آموزش تعمیرات آیفون تصویری

آموزش تعمیرات آیفون تصویری
  • 1400/9/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این مطلب ما قصد داریم تعمیرات آیفون تصویری را با یکدیگر بررسی نموده و مشکلات آیفون تصویری یا عمومی مردم را تا حد امکان مرتفع سازیم. آیفون های تصویری برند های متفاوتی دارند اما به طور کلی به دو دسته اصلی آیفون های ۴ سیمه و آیفون های ۶ یا ۷ سیمه تقسیم می شود. به طور کلی کلیه آیفون های تصویری از سیستم چهار سیمه پشتیبانی می کنند که در این مطلب ما اعظم آیفون های تصویری را که همان آیفون های ۴ سیمه و آنالوگ می باشند مورد بررسی قرار خواهیم داد. در تعمیر آیفون تصویری در ابتدا ما باید تمام مشکلات به وجود آمده در آیفون تصویری را ذکر کنیم و تمام این مشکلات را به ترتیب با یکدیگر بررسی کنیم این مشکلات معمولاً در تمام آیفون های تصویری به یک صورت خواهند بود. اما ممکن است تنها جای قطعات با یکدیگر تعویض شده باشند یا در برخی از آیفون های تصویری جدید ( مثلا تعمیر آیفون سیماران ) ممکن است ، برد تغذیه و برد صوت یا برد تغذیه و برد تصویر بر روی یک برد سوار شده باشد که هیچ تفاوتی با نمونه جدا شده ندارند.

تعمیر آیفون تصویری

مشکلات به وجود آمده در آیفونهای تصویری چه هستند؟ این مشکلات را می‌توان به دسته‌بندی مشکلات صدا یا مشکلات تصویر و مشکلات تغذیه تقسیم بندی کرد اما این تقسیم بندی بیشتر مناسب تعمیرکاران خواهد بود چرا که افراد شخصی ممکن است نحوه کارکرد این قطعات را ندارند و بهتر است آیفون های تصویری را به این گونه تقسیم بندی کرد.

  • آیفون تصویری صدا ندارد
  • صدای آیفون تصویری ضعیف است
  • آیفون تصویری تصویر ندارد
  • آیفون تصویری درب را باز نمیکند
  • آیفون تصویری صدای زنگ ندارد

آیفون تصویری صدا ندارد یا ضعیف است

صدا در آیفون های تصویری مربوط به برد صدا یا مین برد آیفون تصویری می باشدحال در تعمیر آیفون سوزوکی این بردها یک تیکه می باشند .این برد در واقع مرکز پردازش تمام برد ها در آیفون تصویری است و به گونه ای که می توان نام آن را مین برد یا برد اصلی هم گذاشت. مین برد در واقع وظیفه پردازش، ایجاد صدا، انتقال تصویر و انتقال برق آیفون جهت برد تصویر را بر عهده دارد. در این برد ما قطعات بسیار مهمی که مربوط به صدا تصویر و دربازکن است خواهیم داشت. پس اگر می‌خواهیم مشکلات صدا را بررسی کنیم بهتر است به موضوع نداشتن صدا در آیفون تصویری بپردازیم.
گاهی ممکن است پیش بیاید که ما صدای رفت و یا برگشت ضعیفی از پنل بیرونی آیفون داخلی داریم و گاهی ممکن است این صدا به صورت یک طرفه باشد و یا هم صدای رفت و هم صدای برگشت در آیفون تصویری ما قطع باشد حال بهتر است قطعات مورد نیاز در این برد را نام ببرید.

قطعه سلکتوری در آیفون تصویری

سلکتوری در تعمیر آیفون تصویری

مهمترین قطعه در برد صدا همان قطعه سلکتور است این قطعه یکی از قطعات مهم در قطع و وصل کردن تصویر صدا و صدای زنگ در آیفون تصویری است چرا این قطعه در تمام این موارد تاثیر گذار است. تصور کنید در یک واحدی زندگی میکنید که دارای آیفون تصویری است حال زمانی که شخص مراجعه کننده به واحد شما تماس میگیرد باید گوشی آیفون را برداشته و صدای رفت و برگشت برقرار گردد اگر قبل از برداشتن گوشی صدای رفت و برگشت برقرار باشد به طور مداوم صدای تمام واحد ها از پنل دم درب شنیده خواهد شد. پس این قطعه رابطه مستقیم با صدای رفت و صدای برگشت خواهد داشت. حال ضعیف بودن یک طرف بودن و کلاً قطع بودن می‌تواند این قطعه را در بر بگیرد. قطعه سلکتور یک قطعه مکانیکی بوده که با حرکت یک ستون در داخل پایه های فلزی برخی از پایه‌ها را وصل و قطع خواهد کرد. اگر میان این قطعه متحرک با پایه‌های فلزی کمی سولفات و یا گرد و خاک قرار گیرد برحسب قانون سری مقاومت ها ولتاژ بین مقاومت اول که همان گرد و خاک خواهد بود و مقاومت دوم که مصرف کننده است می‌باشد تقسیم می‌شود و همین تقسیم ولتاژ سبب ضعیف شدن صدای رفت یا برگشت و یا هردو خواهد شد.

آیفون تصویری درب را باز نمیکند

حال نوبت به آن رسیده تا باز نشدن در در آیفون ها را بررسی کنیم. در ابتدا باید بدانیم که باز شدن در مربوط به عملکرد کدام قطعه است قطعات برد تغذیه در آیفون داخلی واحدها و برد تغذیه یا ترانس ورودی درب و همچنان پنل ورودی درب در باز شدن درب تاثیر گذار هستند . البته به این نکته توجه داشته باشید که دربازکن نیز باید سالم باشد. بیشتر مشکلات باز نشدن درب در آیفون های تصویری مربوط به سیم کشی بین دربازکن تا پنل می باشد چراکه این سیم معمولاً از کنار درب عبور کرده و عرض درب را طی می کند و چون درب ورودی ساختمان بارها در روز باز و بسته می شود احتمال قطع شدن کابل یا سیم در پشت درب بسیار زیاد است. پس در ابتدا و قبل از شروع با آموزش این سیستم را بررسی کنیم. بعد از بررسی کردن این سیم نوبت به این رسیده تا بفهمیم مشکل در تمام واحد ها مشترک است یا تنها واحد ما را در بر می‌گیرد.

حال اگر آیفون ما درب را باز نمیکند چه کنیم؟

اگر باز نشدن درب تنها مربوط به واحد ما می باشد بهتر است تا برد تغذیه آیفون تصویری خود را تعویض کنیم این برد تغذیه وظیفه دارد تا ولتاژ را به پنل در دم درب ارسال کند تا تا در باز گردد.
اما اگر باز نشدن درب مربوط به تمام واحدها باشد آن وقت است که به سراغ برد پنل ترانس ورودی درب و خود در باز کن برویم.

آیفون تصویری تصویر ندارد

تعمیر برد تصویر آیفون

نداشتن تصویر در آیفون های تصویری نیز همانند باز نشدن درب و نداشتن صدا مربوط به یک واحد و یا تمام واحد ها می باشد . یعنی اگر تنها یک واحد تصویر ندارد قضیه متفاوت است از زمانی که همه واحدها تصویر ندارند . حال اگر تنها یک واحد تصویر ندارد ما به سیم کشی که مربوط به سیم های شماره ۲ و ۴ است شک می‌کنیم و برد تصویر و برد صدا نیز می‌تواند در این مورد تاثیر گذار باشند اما اگر تمام واحدها تصویر نداشته باشند می‌توانیم به برد دوربین پنل بیرونی و مین برد پنل بیرونی شک کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *