برای داشتن موهایی زیبا، از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

برای داشتن موهایی زیبا، از چه محصولاتی استفاده کنیم؟
  • 1399/5/7
  • فربد محمدی
  • 0

از جمله محصولات آرایشی و بهداشتی پر مصرف در زندگی روزانه تک تک ما، نرم‌کننده‌ها و شامپوها است. همه ما می‌دانیم که از فاکتورهای مهم زیبایی، داشتن موهای درخشان و سالم است. خوشبختانه در سال‌های اخیر، محصولات مناسبی برای کمک به محافظت و حفظ زیبایی مو وارد بازار شده‌اند. اما گاهی انتخاب آنان به دلیل تنوع گسترده‌شان بسیار سخت است. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا نکات لازم هنگام خرید نرم کننده مو و شامپو را به منظور مراقبت بهتر از مو، با جزییات برایتان شرح دهیم.

 

چرا استفاده از نرم کننده‌ برای داشتن موهای زیبا و درخشان مهم است؟

مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی نرم‌کننده‌ها هستند که تنها کاراییشان نرمی و  لطافت مو نخواهد بود؛ بلکه استفاده از این محصول در حقیقت یک تیر چند نشان است که نرمی و لطفافت مو تنها یکی از نتایج استفاده از آن است. در زیر به برخی از خواص استفاده از نرم‌کننده‌ها اشاره شده است:

  • حفاطت از موها در برابر پرتو‌های مضر آفتاب
  • خاصیت ترمیم و بازسازی مو
  • برطرف کردن حالت قلیایی و الکتریسته مو
  • کمک به درخشندگی و لطافت مو کمک
  • جلوگیری از موخوره

 

فرم‌های گوناگون نرم‌کننده‌ها در بازار

در صورت انتخاب نرم‌کننده‌ای متناسب با جنس موهایتان، می‌توانید از همه فواید یک نرم‌کننده بهره‌مند شوید. بهتر است بدانید که این محصولات آرایشی و بهداشتی در فرم‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند:

  • نرم کننده‌هایی به فرم شامپو
  • سرم‌های مو
  • ماسک‌های مو
  • روغن‌های مناسب مو
  • و اسپری مو

البته هرکدام از این محصولات، علاوه بر نرم‌کنندگی، کارایی دیگری نیز خواهند داشت.

شناخته شده‌ترین نرم‌کننده مو، این محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار تاثیرگذار و مهم

این شکل از نرم‌ کننده‌ها که در فرم شامپو، تولید می‌شوند، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع نرم‌ کننده‌ها هستند. معمولا نرم‌ کننده‌هایی که به شکل شامپو خریداری می‌شوند، در حمام و پس از شستن موها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که هر دو هفته یکبار، قبل از شستن موی سر با شامپو، از نرم‌ کننده استفاده کنید تا مواد مغذی شان، وارد بافت تارهای مو شوند. این مهم در در زیبایی و سلامت موهای شما تاثیر خارق‌العاده‌ای خواهد گذاشت.

 

چه نرم‌کننده‌ای برای موهای من مناسب است؟

برای انتخاب نرم‌کننده مناسب، توجه به نوع و جنس موهای تان قدم اول و اساسی است. موهای صاف، وز، فر، موهای چرب، خشک، معمولی به نرم‌کننده‌های مختلفی احتیاج دارند.

همیشه به خاطر داشته باشید که همه انواع محصولات نرم‌کننده باید بر ساقه و قسمت‌های انتهایی مو مالیده شوند. از آغشته کردن ریشه مو به آنان جدا خودداری کنید زیرا که می‌تواند باعث برهم زدن تعادل سبوم (غدد چربی پوست) در پوست سر شوند.

بسیاری از افراد تنها به دلیل ریزش موی سر از این محصولات آرایشی و بهداشتی (نرم‌کننده‌ها) استفاده نمی‌کنند. باید اذعان داشت که ریزش مو پس از استفاده از نرم‌ کننده و در زمان آبکشی، اتفاق کاملا عادی است و هیچ ربطی به نرم‌ کننده مورد استفاده ندارد.

این ریزش به این دلیل اتفاق می‌افتد که پس از استفاده از نرم‌کننده، گره‌ی موهای شما باز می‌شود. با استفاده از نرم کننده و به خاطر باز شدن گره موها، آن دسته از تارهای مو که قبلا ریخته‌اند ولی به دلیل گره خوردن با دیگر موها، امکان رهایی نداشتند، از سر شما جدا شوند. ولی اگر در صورت آبکشی با ریزش شدید یا غیرعادی موهایتان مواجه شدید حتما نوع نرم‌کننده خود را عوض کنید. شما می‌توانید برای انتخاب یک نرم‌کننده مناسب با کارشناسان زیبایی پوست و مو فروشگاه اینترنتی میس و مستر مشورت نمایید.

 

دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی مهم و تاثیرگذار: شامپو

همانند آنچه که برای نرم‌کننده‌ها در بالا گفته شد، شامپویی خوب یا بد وجود ندارد. شامپویی خوب است که کاملا سازگار با موهای شما باشد. از آنجا که جنس و نوع موهای ما با هم تفاوت دارد، شامپوهای مناسب افراد گوناگون نیز با هم تفاوت خواهد داشت. در زیر سعی بر این شده است تا ویژگی مهم هنگام خرید شامپو  را بیان سازیم.

 

چه مدل شامپویی مناسب برای موهای من است؟

  • شامپو برای موهای خشک: شامپویی مناسب برای موهای خشک باید رطوبت‌رسان‌های بسیار قوی باشند. این محصولات آرایشی و بهداشتی از خشکی بیش از حد مو و پوست سر جلوگیری خواهند کرد.
  • شامپو برای موهای چرب: موهای چرب معمولا یک ساعت یا نهایتا ۱ روز پس از شست‌وشو چرب و براق می‌شوند. برای جلوگیری از تشدید چربی، باید از شامپوهایی استفاده نمود که در ترکیباتشان از رطوبت‌رسان‌ها، نرم‌کننده‌ها یا انواع لوسیون‌های مو استفاده نشده باشد.

شامپو برای موهای فر: توجه کنید که شامپوهایی برای مو فر مناسب است که PH بین ۴ تا ۵ داشته باشند. این شامپوها، علاوه بر تمیزی موها، درحفظ چربی طبیعی پوست سر و مو کمک کننده‌اند.

  • شامپو برای موهای معمولی: بهترین شامپو برای این دسته از موها، شامپوهایی دارای مواد مغذی با خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی است.
  • شامپو برای موهای رنگ شده:. شامپوی مناسب برای موهای رنگ شده، شامپویی است که با گرفتن الکتریسته مو، سبب صاف و لخت شدن آن گردد. چون در ترکیبات این دسته از محصولات آرایشی و بهداشتی از مواد پاک کنندگی قوی استفاده نشده، ضمن حفظ رنگ موها مانع از خشکی و وزی بیش از حد موها خواهند شد.

سخن پایانی

برای خرید لوازم آرایشی معتبر در این روزها که هم انواع محصولات تقلبی و فیک بازار را پر کرده و هم زمان در اولویت ماست، باید به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مراجعه نمود. از جمله این فروشگاه‌ها، میس و مستر است که با هدف خرید آنلاین انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند انواع گوناگون نرم‌ کننده و شامپو از برندهای صاحب نام و بسیار معتبر تاسیس شده است. همچنین می توانید برای خرید رنگ مو گپ، اسکالیم و سایر برندهای معتبر، به این سایت سر بزنید. میس و مستر فروشگاهی اینترنتی است که علاوه بر فراهم نمودن لذت خرید امن و دلچسب، امکان مشاوره رایگان با کارشناسان زیبایی پوست و مو را فراهم نموده تا مناسب‌ترین محصول را خریداری نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *