آیا اینفلوئنسرهای اینستاگرام درآمد زیادی دارند؟

آیا اینفلوئنسرهای اینستاگرام درآمد زیادی دارند؟
  • 1399/5/6
  • فربد محمدی
  • 0

اینفلوئنسرها ستاره‌های جدید شبکه‌های اجتماعی هستند که شاید حتی تا ۱۰ سال پیش اصلا به وجودشان در آینده فکر هم نمی‌شد. اما این روزها، به افراد نام‌آشنایی بدل شده‌اند که همه آرزوی داشتن شغل و جایگاه‌شان را دارند. اینفلوئنسرها یا همان چهره‌های اثرگذار شبکه‌های اجتماعی، کسانی هستند که به دلایل مختلف توانسته‌اند، گروه بزرگی از مخاطبان را به سمت خود جلب کنند. لزوما محتوای تولیدی از سوی آنها ارزشمند و فاخر نیست اما در هر حال، توانایی‌شان در جلب‌نظر عده کثیری از کاربران شبکه‌های اجتماعی بالاست.

آیا اینفلوئنسرها با تبلیغاتی که ارائه می‌کنند، درآمد زیادی به دست می‌آورند؟ آیا کسب و کارها برای افزایش فروش در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها تبلیغات زیادی انجام می دهند؟ این ها نمونه سوالاتی است که برای بیشتر افراد وجود دارد و اصلا همین تفکر یعنی اینکه پول زیادی در اینفلوئنسرشدن وجود دارد، خیل عظیمی از کاربران را در سودای بدل‌شدن به یکی از این چهره‌ها نگه داشته است. حالا می‌خواهیم بدانیم که این شغل جدید در دنیای شبکه‌های اجتماعی واقعا درآمد زیادی به همراه دارد یا خیر؟ این تفکر که اینفلوئنسرشدن کاری ساده است، واقعیت دارد؟ همه اینفلوئنسرها به یک اندازه درآمد دارند؟

پیچ‌وخم‌های دنیای اینفلوئنسرها

واقعیت این است که نمی‌توان حکمی کلی داد. در واقع، دنیای اینفلوئنسرها بسیار پیچیده و وسیع شده و روزبه‌روز هم به آن، ابعاد تازه‌تری وارد می‌شود. نوع محتوا و شاخه فعالیت اینستاگرامرها یا اینفلوئنسرها بسیار متنوع است اما خیلی از افراد به دنبال جواب سوال چگونه اینفلوئنسر شویم هستند؟

برخی از زندگی روزانه‌شان می‌گویند و می‌نویسند، برخی درباره فرزندانشان محتوا تولید می‌کنند و برخی هم به واسطه شغل و حرفه‌ای که دارند، بسیار معروف شده و به چهره‌ای اثرگذار در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی بدل شده‌اند. این افراد می‌توانند در سطوح مختلفی فعالیت کنند و دست به تبلیغات بزنند. پس اینکه بگوییم، درآمد همه آنها بسیار زیاد است، حکم و نظری چندان منطقی نخواهد بود.

شرکت‌ها و برندهای مختلف با درنظرگرفتن این نکته که شاید دیگر تبلیغ‌کردن وسیع روی بیلبوردها و پخش آگهی‌های تلویزیونی کافی نیست، به سراغ اینفلوئنسرها می‌روند. اینفلوئنسرهایی که شانس همکاری با برندهای مطرح را پیدا می‌کنند، درآمد بسیار زیادی دارند. همکاری این دسته از افراد با برندهای مشهور، روی لبه‌ای باریک پیش می‌رود. چون نگاهی حرفه‌ای یا تخصصی پشت شکل‌گیری پایگاه بزرگ مخاطبان اینفلوئنسرها وجود نداشته و عموما بسیاری از صفحات پرمخاطب به ناگاه و در طول زمان توانسته‌اند با کاربران پرتعداد ارتباط برقرار کنند. پس شاید برندها نتوانند به موفقیتی جانانه دست پیدا کنند و شاید هم بتوانند.

اما برخی از اینفلوئنسرها هستند که به واسطه خاص‌بودن خود و محتوایی که تولید می‌کنند، پایگاه بزرگی از مخاطبانی هدف‌گیری‌شده را دور خود جمع می‌کنند. این دسته از اینفلوئنسرها می‌توانند موفقیت‌های عظیمی را برای برندها به همراه بیاورند و بدیهی است که دستمزدهایی زیاد بابت نشر محتوای تبلیغاتی دریافت می‌کنند و درآمدشان هم بسیار زیاد است. اما دستمزد همه اینفلوئنسرها به یک اندازه نیست و در واقع پیچیدگی این دنیای تازه‌شکل‌گرفته از کسب‌وکارها در بستر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی نیاز به مطالعه بسیار دقیق و گسترده دارد.

شکل و شیوه درآمدزایی اینفلوئنسرها

افزایش فروش در اینستاگرام با نشانت

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، اینفلوئنسرها در سطوح مختلفی مشغول به فعالیت در سطح اینستاگرام هستند. عده‌ای از آنها که با برندهای بزرگ کار می‌کنند و مشتریان زیادی به آنها سفارش تبلیغات می‌دهند، درآمد بالایی هم دارند. عده دیگری هم هستند که در سطوح پایین‌تر کار می‌کنند و بنا به تعداد پایین‌تر بازدیدکنندگان‌شان اصطلاحا کار تبلیغات‌شان نرخ کمتری دارد.

در هر حال، همه این افراد سعی می‌کنند به کمک ظرفیت‌های مختلفی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می‌دهد، دست به تبلیغات بزنند. و بسیاری در هنگام تبلیغات از خود می پرسند بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ کدام ها هستند؟ از جمله ابزارهای در دسترس آنها می‌توان به استوری‌ها، ویدئوها، کپشن‌نویسی و استفاده از خدمات آی.جی.تی‌وی اینستاگرام اشاره کرد. هر یک بنا به استراتژی و سلیقه خودشان دست به تولید محتوای تبلیغاتی می‌زنند. تنوع و گستردگی دنیای اینفلوئنسرها آن‌قدر زیاد شده که نمی‌توان شیوه‌های تبلیغات‌شان را دسته‌بندی کرد. برخی با تلاش و سلیقه زیاد درباره برندهای مختلف تبلیغ می‌کنند و برخی با روش‌هایی حتی عجیب و غریب این کار را پیش می‌برند. تعرفه‌ها و نرخ‌هایی هم که هر یک بابت استوری‌ها، پست‌ها و… دریافت می‌کنند بنا به میزان بازدیدها و دنبال‌کنندگان‌شان متفاوت است.

در آخر

دنیای تبلیغات باید بپذیرد که با روش‌هایی به شدت تازه و نوین روبه‌روست. شاید در کمتر از یک دهه گذشته، کسی فکر نمی‌کرد که روزی شکل و شیوه جدیدی از تبلیغات به گوشی‌های همراه مخاطبان پای بگذارد و برندها و کسب‌وکارها را در دنیایی کاملا متنوع به مشتریان معرفی کند. باید پذیرفت که دنیای بازاریابی و تبلیغات وارد مسیرهایی کاملا تازه شده و حتی معروف‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی هم در برخی از موارد دست به دامان اینفلوئنسرهایی می‌شوند که خودشان هم شاید فکر نمی‌کردند روزی نقش مهمی در پیش‌برد دنیای تبلیغات داشته باشند.

در هر حال، فناوری همیشه دستاوردهای تازه‌ای برای بشر در آستین دارد و با این سرعت رشدی که دیده می‌شود، باید منتظر چهره‌های تازه‌‌تری از روندهای تبلیغاتی و بازاریابی هم در سال‌های آتی باشیم. مطالعه اینستاگرام و آگاهی از آن برای برندها و کسب‌وکارهای مختلف در این روزها ضروری است. آشنایی با ابعاد و بازیگران مختلف آن مانند اینفلوئنسرها می‌تواند گاهی ناجی یک برند یا گامی بلند به سوی شکوفایی‌های بیشتر باشد.

اگر شما هم به تازگی قدم در راه اینفلوئنسر شدن گذاشته‌اید، نشانت به عنوان پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می‌کند توسط کسب‌وکارها مختلف دیده شوید و بتواند با تولید محتوا و گرفتن تبلیغ در صفحه خود به کسب درآمد در اینستاگرام بپردازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *