چگونه اطلاعات خود را به صورت دائمی از گوشی اندرویدی پاک کنیم؟

چگونه اطلاعات خود را به صورت دائمی از گوشی اندرویدی پاک کنیم؟
  • 1400/11/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد فروش گوشی یا تبلت اندرویدی خود را داشته باشید و بدون‌شک حذف کامل اطلاعات دستگاه هنگام فروش گوشی، یکی اولین و مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید؛ با توجه به این‌که اگر قصد فروش تلفن اندرویدی قدیمی خود را دارید، در ابتدا باید اطلاعات شخصی موجود در آن را کاملا پاک کنید، چون اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که بعد از پاک کردن اطلاعاتتان از روی گوشی، همچنان فایل حذف شده شما بر روی حافظه دستگاه باقی خواهد ماند، پس به نظرتان چگونه به‌صورت کامل، اطلاعات شخصی را هنگام فروش گوشی از بین ببریم؟

قیمت گوشی

 

این روزها افراد زیادی بیشتر کارهای تجاری و بیزینسی خود را از طریق اپلیکیشن‌ های خاص موبایلی مانند ایمیل انجام می‌ دهند و یا اسکن اسناد و مدارک بسیار مهمی را در دستگاه خود ذخیره می‌ کنند. حتی انتقال پول هم با روی کار آمدن تکنولوژی ‌های جدید از طریق گوشی ‌ها امکان پذیر شده است و به همین دلیل است که حذف کامل تمامی اطلاعات از گوشی‌های هوشمند پیش از فروش آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت گوشی شیائومی

 

قبل از هر چیز لازم است عنوان کنیم که خوشبختانه این کار در گوشی‌های اندرویدی، چندان سخت نیست و می‌توان به دنبال کردن دستورالعمل‌هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، هر آنچه را که در گوشی خود داشته‌اید، حذف کنید و با خیال راحت گوشی را در اختیار صاحب جدید آن قرار دهید.

پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه اندرویدی با فکتوری ریست (Factory Reset)

اگر تمایل دارید به صورت جدی و ۱۰۰ درصد مطمئن شوید که فایل‌های داخل گوشی به حالت غیرقابل بازگشت درآمده‌اند، باید از فکتوری ریست دستگاه استفاده کنید چراکه این کار باعث می‌شود تا تمامی داده‌های گوشی شما پاک شود و بنابراین بهتر است قبل از فروش یا ریست کردن دستگاه، از تمام اطلاعات مهمی که لازم دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

قیمت گوشی سامسونگ

 

برای پاک کردن کامل اطلاعات در دستگاه‌های اندرویدی، می‌بایست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

 

 -از طریق Settings گوشی خود وارد بخش Backup & reset شوید .
روی گزینه Factory data reset تپ کنید .
گزینه Reset Phone را انتخاب کنید .

 

* نکته: ذکر این نکته الزامیست که در برخی از تلفن‌ها برای رسیدن به گزینه “ریست”، باید گزینه “پیشرفته” (Advanced)  را انتخاب کنید:

Settings > Security > Advanced > Reset options > Erase all data (Factory Reset) > Delete all data

 

همچنین در گوشی‌های سامسونگ، مراحلی که باید برای “ریست” تلفن انتخاب کنید، اندکی متفاوت است؛ برای این کار می‌بایست وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت مدیریت کل (General Management) بروید و در آنجا گزینه “ریست” را خواهید یافت.


اکنون حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت برای شما انجام شده است و البته اگر همچنان به پاک شدن تمامی اطلاعات مهم خود اطمینان ندارید، می‌توانید یک باری دیگر عمل فکتوری ریست (Factory Reset) دستگاه خود را انجام دهید تا بدین ترتیب امکان بازیابی اطلاعات حساس و اصلی شما، برای همیشه از بین ‌رود.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *