پایتون یا سی شارپ کدام یکی بهتر است؟

پایتون یا سی شارپ کدام یکی بهتر است؟
  • 1400/2/14
  • زهرا حاجی
  • 0

بحث پایتون و سی شارپ یک موضوع جذاب است، زیرا هر دو زبان برنامه نویسی از نظر سادگی، کاربرد و رویکرد کلی آنها نسبت به برنامه نویسی بسیار متفاوت است. بنابراین، افراد هنگام انتخاب زبان برنامه نویسی برای یادگیری دچار مشکل می شوند.

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی عمومی است و ریشه در زبان C دارد. پایتون یک زبان سطح بالا است، اما کد پایتون به راحتی قابل خواندن و فهم است. سوالی که مبتدیان بیشتر به آن علاقه دارند پاسخ آن را بدانند این است که: آیا پایتون از سی شارپ راحت تر است؟

در جواب به این سوال می توان گفت که پایتون بسیار مبتدی تر است، در حالی که سی شارپ یک زبان پیچیده و سطح پایین است. سی شارپ قوانین نحوی و سایر برنامه های برنامه نویسی بیشتری دارد، در حالی که هدف پایتون تقلید از زبان انگلیسی منظم است. وقتی نوبت به موارد استفاده از آنها می رسد، پایتون زبان اصلی برای یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها است اما سی شارپ بهترین گزینه برای توسعه بازی و سیستم های بزرگ است.

پایتون یا سی شارپ کدام یکی بهتر است؟

پایتون Python

در سال ۱۹۹۱ توسط شخصی به نام Guido van Rossum ایجاد شد، یک زبان برنامه نویسی عمومی است که بر خوانایی به عنوان ویژگی اصلی آن تأکید می کند. از روزهای ابتدایی توسعه، استفاده از پایتون به ساده ترین شکل ممکن در نظر گرفته شده بود. پایتون با استفاده از مقدار زیادی فضای خالی کد خود را به راحتی قابل خواندن می کند، بنابراین یک تجربه یادگیری ساده و دلپذیر را فراهم می کند. به عنوان مثال، همه زبان های C مانند از براکت های فر و نقطه ویرگول استفاده می کنند، در حالی که پایتون به تورفتگی بستگی دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم پایتون این است که این یک زبان تفسیر شده است، به این معنی که کد پایتون در زمان اجرا به دستگاه قابل خواندن تبدیل نمی شود.

موارد استفاده از پایتون

یادگیری ماشین (ML) با پایتون باعث بهبود بسیاری از صنایع مانند بیمه، خرده فروشی، بانکداری، هوا فضا و خدمات بازرگانی می شود. ML یک گزینه عالی برای یافتن بینش در یک زمینه خاص و پیش بینی است. بیشتر تحلیل گران داده پایتون را به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی خود انتخاب می کنند. به شما کمک می کند تا حجم عظیمی از داده ها را به صرفه ترین روش مدیریت کنید. پایتون همچنین داده ها را مدیریت می کند، اطلاعات آماری را تجزیه و تحلیل می کند، تجسم داده ها را بهبود می بخشد و در زمینه های خاص پیش بینی می کند.

پایتون همچنین یک عضو فعال در توسعه وب back-end است. به عنوان مثال، جنگو یکی از چارچوب هایی است که به شما کمک می کند از پایتون در توسعه وب استفاده کنید. ایجاد وب سایت با استفاده از Python خام امکان پذیر است، اما این امر نادر است. شما نمی توانید از کد پایتون در توسعه front-end استفاده کنید. با این حال، برخی از ابزارها به شما کمک می کنند کد پایتون را به JavaScript (که در مرورگر قابل اجرا است) انتقال دهید.

 سی شارپ

یک زبان عمومی است که معمولاً در توسعه سیستم های بزرگ و پیچیده نقش دارد. این زبان از بین کل دایره زبان های برنامه نویسی قابل حمل ترین است. هنگام مقایسه پایتون و سی شارپ، پایتون از یک قانون پیروی می کند: “یک بار بنویسید، هر کجا اجرا کنید”، به این معنی که یک کد روی همه سیستم عامل ها کار خواهد کرد. با این حال، کد سی شارپ قبل از اینکه اجرا شود، باید روی هر سیستم عامل کامپایل شود.

سی شارپ کجا استفاده می شود؟

سی شارپ به سخت افزار نزدیکتر است. بنابراین، سی شارپ بیشتر سیستم های جاسازی شده در اطراف را تولید می کند. منظور ما از سیستم های جاسازی شده، ساعت های هوشمند، ماشین های پزشکی، سنسورهای اینترنت اشیا و غیره است. سی شارپ در توسعه برنامه هایی مانند سرورها و برنامه های میکروکنترلر نقش دارد. سی شارپ زبان اصلی برای توسعه سه بعدی، چند نفره یا انواع دیگر بازی است. به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند بازی های مفصلی مانند CounterStrike ، Doom و Red Dead Redemption را ایجاد کند.

پایتون یا سی شارپ کدام یکی بهتر است؟

نتیجه گیری

پایتون از نظر کد خواندن آسان و نحو ساده برای مبتدیان بهتر است. علاوه بر این، پایتون گزینه خوبی برای توسعه وب است (back-end)، در حالی که سی شارپ در ساخت وب از هر نوع، محبوبیتی ندارد. پایتون همچنین یک زبان پیشرو برای تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین است. در حالی که امکان استفاده از سی شارپ برای اهداف یادگیری ماشین نیز وجود دارد، گزینه خوبی نیست.

از نظر سادگی، استفاده از پایتون بسیار راحت تر است و وقتی صحبت از چارچوب های AI و ML می شود، از یک سیستم پشتیبانی عالی برخوردار هستند. به هر حال، پایتون یک زبان تفسیری است و نمی تواند برای یک زبان کامپایل شده مانند سی شارپ مطابقت داشته باشد. خبر خوب این است که شما می توانید با ترکیب سی شارپ و کد پایتون بهترین های هر دو جهان را بدست آورید. بنابراین، برخی از قسمت های مهم پروژه شما می توانند از سی شارپ به جای Python استفاده کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *