لکه هندوانه خشک شده روی فرش را چطور تمیز کنیم؟

لکه هندوانه خشک شده روی فرش را چطور تمیز کنیم؟
  • 1400/12/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هندوانه می تواند فرش های شما را لکه دار کند. این میوه آبدار حتی ممکن است با فاصله های کم، لکه های متعددی را روی فرش ایجاد کند.

بنابراین بهترین راه حل برای از بین بردن لکه هندوانه از روی فرش، همچون سایر لکه ها، تمیز کردن سریع آن است. اما اگر متوجه ایجاد لکه هندوانه روی فرش خود نشده اید و یا روز بعد از میهمانی با لکه های ریز هندوانه روی فرش مواجه شده اید، نگران نباشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه لکه های خشک شده هندوانه را به آسانی از روی فرش خود پاک کنید.

۱٫     لکه هندوانه فرش را احیا کنید

قبل از انجام هر کار دیگری، اگر تکه های هندوانه را روی فرش دیدید، باید آن ها را بردارید. باید وقت بگذارید و تکه های هندوانه را به همراه دانه های هندوانه از روی فرش بلند کنید. بهتر است این کار را بدون مالیدن الیاف فرش و مالیدن بیشتر هندوانه به فرش خود انجام دهید.

اگر تکه های هندوانه روی فرش مشاهده نکردید و با لکه های خشک شده هندوانه روی فرش برخورد کردید، بهترین راه حل برای تازه کردن لکه، استفاده از مقدار کمی آب است. برای این منظور می توانید کمی آب را درون یک بطری اسپری بریزید و روی محل لک شده فرش اسپری کنید. سپس یک دستمال تمیز بردارید و محل را بدون مالش دادن، با حرکات دورانی و یا فشار کم، مرطوب کنید. با این کار لکه خشک شده مجددا احیا خواهد شد.

اگر بطری اسپری دار ندارید، می توانید یک دستمال تمیز را مرطوب کنید و به لکه بزنید. همچنین می توانید از یک قاشق برای ریختن مقدار کمی آب روی لکه استفاده کنید.

دقت کنید که از ریختن آب زیاد روی فرش خودداری کنید. در حدی آب روی لکه بریزید که کمی مرطوب شود و بتوانید آن را پاک کنید.

اگر با وجود انجام دادن مراحل گفته شده برای احیا کردن لکه، هنوز هم لکه خشک است و از روی فرش پاک نمی شود، می توانید با ورود به سامانه Tohidcarpet.com از خدمات آنلاین قالیشویی استفاده نمایید.

۲٫     آب هندوانه را خارج کنید

پس از احیا کردن لکه، نوبت به خارج کردن آب اضافی ریخته شده و آب هندوانه از فرش است. یک دستمال تمیز و سفید بردارید و تا حد ممکن تلاش کنید تا آب را از فرش جذب کنید.

هنگام انجام این کار، باید ملایم باشید تا از جدا شدن الیاف جلوگیری کنید. تا حد امکان سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید تا آب به طور کامل از فرش خارج شود. دقت کنید که از پارچه های طرح دار استفاده نکنید تا رنگ آن ها به فرش منتقل نشود.

۳٫     از محلول تمیز کننده استفاده کنید

حالا زمان آن است که یک محلول تمیز کننده آماده کنید و فرش را تمیز کنید. برای این کار می توانید از ترکیب ۲ قاشق چای خوری مایع ظرفشویی با ۲ فنجان آب گرم استفاده کنید. همچنین می توانید از شامپو فرش نیز طبق دستورالعمل روی بسته بندی استفاده کنید.

محلول آماده شده را با یک دستمال تمیز یا یک اسفنج روی لکه استعمال کنید. این کار را از لبه خارجی لکه شروع کنید و تا مرکز لکه جهت جلوگیری از گسترش آن، ادامه دهید.

این مرحله را تا پاک شدن کامل لکه هندوانه از روی فرش، تکرار کنید.

چنانچه از جنس الیاف فرش خود مطمئن نیستید و احتمال آسیب رسیدن به آن وجود دارد، بهتر است از خدمات قالیشویی بریانک تهران استفاده نمایید.

۴٫     فرش را بشویید

وقتی به نظر می رسد که لکه هندوانه کاملا پاک شده، وقت آن است که محل را به خوبی شستشو دهید. یک پارچه را در آب تمیز فرو کنید و سپس محل لکه دار شده را بشویید.

با این کار باید تمامی آب هندوانه و آب ریخته شده جهت احیا کردن لکه را از فرش خارج کنید.

۵٫     فرش را خشک کنید

اکنون زمان آن رسیده که با یک پارچه خشک یا یک دستما آبگیر حوله ای، ناحیه ای را که لکه در آن وجود داشت و تمیز کردید را خشک کنید.

پس از آن مدتی صبر کنید تا ناحیه تمیز شده کاملا در معرض هوا، خشک شود.

۶٫     فرش را جاروبرقی بکشید

آخرین مرحله پس از تمیز کردن لکه و خشک شدن کامل آن، جاروبرقی کشیدن است. با جاروبرقی کشیدن، الیاف فرش را به حالت اولیه خود باز می گردانید و همه چیز را عادی جلوه می دهید.

در صورتی که لکه صورتی رنگ هندوانه همچنان به قوت خود بر روی فرش شما خودنمایی می کند، استفاده از خدمات قالیشویی بلوار ابوذر به شما پیشنهاد می شود.

پاک کردن انواع لکه های فرش

برای پاک کردن انواع لکه ها از روی فرش، علاوه بر روش های دستی که در منزل انجام می شود، روش های شستشوی غیر دستی و مکانیزه نیز معمولا گزینه مناسب دیگری است. استفاده از خدمات قالیشویی توحید با بهره مندی از روش های مکانیزه پاک کردن لکه ها، به شما امکان می دهد تا به راحتی و به سرعت، فرش های لک شده خود را در تمام طول سال تمیز کنید.

استفاده از خدمات قالیشویی محدوده بریانک با خدمات گسترده خود در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت، آسان ترین راه برای از بین بردن لکه ها بدون نیاز به صرف زمان و انرژی است.  شما می توانید جهت از بین بردن لکه های فرش خود، روی تکنسین های قالیشویی در بلوار ابوذر حساب باز کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در سراسر تهران شعبه دارد. شما می توانید پس از ثبت سفارش آنلاین قالیشویی، خدمات را از نزدیک ترین شعبه ما به خود دریافت کنید. برای این منظور نیازی به مراجعه حضوری نیست. شما کافیست برای دریافت خدمات ما به پورتال Tohidcarpet.com مراجعه کرده و خدمات خود را سفارش دهید.

انواع خدمات ما شامل مبل شویی، موکت شویی و قالیشویی در کوتاه ترین زمان ممکن به همشهریان عزیز در سراسر تهران و کرج ارائه می شود. پس از ثبت سفارش، ما با شما تماس می گیریم و با تایید سفارش، خدمات موردنیاز شما را به سرعت انجام خواهیم داد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *