۷ راهکار رفع تاری تصویر تلویزیون

۷ راهکار رفع تاری تصویر تلویزیون
  • 1400/11/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تار شدن صفحه تلویزیون  ،نشان می دهد که چیزی اشتباه است .از تنظیمات نادرست دستگاه گرفته تا استفاده از اتصالات ناسازگار می تواند باعث تار شدن تصاویر در تلویزیون شوند که در بیشتر موارد می‌توان با عیب یابی و یافتن منبع مشکل را برطرف کرد.
به طور کلی یک تصویر تار در تلویزیون های ال سی دی ، نتیجه عدم تطابق قابلیت وضوح تصویر و وضوح سیگنال دریافتی از دستگاه های متصل مانند پخش کننده دی وی دی یا گیرنده تلویزیون است.
در این صورت باید از یک تعمیرکار ماهر در این زمینه کمک گرفت. امداد تی وی یکی از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران است که به دلیل ۳۰ سال سابقه و نیروهای ماهر و متخصص در زمینه تعمیر انواع مشکلات ایجاد شده در مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون ، در این مطلب به بیان نکاتی برای رفع مشکل تاری صفحه تلویزیون پرداخته است.

7 راهکار رفع تاری تصویر تلویزیون

نحوه برطرف کردن تاری صفحه تلویزیون

برای رافع مشکل تاری تصویر، پیش از مراجعه به تعمیرکار تلویزیون ، موارد زیر را انجام دهید .

۱٫ سیم برق را از تلویزیون جدا کرده و پریز دیگری وصل کنید.

پریز برق فعلی ممکن است تداخل ایجاد نموده و باعث تار شدن صفحه نمایش شود. استفاده از یک محافظ برق با کیفیت بالا نیز اغلب به حذف تداخلات الکترونیکی دستگاه کمک می کند.

۲٫ تمام وسایل الکترونیکی را از نزدیک تلویزیون دور کنید.

رایانه و سایر تجهیزات الکترونیکی و همچنین لوازم خانگی ، می توانند منبع تداخل الکتریکی باشند که باعث ایجاد تار شدن صفحه تلویزیون می شوند. تلویزیون را از این دستگاه ها دور کنید .

۳٫ اتصالات کابل بین تلویزیون و دستگاه های جانبی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که از کابل های صحیح استفاده می کنید.

در یک تلویزیون با وضوح بالا از کابل های HDMI استفاده کنید که به طور خاص برای انتقال سیگنال‌های بالا به تلویزیون طراحی شده اند.
از کابل های آنالوگ یا کانکتورهای RCA در تلویزیون های دارای وضوح بالا استفاده نکنید. کانکتورهای RCA معمولاً به رنگ قرمز سفید و زرد هستند.

۴٫ ویژگی کاهش نویز دیجیتال را در تلویزیون خاموش کنید.

کاهش نویز دیجیتال با تغییر سطوح روشنایی، وضوح و سایر ویژگی های بصری تصویر طبیعی تصویر نمایش داده شده روی صفحه را تنظیم می کند . گاهی اوقات این تنظیمات می ‌توانند با کیفیت تصویر تداخل داشته باشند و باعث کاهش کیفیت تصویر و تار شدن آن شوند.

۵٫ مشخصات تلویزیون و جعبه کابل را بررسی کنید.

اگر تلویزیون با وضوح بالا (HD) است اما کابل کیفیت HD را پشتیبانی نکند ، تصویر تار و کم کیفیت است . آن را با یک کابل سازگار با HD جایگزین کنید.

۶٫ تنظیمات نمایشگر را بررسی و اصلاح کنید .

اگر یک کانال با کیفیت استاندارد را در تلویزیون HD تماشا کنید ، تصویر کشیده شده و به گونه‌ای تغییر می‌کند که با صفحه تلویزیون مطابقت داشته باشد. بنابراین تنظیمات نمایشگر را طوری تنظیم کنید که تصویر کشیده ، تار و مخدوش به نظر نرسد.

۷٫ هنگام تماشای تلویزیون کنید پرده ها را کشیده و چراغ های اتاقی که در آن تلویزیون تماشا می کنید را خاموش کنید .

برخورد تابش های خیره کننده نور خورشید و یا نور چراغ بر روی صفحه نمایش تلویزیون می تواند کیفیت تصویر را کاهش داده و باعث تار به نظر رسیدن آنها شود.
در صورتی که تمام مراحل بالا را انجام دادید و متوجه شدید که بازهم تصاویر تلویزیون شما تار هستند می توانید راه کارهای دیگری انجام داده و مشکل را با استفاده از Auto Motion Plus که در برخی تلویزیون ها وجود دارد ، تصحیح کنید.
برای این کار با استفاده از کنترل تلویزیون منوی کاربری –»  تصویر–  » گزینه های تصویر–» حرکت خودکار پلاس (Auto Motion Plus) را انتخاب کنید.
تست تصویر را در تلویزیون خود انجام دهید . به این صورت که از منو وارد پشتیبانی فنی، گزینه خود تشخیصی و تست تصویر را انتخاب کنید . در صورتی که تلویزیون شما دارای فناوری سه بعدی است با فشار دادن دکمه سه بعدی بررسی کنید که عملکرد آن فعال نشده باشد.
تنظیم مجدد پیکربندی: بسته به مدل، پشتیبانی فنی، خود تشخیصی و راه اندازی مجدد را انتخاب نموده و در غیر اینصورت کلید Exit رابر از روی کنترل به مدت ۱۵ ثانیه فشار دهید.

در صورتی که پس از انجام تمام راه کارهای ذکر شده تصویر تلویزیون شما همچنان تار است لازم است با امداد تی وی برای تعمیر دستگاه خود تماس بگیرید.
امداد تی وی ، یکی از قویترین مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران است . برای تعمیر تلویزیون ال جی در منزل  و همچنین تعمیر تلویزیون سونی در منزل می توانید با امداد تی وی تماس بگیرید .

۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ – ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱
www.emdadtv.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *