بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟
  • 1400/8/19
  • محمد عالی
  • 0

در بین بیش از ۴۰۰ صرافی ارز دیجیتال در سر تا سر جهان انتخاب های متنوعی برای ما وجود دارد. هر کدام از این صرافی ها ویژگی های خاص خود را دارند و جزئیات کار آن ها با هم متفاوت است. بنابراین برای انتخاب بهرین صرافی ارز دیجیتال باید ابتدا ویژگی های آن را بدانیم. هدف از انتشار این مقاله آشنا کردن شما با ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن است. با خواندن این مقاله می توانید بهترین صرافی ارز دیجیتال را با توجه به نکات آموخته شده انتخاب کنید. البته با توجه به این که انجام چنین کاری نیاز به تخصص و ظرافت بیشتری دارد، ما هم شما را در تصمیم گیری نهایی یاری خواهیم کرد. پس نگران نباشید!

 

صرافی ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال مکانی برای تبادل کریپتوکارنسی یا رمز ارز است. جایی که در آن به جای دلار و یورو ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) خرید و فروش می شود. البته تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و هر صرافی با توجه به سیاست های داخلی خود از تعداد خاصی از آن ها پشتیبانی می کند. از این رو تعداد و نوع کوین های موجود در یک صرافی با صرافی های دیگر متفاوت است. با این تفاسیر یکی از نکات مهم در انتخاب یک صرافی تنوع ارزی آن می باشد.

از دیگر موارد مهم در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، میزان سرعت و امنیت آن می باشد. اگر یک صرافی آنلاین نتواند امنیت دارایی شما را تضمین کند از لیست انتخاب ها خط می خورد. امنیت خرید ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هیچ یک از ما نمی خواهد دارایی اش را از دست بدهد. پس صرافی آنلاینی که لایه های امنیتی بیشتر و مستحکم تری دارد برای شما انتخابی مناسب تر است. نحوه پشتیبانی صرافی های ارز دیجیتال باید ۲۴ ساعته و آنی باشد. این بازار هیچ گونه تعطیلی ندارد و ممکن است که در هر ساعت از شبانه روز نیاز به راهنمایی گرفتن از پشتیبانی صرافی وجود داشته باشد. بنابراین صرافی ارز دیجیتالی که پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته نداشته باشد دارای ضعفی بزرگ است.

 

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

برای ایرانی ها استفاده از صرافی های ایرانی به دلایل متعددی بهتر است. صرافی های ایرانی زیر نظر پلیس فتا فعالیت می کنند و با توجه به داشتن آدرس حقوقی و شماره تلفن ثابت و ثبت شده قابل پیگیری و حتی مراجعه حضوری هستند. صرافی های خارجی این قابلیت ها را ندارند و اعتماد کردن به آن ها سخت تر است. زیرا این صرافی ها هر زمان که اراده کنند می توانند به بهانه هایی مانند تحریم شده بودن ایران، حساب کاربری شما را مسدود کنند. در این صورت کار شما سخت می شود و مشکلتان قابل پیگیری نمی باشد.

صرافی های ایرانی زیادی وجود دارند که برخی از آن ها با رعایت استانداردهای مختلف قابل اعتماد می باشند. به طور مثال صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن با توجه به برخورداری از بالاترین سطح سرعت و امنیت گزینه ای مطمئن می باشد. البته از آن جایی که سرعت و امنیت تنها ملاک ما برای انتخاب یک صرافی نیست، آشنایی با ابعاد دیگر آن هم اهمیت ویژه ای دارد. در قسمت بعد با این صرافی و نحوه فعالیت در آن بیشتر آشنا می شویم.

 

صرافی آنلاین بیت ایمن

 

صرافی آنلاین بیت ایمن

همانطور که گفته شد تعدادی از صرافی های ایرانی استانداردهای لازم امنیتی و جانبی را دارا می باشند. صرافی آنلاین بیت ایمن با حدود یک سال و نیم سابقه در ارائه خدمات به کاربران، از موارد قابل اطمینان است. تنوع ارزی بالا، استفاده از HD والت ۳ امضایی اختصاصی، سیستم تسویه آنی، کارمزد پایین معاملات، پشتیبانی ۲۴ ساعته (حتی در ایام تعطیل)، راحتی انجام معاملات، چسبندگی صف های سفارش، ارائه مطالب آموزشی، خبری و تحلیلی در فضای مجازی و بلاگ، نزدیک بودن قیمت خرید و فروش و ارائه بهترین نرخ تتر (USDT) گزینه ای مطلوب است. صرافی های دیگر دارای برخی از این امکانات هستند اما مقایسه بین این موارد بر عهده شخص شما می باشد.

البته با توجه به این که امر بررسی فنی صرافی ها نیاز به تخصص دارد، ما هم می توانیم شما را در انجام آن یاری کنیم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا با انجام تست های امنیت و سرعت به نتیجه ای منصفانه و واحد برسیم. نتایج حاصل از تحقیق و بررسی در بین صرافی های ایرانی مختلف نهایتا به برگزیدن صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن (Bitimen) ختم شد. برای آغاز فعالیت خود در این صرافی می توانید به سایت اصلی بیت ایمن مراجعه کرده و در آن ثبت نام و احراز هویت کنید. راهنمای انجام ثبت نام و انجام معامله را می توانید در قسمت راهنمای استفاده در بالای سایت بیت ایمن ببینید. پس از آشنایی بیشتر با این صرافی و مقایسه آن با سایر گزینه ها، یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید و خرید و فروش ارز دیجیتال را به راحت ترین و امن ترین روش انجام دهید!

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *