بررسی ظاهر و هزینه‌های آخرین محصول اپل + آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

بررسی ظاهر و هزینه‌های آخرین محصول اپل + آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس
  • 1400/5/11
  • ملیکا امامی
  • 0

بررسی ظاهر و هزینه‌های آخرین محصول اپل + آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

 

قیمت‌گذاری و دسترسی موبایل آیفون ۱۲:

آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچی جمعه ۲۳ اکتبر به بازار عرضه شد. قیمت این گوشی از ۹۹۹ دلار برای فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود و با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی به ترتیب ۱۰۹۹ دلار و ۱۲۹۹ دلار به پایان می‌رسد.

آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچی جمعه ۱۳ نوامبر به بازار عرضه شد. قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس با ۱۰۹۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می‌شود و همچنین فضای ذخیره سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۱۱۹۹ دلار یا ۱۳۹۹ دلار در دسترس است.

اقساط ماهانه کارت اپل نیز در دسترس می‌باشد، آیفون ۱۲ که با قیمت ۴۱٫۶۲ دلار در ماه و آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۴۵٫۷۹ دلار در ماه شروع می‌شوند. مبلغ پرداختی برنامه ارتقا آیفون برای دستگاه‌های جدید از ۴۹٫۹۱ دلار در ماه شروع می‌شود.

بررسی‌های لازم:

  • iPhone 12 Pro (آیفون ۱۲ پرو):

بررسی‌های آیفون ۱۲ پرو به شدت مثبت هستند و منتقدان از تغییرات دوربین تعریف و قدردانی می‌کنند. عملکرد نور کم، کاهش صدا و کنتراست بهبود یافته است.

دوربین این گوشی همچنین از ضبط فیلم HDR در Dolby Vision و عکس‌های سلفی حالت شب پشتیبانی می‌کند که به دوربین جلوی دوربین اضافه می‌شود. دوربین Ultra Wide در کناره‌ها کوچک‌تر ساخته می‌شود و عکس‌های لنزهای Ultra Wide و Telephoto بسیار کوتاه‌تر و واضح‌تر هستند.

بیشتر افراد نیازی به فیلم یا کار کردن با HDR نخواهند داشت زیرا فیلم برداری با HDR و به اشتراک گذاشته شده در یک شبکه اجتماعی پیشرفت چندانی نخواهد داشت، اما کسانی که از آیفون به عنوان ابزاری برای فیلم سازی استفاده می‌کنند یا فیلم‌هایی با کیفیت بالا را به عنوان سرگرمی تهیه می‎‌کنند باید از پشتیبانی جدید HDR استفاده کنند.

از نظر منفی، بازرسان تحت تأثیر ۵G قرار نگرفتند، زیرا گسترش شبکه‌های ۵G هنوز در حال انجام است و هنوز به طور گسترده در دسترس نیست، به علاوه سریع‌ترین mmWave 5G می‌تواند باتری را تخلیه کند. LiDAR همچنین به دلیل عملکرد AR آن کمی غلط انداز توصیف شد، اما برای فوکوس خودکار در موقعیت‌های کم ‌نور بسیار مفید بود.

هنگامی که نوبت به طراحی می‌رسد، Nilay Pate می‌گوید که چارچوب استیل ضد زنگ آیفون پرو یک مغناطیس انگشت است، در حالی که Matthew Panzarino  از TechCrunch می‌گوید که او امیدوار است که رنگ‌های روشن‌تر آیفون ۱۲ در نهایت به بیش از ۱۲ ترکیب پرو برسد.

این نمایشگر به عنوان نمایشگری عالی توصیف شد، اما این نمایشگر شبیه به نمایشگر آیفون ۱۱ پرو است و هیچ تغییری در اندازه بریدگی ایجاد نمی‌شود. شایعاتی در مورد نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز وجود داشت که باعث می‌شود پیمایش نرم و روان باشد و صفحه نمایش نیز بیشتر پاسخگوی کاربران باشد، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و بسیاری از بازرسان با توجه به استاندارد بودن ۱۲۰ هرتز در دستگاه‌های پیشرفته اندرویدی، از محدودیت ۶۰ هرتز ناراضی بودند.

  • iPhone 12 Pro Max (آیفون ۱۲ پرو مکس):

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای تمام ویژگی‌های مشابه آیفون ۱۲ پرو است، فقط با اندازه‌ای بزرگ‌تر، برخی از دوربین‌ها اضافی و باتری بزرگ‌تر نیز به آن اضافه شده است. بررسی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس نیز مثبت بود و منتقدان از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی و عمر باتری طولانی تعریف و تمجید کردند.

آیفون ۱۲ پرو مکس به اندازه کافی بزرگ است که مردم قبل از سفارش آن را ببینند و داوران از اینکه اپل کار بیشتری برای استفاده از صفحه بزرگ‌تر با انجام چند کار و دیگر ویژگی‌ها انجام نمی‌دهد، ناامید شدند.

آیفون ۱۲ پرو مکس با اندازه بزرگ‌تر و باتری بزرگ‌تر، بسته به میزان استفاده از ۵G، به راحتی تمام روز و حتی گاهی بیشتر را دوام می‌آورد.

بازرسان توافق کردند که آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس با وجود سنسور بزرگ‌تر و بهبود لنز تله فوتو در مدل بزرگ‌تر، عکس‌های مشابهی تولید می‌کنند، اما در مورد شرایط نوری پایین‌تر تفاوت محسوسی وجود دارد. در این شرایط، آیفون ۱۲ پرو مکس تصاویر کم‌تر نویزی را تولید می‌کند و همچنین دارای دامنه زوم ۲٫۵ x بهتر است.

بررسی این نکته که بررسی کنید که آیا در مورد خرید یک آیفون جدید هستید یا خیر مفید است.

 

تراشه Bionic A14:

تراشه A14 Bionic استفاده شده در سراسر آیفون ۱۲، اولین تراشه از سری A است که با فرایند کوچک‌تر ۵ نانومتری ساخته شده است و باعث بهبود سرعت و کارایی می‌شود. A14 دارای ترانزیستور ۴۰ درصد بیشتر (۱۱٫۸ میلیارد) ترانزیستور بیشتر از A13 است تا عمر باتری بهتر و کارایی سریع‌تر داشته باشد.

طبق گفته شرکت اپل، پردازنده ۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای در تراشه A14 Bionic ، ۵۰ درصد سریع‌تر از هر تراشه برتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار در سال ۲۰۲۰ است.

نتایج اولیه Geekbench نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ پرو بیش از ۲۰ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۱ پرو با چیپ A۱۳ است، در حالی که ایفون ۱۲ پرو مکس نتایجی را می‌بیند که تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد سریع‌تر هستند.

 

بررسی ظاهر گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس:

اپل از طراحی لبه گرد مشابه آیفون ۶ استفاده کرده ‌است، اما در سال ۲۰۲۰ با پرده‌ برداری از ترکیب آیفون ۱۲ تغییر کرد. آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس طرحی مسطح با لبه‌های مربعی شکل گرفته‌اند که با زبان طراحی آیپد پرو مطابقت دارد و با دستگاه‌های قدیمی مانند آیفون ۴ و آیفون ۵ تشابه دارند.

طراحی لبه تخت فاصله قابل توجهی با طرح قبلی دارد که باعث می‌شود مدل‌های جدید مدرن شوند اما با توجه به اینکه ظاهر مدل‌های قدیمی را دوباره وارد می‌کند، احساس آشنایی نیز دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *