آموزش بررسی سئو سایت های رقیب با ابزار حرفه ای MOZ PRO | ماز پرو

آموزش بررسی سئو سایت های رقیب با ابزار حرفه ای MOZ PRO | ماز پرو
  • 1400/11/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بررسی بک لینک رقبا با ابزار moz pro یکی از کارهای مهمی است که هر سئو کاری باید انجام دهد. مهم نیست که شما از چه ابزاری برای بررسی بک لینک رقبا استفاده می کنید، آنچه که بیشتر از همه اهمیت دارد تحلیل رقبا است. در این مقاله ما می خواهیم به صورت کامل به اهمیت تحلیل بک لینک های رقبا بپردازیم و با معرفی ابزار ماز پرو به شما کمک کنیم که بتوانید سئو سایت خود را به شکل بهینه و بسیار خوبی انجام دهید.

وب سایت ماز امکانی را در اختیار تمامی کاربران خود قرار می دهد که بتوانند با استفاده از ابزارهای تخصصی به بررسی سئو سایت خود یا دیگران بپردازند. ابزار ماز پرو یک نرم افزار تحت وب است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار یک کارشناس سئو قرار می دهد تا با استفاده از آن بتواند سئو خارجی و سئو داخلی سایت خود را بررسی کند. سئوکارهای بسیار زیادی در دنیا و ایران از این ابزار استفاده می‌کنند. همیشه از داده هایی که این ابزار در اختیار ما قرار می‌دهد باید استفاده کنیم چرا که یک کارشناس سئو بسیار خوب با استفاده از ابزارها می تواند به تحلیل درستی برای تدوین استراتژی سئو یک سایت برسد. در بخشی از سایت ما می توانید برای خرید اکانت ماز اقدام کنید و حساب کاربری در این وب سایت داشته باشید که به تمامی بخش‌های آن دسترسی داشته باشید. در ادامه مقاله به تمامی سوالاتی که پیرامون این ابزار وجود دارد پاسخ می‌دهیم و قابلیت‌های مختلف آن را معرفی می کنیم.

آموزش بررسی سئو سایت با ماز پرو
بررسی بک لینک رقبا با ابزار moz pro چگونه انجام می شود؟

قبل از این که به معرفی ابزار بررسی بک لینک رقبا بپردازیم بهتر است تا کمی در مورد خود ابزار ماز صحبت کنیم و اینکه چه ابزارهای دیگری در این وبسایت وجود دارد که یک کارشناس سئو می تواند از آن ها استفاده کند.

بررسی کلمات کلیدی با Keyword research

همان طور که می دانید یکی از قدم های اول و اصلی هر وب سایتی شناسایی بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا است. اگر کلمات کلیدی سایت خود را به درستی انتخاب کرده باشید به جرأت می توان گفت که در یک بازه زمانی کوتاه و با حداقل هزینه می توانید فروش فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید. کافی است تا از ابزارها به درستی استفاده کنید. به طور مثال ابزار بررسی کلمات کلیدی سایت ماز به شما کمک می کند تا با بررسی دقیق کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید.
برای دسترسی به این بخش کافی است به بخش کیبورد ریسرچ مراجعه کنید و در اینجا صفحه‌ای را مشاهده می کنید که در قسمت بالای آن باید کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و روی گزینه آنالیز کلیک کنید تا مشخصات و کلمات پیشنهادی مربوط به این کلمه به شما نمایش داده شود. اطلاعات مختلف و بی نظیری در مورد هر کلمه کلیدی به شما داده می شود که استفاده از آن ها برای شما بسیار مفید است. به طور مثال اگر همین حالا کلمه‌ای را در این ابزار جستجو کنید مشاهده می کنید که میزان سرچ ماهانه آن عبارت یا کلمه کلیدی را در اختیارتان قرار می دهد و همچنین با استفاده از بخش دیگری نشان می دهد که سختی در این عبارت کلیدی چقدر است. در کل؛ اطلاعات زیادی توسط این ابزار به شما داده می شود که می توانید از تمامی آن ها برای سایت خود استفاده کنید.
کافی است کمی پایین تر بیاید و بخش keyword suggestion را به دقت مشاهده کنید. در این بخش کلمات کلیدی مرتبطی به شما داده می شود که ارتباط معنایی بسیار نزدیکی به حوزه فعالیت و کلمه کلیدی وارد شده دارد و می‌توانید با انتخاب آن ها مقالات مفیدی را در این زمینه تولید کنید. توصیه می‌کنیم که حتماً از این بخش استفاده کنید و لیست جامعی از کلمات کلیدی سایت خود را به دست آورید. بدون شک در کنار بررسی بک لینک رقبا با ابزار ماز پرو، ابزار بررسی کلمه کلیدی هم می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

خریدن سایت با On-demand crawl

بخش دیگری که در سایت ماز وجود دارد و برای بررسی تکنیکال سئو از آن استفاده می شود On-demand crawl است و تعداد بسیار زیادی از کارشناسان سئو معمولاً از این قسمت استفاده نمی کنند که کار بسیار اشتباهی است. این ابزار به بررسی کد های داخل سایت شما می پردازد و به شما نمایش می‌دهد که وضعیت ساختار کدهای شما به چه شکل است و تمامی مشکلاتی که در سئو تکنیکال شما وجود دارد را در دسترستان قرار می دهد که می توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را سریعاً برطرف کنید.

خرید اکانت ماز پرو

ردیابی رتبه های سایت با Rank Checker

با استفاده از این بخش دیگر نیازی نیست تا برای ردیابی رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف به طور مستقیم آن ها را در گوگل جستجو کنید و به دنبال سایت خود بگردید. کافی است از این ابزار استفاده کنید و در قسمت اول کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و در بخش دوم آدرس سایت خود را وارد کنید. در چنین شرایطی شما می توانید به سادگی رتبه سایت خود در موتورهای جستجوی مختلف را مورد بررسی قرار دهید. اگر کمی به پایین‌تر صفحه نگاه کنید خواهید دید که این دسترسی به شما داده شده است که بتوانید موتورهای جستجوی مختلفی را انتخاب کنید. همچنین در بخش دیگر می‌توانید رتبه سایت خود در کشورهای مختلف را مشاهده کنید که متاسفانه نمی توانید کشور ایران را انتخاب کنید و برای این کار بهتر است که روی همان کشور پیش فرض قرار گیرد تا رتبه های شما مشخص شود.

بررسی بک لینک ها با Link research

اما بخش جذابی که بیشتر سئوکار ها برای دسترسی داشتن به بک لینک های رقبای خود از این ابزار استفاده می کنند، بخش Link research است که با استفاده از آن شما می توانید به لیست کامل بک لینک های سایت خود یا رقبا دسترسی داشته باشید. کافی است کمی با سئو آشنایی داشته باشید تا بدانید که یکی از روش های لینک سازی برای سایت خود بررسی لینک رقبا است و با دسترسی به لیست جامع این بک لینک ها می توانید در سایت هایی که رقبای شما لینک سازی کرده‌اند، شما هم کار لینک سازی را انجام دهید.

تنها دقت داشته باشید که سایت های با کیفیت را برای لینک سازی خود انتخاب کنید. همچنین از دیگر کاربردهای این بخش می توان به بررسی رقبا برای طراحی یک استراتژی بسیار خوب اشاره کرد. به طور مثال اگر می خواهید بررسی کنید که رقبای شما از چه سایت هایی لینک دریافت کرده‌اند یا چه تعداد لینک برای صفحه مورد نظر دریافت کرده‌اند و با مشخص کردن این تعداد می خواهید روند لینک سازی سایت خود را انجام دهید، می توانید از ابزار ماز استفاده کنید. بدون شک اگر به بک لینک ها و یا رپورتاژهایی که رقبای شما روی یک صفحه مورد نظر کار کرده اند دسترسی داشته باشید، می توانید سئو راحت‌تری روی صفحه خود انجام دهید و به سرعت رتبه رقیب را از آن خود کنید.
کافی است به بخش لینک ریسرچ مراجعه کنید تا صفحه برای شما باز شود. با استفاده از آن می توانید لینک سایت یا صفحه مورد نظر را وارد کنید تا اطلاعات جامعی از لینک های دریافتی در اختیارتان قرار گیرد در زمان بررسی لینک های دریافتی صفحه با عبارت هایی مواجه می شوید که شاید نام آن ها برای شما کمی ناآشنا باشد و بهتر است تا کمی در مورد آن ها صحبت کنیم.
دامین اتوریتی: وب سایت ماز به تمامی سایت ها امتیازی از بین صفر تا صد می دهد که هر چه این امتیاز نزدیک به ۱۰۰ باشد، نشان می‌دهد که قدرت دامنه آن وبسایت بالاتر است. این امتیاز بر اساس لینک هایی که از سمت سایت های دیگر به دامنه مورد نظر داده شده است در نظر گرفته شده و سایتی که بیشترین لینک با کیفیت را دریافت کند، می تواند امتیاز بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد. البته دقت کنید که روش های مختلفی برای دور زدن این عدد وجود دارد که برخی از این روش ها استفاده می کنند و شما به عنوان یک کارشناس سئو باید به خوبی به این موضوع آگاه باشید.

پیج اتوریتی: بخش دیگر پیج اتوریتی است که در این بخش هم امتیازی از ۰ تا ۱۰۰ به هر صفحه از وب سایت داده می شود. در اصطلاح قبلی امتیازی بود که به کل دامنه داده می‌شد اما در اینجا امتیازی مورد بررسی قرار می گیرد که به هر صفحه به صورت اختصاصی داده می شود با توجه به لینک های دریافتی که برای هر صفحه وجود دارد این امتیاز ممکن است متفاوت باشد. اما بیشتر وب‌سایت‌هایی که وجود دارند صفحه اصلی آن ها بیشترین پیج اتوریتی را از آن خود کرده است، چرا که بیشتر لینک های دریافتی از سایت های مختلف به صفحه اصلی سایت داده می‌شود.

اسپم اسکور: بخش دیگری از شناسایی و بررسی بک لینک رقبا با ابزار moz pro مربوط به قسمت اسپم اسکور است. در این بخش هم امتیازی به دامنه سایت داده می‌شود. این امتیاز از صفر تا صد است که در این قسمت بهتر است امتیاز شما نزدیک به صفر باشد و هرچه امتیاز سایت کمتر باشد بهتر است. با استفاده از معیارهای مختلفی این قسمت بررسی می شود و مربوط به اسپم کار کردن یک سایت است. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع اشاره کنیم لینک های بی کیفیتی که به سایت داده می شود، محتوای کپی و عوامل دیگری روی بالا رفتن این عدد تاثیر گذار هستند و یکی از فاکتورهایی که شما باید برای دریافت لینک از سایت های دیگر در نظر بگیرید، میزان اسپم اسکور آن ها است.

آموزش ماز پرو
کدام امکانات ابزار ماز رایگان هستند؟

شما زمانی که از ابزار ماز استفاده می کنید ممکن است که با این سوال روبرو شده باشید که چه بخشی از این ابزار رایگان است و چه بخشی از آن نیاز به تهیه اکانت پریمیوم دارد؟ به هر سایتی که مراجعه کرده باشید مشاهده می کنید که بخشی از قابلیت های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از آن کاربر تصمیم بگیرد که اکانت های پولی آن ها را تهیه کنند. در بخشی از خدماتی که توسط آریاپی انجام می شود ما می توانیم خدمات خرید اکانت ماز را برای شما انجام دهیم و در صورتی که نیاز به اکانت پریمیوم آن دارید؛ ما می توانیم این اکانت ها را در اختیارتان قرار دهیم.

در حساب کاربری که به صورت رایگان ایجاد می کنید دسترسی محدودی به شما داده می شود. به طور مثال در بخش بررسی بک لینک رقبا با ابزار moz pro زمانی که رقبای خود را بررسی می کنید، شما به لیست محدودی از بک لینک ها دسترسی دارید و برای اینکه بتوانید لیست کاملی از لینک های دریافتی آن ها را مشاهده کنید نیاز است تا اکانت ماز را داشته باشید. به همین دلیل توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید سئو بهتری روی سایت خود انجام دهید حتماً از این ابزار و از اکانت ماز پرو استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله توضیح کامل و جامعی در مورد بررسی بک لینک رقبا با ابزار moz pro ارائه کردیم و حال دیگر به خوبی می دانید که چقدر خرید اکانت ماز پرو می تواند برای شما سودمند باشد. کافی است تا از خدمات پرداخت بین المللی آریاپی استفاده کنید تا با هزینه بسیار کم این اکانت ماز را برای خود داشته باشید و از تمامی امکاناتی که در بالا گفته شد، بهره مند شوید. بدون شک استفاده کردن از ابزارهای سئو می تواند قدرت هر کارشناس سئو را به شدت افزایش دهد.  همچنین از بقیه خدمات محبوب آریاپی میتوان به نقد کردن دلار پی پال ، وریفای حساب های بین المللی ، افتتاح حساب های خارجی ، خرید آی پی ثابت ، خرید شماره مجازی و … اشاره کرد .

برای ورود به وبسایت آریاپی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید :

https://ariapay.io/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *