آیا لینک های خروجی برای سئو مهم هستند؟

آیا لینک های خروجی برای سئو مهم هستند؟
  • 1400/12/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همه ما می‌دانیم که لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و باید حتماً به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر شما از افزونه‌های سئو استفاده کنید، حتماً این توصیه را برای شما دارند که حداقل یک لینک به خارج از سایت خود بدهید. در حالی که در سئو هر چقدر بتوانید کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید، بهتر است. پس آیا لینک دادن به یک سایت دیگر کار درستی است و باید این کار را انجام دهید؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل موضوع لینک دادن به یک سایت دیگر بپردازیم و ببینیم که چه تاثیری در سئوی سایت شما خواهد داشت.

لینک دادن به یک سایت خارجی یعنی چه؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم، ابتدا بهتر است مفهوم آن را به صورت کامل بررسی کنیم. لینک های خروجی بر خلاف لینک های داخلی که به یکی از صفحات داخلی سایت شما لینک داده می شود، به یک سایت دیگر لینک داده می شود. این مسئله به این معنی است که شما قصد دارید کاربر را به صفحه ای از سایت دیگر هدایت کنید! در حالی که در آموزش مقدماتی تا پیشرفته سئو گفته می شود که هر چقدر می توانید کاربران را در سایت خود نگه دارید تا بهترین نتیجه سئو را بگیرید. لینک خروجی باعث می شود تا بازدیدکنندگان از سایت شما به یک سایت معتبر دیگر هدایت شوند و این مسئله به رشد شما در گوگل کمک زیادی می کند.در حالت کلی لینک های خارجی دو نوع هستند:

  • لینک های دریافتی

اولین نوع لینک خارجی، لینک های دریافتی هستند! این نوع لینک ها از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود و البته باید خیلی حواستان باشد که بک لینک با کیفیت دریافت کنید. گاهی اوقات سایت های بی کیفیت و اسپم به شما لینک می دهند که اگر حواستان نباشد و تاثیر آن ها را از طریق گوگل سرچ کنسول خنثی نکنید، رتبه شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. پس اولین نوع لینک های خارجی، لینک دریافتی است و اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • لینک های خروجی

دومین نوع لینک خارجی، لینک های خروجی هستند! این نوع لینک ها از سایت شما به سایت های دیگر لینک داده می شود که مسئله ما در این مقاله هم دقیقاً همین است و می خواهیم ببینیم استفاده از آن روی سئو تاثیر مثبت دارد یا منفی.

در افزونه های سئو که روی سایت خود فعال می کنید، همیشه این مسئله مورد بررسی قرار می گیرد. فرقی هم نمی کند که لینک شما فالو باشد یا نوفالو! هنگامی که لینک فالو باشد، موتورهای جستجو می توانند آن صفحه لینک داده شده را هم بررسی کنند و اگر صفحه ارزشمندی باشد، می تواند روی رشد رتبه سئو سایت شما تاثیر داشته باشد. در حالی که اگر نوفالو باشد، ارزش زیادی ندارد و در واقع، موتورهای جستجو آن را بررسی نمی کنند که بتوانید از تاثیر آن بهره مند شوید. در هر حال اگر هدف شما سبز شدن چراغ سئو در این مورد است، پیشنهاد می کنیم لینک های خروجی را به صورت نوفالو استفاده کنید و در صورتی که می خواهید از تاثیر آن بهره مند شوید، آن را فالو کنید.

لینک دادن به منابع؛ بهترین انتخاب برای لینک خروجی!

اگر می خواهید از لینک خروجی استفاده کنید اما نمی دانید که دقیقاً چه لینکی باید بدهید، پیشنهاد می کنیم به منبع محتوای خود لینک بدهید. احتمالاً برای تولید محتوای خود یک منبع با کیفیت استفاده می کنید، همان را در مقاله خود لینک کنید. اگر پیوند صحیحی بدهید، الگوریتم EAT به سایت شما اعتبار بالایی می دهد و این مسئله به رشد شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در آموزش پروژه محور سئو هم به این الگوریتم اهمیت زیادی داده می شود و پیشنهاد می کنیم برای لینک خروجی خود حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید.

همچنین باید لینک هایی را انتخاب کنید که به بازدیدکنندگان شما ارتباط داشته باشد! مثلاً اگر در حال بررسی موضوعی هستید و فکر می کنید که کاربران به آن علاقه دارند، می توانید لینک یک صفحه معتبر را بدهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

در نهایت، چرا باید از لینک خروجی استفاده کنیم؟

سئو برای همه سایت ها است و بحث رقابت میان همه آن ها خواهد بود! این مسئله که لینک خروجی می تواند باعث رشد سئو سایت شود یا خیر، هنوز مبهم است. در حالی که روی الگوریتم EAT تاثیر بسیار زیادی دارد و بدون شک، به رشد سایت شما کمک می کند اما این مسئله که چقدر کمک می کند زیاد مشخص نیست. بنابراین ما پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید تا به موتورهای جستجو نشان دهید که سایت شما از یک منبع معتبر برای تولید محتوا استفاده می کند. برای آن که بتوانید بهترین منابع را برای سایت خود پیدا کنید، می توانید از خدمات مشاوره تخصصی سئو استفاده کنید تا استراتژی سئو سایت خود را به بهترین شکل ممکن جلو ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *