اعلام آمادگی چین برای توزیع جهانی واکسن/واکسن کرونای چین در راه ایران

اعلام آمادگی چین برای توزیع جهانی واکسن/واکسن کرونای چین در راه ایران
  • 1399/8/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سفیر چین یک هفته پیش در ایران حضور داشت و اعلام کرده بود هر زمانی که تولید و توزیع واکسن کرونا به اجرا درآید، این واکسن را در اختیار ایران قرار خواهد داد.
چانگ هوا برای مقابله با این ویروس همگانی گفت: ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ایران در خصوص مبارزه با کووید ۱۹ همکاری فعالانه‌ای خواهیم داشت و هرگاه که کار تولید و توزیع واکسن به اتمام برسد، واکسن‌ها را به میزان نیاز در اختیار آن ها قرار می دهیم.

چین اعلام آمادگی برای توزیع جهانی واکسن کرد/واکسن کرونای چین در راه ایران

در حال حاضر رسانه‌های چین از موفقیت‌آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر داده و اعلام کرده‌اند: هیچ‌یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

«لیو جینگجن» رئیس شرکت داروسازی سینوفارم چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفته است: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده‌اند که از میان آنان ۵۶ هزار نفر سفرهای خارجی داشته‌اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته‌اند و علائم منفی نیز در میان واکسینه شده‌ها مشاهده نشده است.

رئیس شرکت داروسازی و تولید واکسن سینوفارم نیز گفته که از ماه ژوئن، آزمایش‌های کلینیکی مرحله سه سینوفارم در ده‌ها کشور و منطقه از جمله امارات، مصر، بحرین، پرو و ​​مراکش با بیش از ۵۰ هزار داوطلب در جریان بوده است.

لیو افزود: نمونه‌ها و داده‌های علمی اثبات می‌کند که واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با کرونا بسیار موثر است.

به گفته وی، سینوفارم قرار است تا پایان سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند و برآورد می‌شود که سال آینده میلادی میزان تولید به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.

در حال حاضر رسانه های چین خبرهایی حاکی از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی را داده اند و این در حالیست که به نظر می رسد به زودی واکسن کرونا چین به ایران برسد.

همان طور که چند روز قبل خبر قطعی کشف داروی کرونا در کرمانشاه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در همین مورد سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *