تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار های سنتی

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار های سنتی
  • 1400/9/8
  • زهرا حاجی
  • 0

این روز ها همه چیز با سرعت بیشتری در حال تغییر است، از سبک زندگی مردم گرفته تا آداب و رسومات همه در حال تغیر هستند، یکی از دلایل اصلی این تغیرات فراگیری اینترنت در بین افراد و دیجیتالی شدن زندگی ها می باشد. کسب و کار ها در این دوره از تغیرات مستثنی نبوده اند، طی این سال ها کسب و کار های سنتی به فکر تغیر و تحول و وفق دادن خودشان با جهان دیجیتالی بوده اند. کسب و کار های بسیاری بوده اند که در همین چند سال اخیر در بستر شبکه های اجتماعی و بستر وب ماجراجویی خود را در این عرصه شروع کردند. البته شیوع کرونا هم به این جریان سرعت بخشید و باعث شد که کسب و کار های بیشتری به سمت دیجیتالی شدن بروند.  اما آیا تنها ورود به این بستر ها کافی است و باعث افزایش رونق کسب و کار می شود؟ مسلما خیر. هر کسب و کاری پس از ورود به عرصه دیجیتال باید بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ را شروع کند تا بتواند در این عرصه موفق شود و در بازار پر رقابت امروز  مشتری پیدا کند. در ادامه مطلب با جزئیات بیشتری در این خصوص صحبت خواهیم کرد و چند تکنیک برتر دیجیتال مارکتینگ را معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

موتور های جستجو همانند گوگل می توانند برای شما فروش به همراه داشته باشند. بازاریابی در موتور جستجو گوگل یا به صورت ارگانیک صورت می گیرد (سئو) یا به صورت تبلیغات کلیکی (گوگل ادز)، که در ادامه این دو را شفاف تر توضیح خواهیم داد.

سئو سایت

شاید تا به حال اسم سئو سایت به گوشتان خورده باشد، سئو در واقع مجموعه تکنیک ها و کارهایی است که روی یک سایت انجام می شود تا با یک کلمه کلیدی در نتایج بالای گوگل به صورت ارگانیک نمایش داده شود. سئو فرایند زمان بری است و به سرعت نتیجه نمی دهد اما اگر نتیجه مطلوبی از آن دریافت کنید تا مدت ها بازخورد خوبی از آن می گیرید. در کل سئو یک روش کاملا به صرفه اما بلند است.

 

تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)

گوگل ادز هم یکی دیگر از روش های بازاریابی از موتور جستجو می باشد. تبلیغات در گوگل شباهت های زیادی به سئو دارد اما اصلی ترین تفاوت آن این است که سریع تر جواب می دهد و می توانید زودتر از سئو نتیجه مورد نظر را دریافت کنید؛ تبلیغات در گوگل به صورت PPC  (Pay Per Click) انجام می شود یعنی شما به ازای هر کلیکی که روی لینکتان در صفحه نتایج گوگل شد باید مبلغی را بپردازید. بسته به کلمات کلیدی که انتخاب کردید و میزان رقابت در آن، هزینه ای که باید برای هر کلیک پرداخت کنید متغیر می شود. تبلیغات در گوگل شاید زودتر نتیجه دهد اما به مانند سئو به صرفه نیست و کافیست تا شما تصمیم بگیرید حساب خود را شارژ نکنید تا نتایجتان از بین بروند!

بازاریابی در شبکه های اجتماعی (SMM)

شبکه های اجتماعی هم در سالهای گذشته محبوبیت خیلی زیادی در بین صاحبین کسب و کار و ها پیدا کرده. بسیاری از افراد زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… سپری می کنند. شاید نرخ تبدیل  (cr) بازدید به فروش در وب سایت ها بیشتر باشد اما شما در شبکه های اجتماعی می توانید خیلی بیشتر برند و کسب و کارتان به افراد معرفی کنید و به نوعی برندینگ ایجاد کنید. البته شبکه های اجتماعی در فروش هم می توانند بسیار تاثیر بگذارند به خصوص اینستاگرام که این روز ها بستری فوق العاده به حساب می آید به شرطی که مدیریت پیج اینستاگرام تان را به درستی انجام دهید

 

سخن نهایی

 

اگر این تصمیم را دارید که کسب و کارتان را وارد این دنیای هیجان انگیز کنید و از قافله جا نمانید باید زودتر فعالیت خودتان را شروع کنید، شناختن بستر مناسب برای شروع این کار می تواند شما را  بسیار جلو بیاندازد. اگر می خواهید پا به این عرصه بگذارید اما احساس می کنید اطلاعات کافی در این حوزه ندارید یا سردرگم هستید که چکار باید بکنید می توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان تماس بگیرید، این آژانس جزو با سابقه ترین و خوش نام ترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران می باشد و می تواند شما را بسیار  راهنمایی کند و مسیر را برایتان هموار سازد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *