دلایل محبوبیت استانبول برای گردشگران ایرانی

دلایل محبوبیت استانبول برای گردشگران ایرانی
  • 1400/6/13
  • مجید جعفری
  • 0

تور استانبول ارزان حدود ۲ دهه است که در صدر تورهای مسافرتی خارجی پرطرفدار در نزد ایرانیان قرار دارد، اما چه نکاتی باعث شده که ایرانیان از شهرهایی مانند دبی و ابوظبی یا آنتالیا و ایروان بگذرند و همواره استانبول را برای سفر انتخاب کنند؟ در این بخش بیشتر به این موضوع می پردازیم.

خرید پوشاک با قیمت مناسب از استانبول

آمارها نشان می دهند که ایرانیان همواره به دنبال شناخت مراکز خرید استانبول یا بهترین محله های استانبول برای خرید هستند. بنابراین مشخص است که خرید نقشی اساسی در این انتخاب دارد. در گذشته خرید پوشاک در استانبول برای ایرانیان هم فال بود و هم تماشا چون با همان قیمتی که در ایران پوشاک خریداری می کردند و حتی گاهی ارزان تر می توانستند کالاهایی با کیفیت بسیار مناسب خریداری کنند. اما در چند سال اخیر به خاطر بالا رفتن ارزش لیر و پایین آمدن ارزش ریال کمی قیمت خرید اجناس گران تر شده است. با این حال به دلیل کیفیت بالای اجناس به ویژه پوشاک و تنوع و حق انتخاب بالایی که برای خرید وجود دارد هنوز هم خرید در استانبول برای ایرانیان جذاب است.

تور استانبول

آب و هوای خوب استانبول

بی تردید استانبول یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کشور ترکیه و منطقه آناتولی به شمار می آید. بهار و تابستان این شهر بسیار دل انگیز است و هر فصل را می توانید با بهترین شکل ممکن در این شهر مشاهده نمایید. اگر اهل تفریحات زمستانی باشید هم باز استانبول تفریحات متنوعی برای این فصل دارد و اغلب در این زمان شاهد بارش برف و باران در استانبول زیبا هستیم. به طور کلی تابستان و اواخر بهار بهترین زمان برای سفر به شهر استانبول از نظر آب و هوایی به شمار می آید.

جاذبه های دیدنی جذاب و امکانات تفریحی

جاذبه های گردشگری متنوعی از تاریخی تا طبیعی در استانبول وجود دارد و همه ساله نیز بر شمار آنها افزوده می شود. حتما می دانید که یکی از درآمدهای مهم و اساسی در کشور ترکیه جذب توریست خارجی می باشد به همین خاطر سرمایه گذاری روی بهبود وضعیت جاذبه های گردشگری به صورت گسترده صورت می گیرد و امکانات خوبی نیز برای توریست ها مهیا می شود، حتی امکان بازدید از بسیاری از جاهای دیدنی استانبول به صورت رایگان وجود دارد و همه جا نیاز به پرداخت پول نیست یا می توان با استفاده از کارت های مخصوص به صورت تخفیف دار هزینه های ورودی را پرداخت کنید. تمامی این مواد سبب شده اند که ایرانیان با خرید تورهای ارزان استانبول راهی این شهر جذاب شوند.

استانبول

تور مسافرتی ارزان چطور ارزان می شود؟.

فرض کنید که قصد سفر به شهر استانبول را دارید، ضروریات سفر شما شامل هتل برای اقامت، وسیله نقلیه (اغلب هواپیما) و بیمه مسافرتی می شود؛ حال آنکه اگر نخستین سفر شما به استانبول باشد بهتر است که لیدری فارسی زبان هم همراه شما باشد تا سوالات خود را از وی بپرسید و آسوده خاطرتر باشید. در این فرضیه ۲ راه پیش روی مسافران ایرانی قرار می گیرد یکی این که از آژانس های مسافرتی تور خریداری نمایند و دیگر این که خود مسافر مسئولیت رزرو جداگانه هتل و وسیله نقلیه و اخذ بلیط را برعهده گیرد. در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که اگر مسافر کار رزرو و برنامه سفر خود را برعهده گیرد در هزینه های سفر صرفه جویی کرده است و لازم نیست پولی به واسطه (در اینجا آژانس های مسافرتی بپردازد) اما حقیقت چیز دیگری است. آژانس های مسافرتی را می توان شبیه به عمده فروشان کالاها دانست به این معنا که به دلیل خرید و رزرو با تعداد بالا همه امکانات سفر را با قیمتی ارزان تر رزرو می نمایند. بنابراین می توانند با قیمت مناسب تری هم به مسافران ارائه بدهند. به عبارت دیگر اگر تور ارزان استانبول را از یک آژانس مسافرتی خریداری کنید از نظر قیمت ارزان تر از رزرو یک به یک ارکان سفر توسط شخص مسافر می شود. این موضوع را می توان به راحتی تست کرد و فقط کافیست قیمت یک تور استانبول ارزان را از یک آژانس بپرسید و همه ارکان آن را به صورت مجزا رزرو کرده و قیمت نهایی را مقایسه کنید.

استانبول

یکی از وبسایت هایی تورهای ارزان استانبول را با قیمت مناسب و از آژانس های معتبر گردهم آورده است وب سایت فاینداتور است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس آن مراجعه نمایید: https://www.findatour.co/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *