداره جهت عایق صدا
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سرویس بهداشتی در دو طرف واگن
  • سیستم صوتی و تصویری در واگن ها
  • تعبیه پریز برق در واگن ها
  • پذیرایی در رستوران
  • ارائه مجله و کتاب

به جمع خانواده شرکت رجا بپیوندید

نکته قابل توجه در قطارهای رجا، کترینگ آن است. کترینگ قطار رجا یکی از با کیفیت ترین غذاهای موجود در قطارهای ایران را به مسافران عرضه می دارد. از مهمترین ویژگی های کترینگ رجا می توان به استفاده از مواد اولیه مرغوب اشاره کرد. برای رزرو غذا مسافران می توانند هنگام رزرو بلیط قطار رجا گزینه غذا را فعال کرده و با توجه به ذائقه خود غذای مورد نظر را سفارش دهند. شما هم می توانید به خانواده بزرگ شرکت حمل و نقل ریلی رجا بپیوندید و قطارهای این شرکت را برای مسافرت پیش روی خود و خانواده انتخاب نمایید. شرکت ریل رجا توانسته با به کارگیری ۱۱۰۰ نیروی زبده این مرز و بوم برای خانواده های زیادی اشتغال ایجاد کند. برای حمایت از جوانان این مرز و بوم می توانید بلیط قطار رجا مورد نظر را خریداری نمایید. یکی از سایت هایی که افتخار همکاری با شرکت رجا را دارد، سایت تیک بان است. سایت تیک بان یکی از معتبرترین و ایمن ترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار بوده که تمامی مسیرهای موجود ریلی را تحت پوشش قرار می دهد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *