معرفی جدیدترین روش های طراحی سایت کاربردی

معرفی جدیدترین روش های طراحی سایت کاربردی
  • 1400/10/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

متاسفانه در بسیاری از تحقیق‌ها برروی سایت‌ها شاهد وضعیت ساختار بد سایت‌ها هستید و می‌بینید که که مدیران سایت‌ها اکثرا توجه نمی‌کنند که سایتشان باید قابلیت استفاده بالایی را برای کاربران داشته باشد؛ اما دقیقا چه سایتی کاربرپسند است؟ سایتی که کاربران در آن به راحتی و به سرعت به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

برای اینکه طراحی سایت با خدمات منحصربه فردی داشته باشید می‌توانید به سایت webflow هم سر بزنید. طراحی سایت کاربردی تاثیر مستقیم در روند عملکرد و فروش شما خواهد داشت پس از اهمیت زیادی برخوردار است که قبل از طراحی سایت به مسائلی که باعث کاربردی بودن سایت می‌شود توجه کنید. در ادامه به مهم‌ترین مسائل اشاره می‌کنیم:

ریسپانسیو بودن

امروزه ۸۰% افراد از طریق موبایل‌ها و تبلت‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند پس حائز اهمیت است که سایت شما سازگاری کامل با موبایل‌ها و تبلت‌ها داشته باشد. بنابراین نیاز است که قالب سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد تا موردپسند کاربران واقع شود.

ساختار اصولی

نحوه ساختار سایت یکی از مهم‌ترین مسائل در کاربردی بودن سایت است. این مسئله در بهینه سازی سایت نیز اهمیت بسیاری دارد. شما ابتدا باید بدانید که چه دسته بندی باید برای سایت خود داشته باشید و سپس طبق آن مطالب سایت خود را منتشر کنید. پس به خاطر داشته باشید که ساختار سایت خود را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

سرعت سایت

یکی از دلایلی که برای کاربران حوصله بر است این است که سایتی که در حال بازدید از آن هستند از سرعت پایینی برخوردار باشد. باید بدانید که سرعت سایت مهم‌ترین عامل فرار کاربران از سایت می‌باشد پس باید در استفاده از تصاویر و ویدئوها در سایت خود کمی حساس‌تر باشید.

سازگاری با تمام مرورگرها

سازگاری با تمام مرورگرها از اهمیت زیادی برخوردار است. قالب سایت شما باید با تمام مرورگرها سازگاری کامل داشته باشد تا همه کاربران با مرورگرهای مختلف بتوانند سایت شما را مشاهده کنند.

به خاطر داشته باشید این ۴ نکته جزئی از عوامل طراحی وب سایت کاربردی می‌باشند ولی می‌توان گفت که مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار هستند.

روش های طراحی وب سایت های کاربردی

روش‌های طراحی سایت‌ها متفاوت است ولی شما باید قیمت طراحی سایت را هم در نظر بگیرید، زیرا  مناسب ترین قیمت طراحی سایت هم در طراحی یک سایت کاربردی بسیار موثر است.

وب سایت‌ها یا سایت‌های اینترنتی از نظر روش‌های طراحی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • طراحی سایت استاتیک
  • طراحی سایت داینامیک
  • طراحی سایت فلش

دسته اول طراحی سایت استاتیک می‌باشد که در آن طراحی سایت به شکلی بوده که مدیرها به هیچ گونه نمی‌توانند اطلاعات سایت را تغییر بدهند. در اصل این گونه از وب سایت‌ها برای اینکه تغییراتی را ایجاد کنند به شرکت طراح نیاز دارند.

دسته دوم سایت‌های داینامیک می‌باشد که پس از طراحی وب سایت مدیران سایت‌ها می‌توانند تغییراتی را انجام بدهند بدون اینکه دانش فنی عمیقی داشته باشند.

طراحی سایت استاتیک یا ثابت

این نوع سایت‌ها معمولا برای معرفی شرکت، محصول یا شخصیتی به کار می‌رود و قابل تغییر توسط مدیریت سایت نیست. این دسته از سایت‌ها معمولا محتویات ثابتی دارند که فقط  متخصص طراحی سایت شرکت می‌تواند آنها را تغییر بدهد و اگر نیاز باشد که حتما کاربران نظری داشته باشند یا ثبت نامی انجام بدهند، سایت‌های استاتیک کاربردی ندارند.

از مزیت‌های وبسایت‌های استاتیک می‌توان به هزینه پایین تر آنها و زمان کم تر برای طراحی اشاره کرد و علاوه براین از صفحه‌های محدودی هم برخوردار هستند.

طراحی سایت داینامیک یا پویا

همانطور که اشاره کردیم یکی از روش‌های طراحی سایت، روش داینامیک یا پویا است. این نوع سایت‌ها به آسانی توسط مدیر سایت قابل تغییر است و کاربران می‌توانند نظری کامنت کنند یا ثبت نامی انجام بدهند.

امروزه به دلیل مدیریت محتوا بیشتر از این نوع سایت‌ها استفاده می‌شود. البته باید در نظر داشت که طراحی‌های سایت داینامیک نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد که بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت در همین موضوع با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سایت‌های پویا برخلاف سایت‌های استاتیک یا ثابت صفحات نامحدودی دارند و همچنین مدیران این وبسایت‌ها به‌صورت آنلاین در هر مکان و زمانی می‌توانند تغییراتی را در اطلاعات و محتویات خود ایجاد نمایند.

شما می‌توانید برای طراحی این وبسایت‌ها به یک شرکت متخصص و معتبر مراجعه کنید. هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌شود اما برای طراحی معمولا زمان بیشتری می‌خواهند و باید هزینه بیشتری را نسبت به نوع استاتیک پرداخت کنید.

طراحی سایت فلش

برخی معتقدند که وبسایت‌های فلش طراحی زیباتری دارند. سایت‌های فلش از دسته سایت‌هایی هستند که به وسیله نرم افزارهای خاصی طراحی می‌شوند.

در گذشته‌ها طراحی وب سایت‌های فلش طرفداران خاص خود را داشت و رایج بود.

به طورکلی وب سایت‌های فلش به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • ایستا (قابل تغییر نیستند و عموما ثابت هستند و همچنین برای تغییر سایت فلش به دانش فنی نیاز است)
  • نیمه پویا (سایت‌های فلش نیمه پویا را می‌توان تا حدودی قابل تغییر دانست اما این تغییرات به راحتی در سایت‌های داینامیک صورت نمی‌گیرد و محدود می‌باشند)

این سایت‌ها سنگین هستند و سرعت بارگذاری پایینی را دارند و اصلی‌ترین معایب آنها عدم تشخیص محتویاتشان توسط موتورهای جستجو است.

کلام آخر

به‌طورمعمول تمام شرکت‌هایی که در طراحی سایت فعالیت می‌کنند از دانش کافی در خصوص روش‌های طراحی سایت برخوردارند و با توجه به نیازهای مشتریان خود بهترین روش را برای طراحی انتخاب می‌کنند. باید بدانید که سایت wix هم از جمله سایت‌هایی است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. امیدواریم که این مقاله موردپسند شما واقع شده باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *