اپلیکیشن های ضروری برای سفر به استانبول را نصب کنید

اپلیکیشن های ضروری برای سفر به استانبول را نصب کنید
  • 1401/2/27
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

امروزه اپلیکیشن‌ها به قسمت مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. اپلیکیشن‌های زیادی به هدف کمک به مسافران طراحی شده‌اند که سفر شما را آرام‌تر کرده و اتفاقات جدیدی را پیش روی شما قار می‌دهند.

استانبول یکی از شهر‌های زیبای ترکیه است که هر‌ساله مسافران بسیاری از ایران به آن سفر می‌‎کنند. در جستجو برای نرم‌افزار‌‎های لازم برای سفر به استانبول اپلیکیشن‌های رنگارنگی پیش چشمان شما نقش می‌بندند. ما در این‌مقاله می‌خواهیم شما را با تعدادی از اپلیکیشن‌های مهم و کاربردی برای سفر به ترکیه و استانبول آشنا کنیم.

در ادامه توضیحات مختصری از آن‌ها را مطالعه می‌کنید و اگر حس کردید بهتر است هر مورد را داشته باشید به‌راحتی و قبل از سفر می‌توانید آن را نصب کرده و امتحان اولیه‌ای از آن داشته باشید. پس اگر علاقه‌مند به اپلیکیشن‌های مختلف هستید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک به استانبول سفر کنید و بلیط هواپیما تهران استانبول تهیه کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

اپلیکیشن BiTaksi

اپلیکیشن BiTaksi یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی و مفید است که در سفر به استانبول باید آن را نصب کنید. این‌‎نرم‌افزار تلفن همراه برای تردد شهری و استفاده از تاکسی‌ها طراحی و ارائه شده است. در استانبول تاکسی بسیار است، اما اپلیکیشن BiTaksi خیال شما را از وسیله تردد راحت می‌کند.

کافی درخواست خود را در نرم‌افزار ثبت کنید تا نزدیک‌ترین خودرو به شما با همه مشخصات نمایش داده شود. اگر با اپلیکیشن‌های تاکسی در ایران کار کرده باشید، با قابلیت‌ها و امکانات این‌نرم‌افزار هم به‌سرعت آشنا خواهید شد. اپلیکیشن‌های تاکسی به شما کمک می‌کنند تا از نرخ دقیق تردد اطلاع داشته باشید و نگران این نباشید که کسی از شما هزینه اضافی دریافت کند.

اپلیکیشن Grand Bazaar

اگر‌چه اپلیکیشن Grand Bazaar برای یک بازار طراحی شده، اما به بسیاری از مسافران کمک می‌کند تا تجربه خرید بهتری داشته باشند. با اپلیکیشن Grand Bazaar می‌توانید به جستجوی فروشگاه یا رستوران‌‌ها پرداخته و آن‌ها را در بازار بیابید.

حتی این‌امکان را دارید که کالای خاصی را در آن جستجو کنید و رد آن را در بازار بزنید. منوی نرم‌افزار به‌خوبی تنظیم شده و کاربران برای کار با آن امکانات بسیاری را در عین سادگی در‌اختیار دارند. تمام مواردی که در این‌اپلیکیشن جستجو می‌کنید روی نقشه به شما نمایش داده می‌شود. پس اگر اهل خرید هستید و می‌خواهید در زمان خود برای سرزدن به فروشگاه‌ها صرفه‌جویی کنید، حتما این‌‎نرم‌افزار را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. استفاده از آن برای شما رایگان است و بر روی انواع گوشی‌های موبایل قابلیت نصب و راه‌اندازی دارد.

اپلیکیشن Istanbul Travel Guide by Ulmon

اگر برای تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول تحقیق کرده و آماده سفر هستید، بهتر است اپلیکیشن‌های لازم برای سفر را قبل از حرکت، بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. یکی از اپلیکیشن‌هایی که کمک زیادی را در سفر به شما می‌کند، اپلیکیشن Istanbul Travel Guide by Ulmon است.

اولمان در‌واقع راهنمای سفر به استانبول است که بخش‌هایی از آن به‌صورت آنلاین و بسیاری دیگری در حالت آفلاین در دسترس هستند. در اپلیکیشن به جستجوی مکان‌هایی که دوست دارید ببینید بپردازید و با کلیک روی آن‌ها این‌امکان را خواهید داشت که از نقشه نرم‌افزار استفاده کرده و به‌راحتی به آن برسید. اپلیکیشن برای انواع گوشی‌های تلفن همراه ارائه شده، اما ظاهرا برای گوشی‌های ios خدمات بهتری را نیز اضافه کرده است.

اپلیکیشن Move it

اگر دوست دارید در ترکیه یا استانبول از وسایل حمل‌ونقل عمومی آن استفاده کنید بهتر است اپلیکیشن Move it را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. شما با استفاده از مترو یا اتوبوس می‌توانید از این‌طریق در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید.

اپلیکیشن Move it برای استانبول و ۱۵۰ شهر دیگر خدمات خود را ارائه می‌دهد. در این‌نرم‌افزار راهنمای جامع و کاملی برای استفاده از مترو و اتوبوس و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی آورده شده است. البته برخی شرکت‌های اتوبوس‌رانی در ترکیه مانند شرکت مترو توریزم اپلیکیشن‌های مخصوص به خود را نیز دارند که بد نیست مقایسه و بررسی کامل‌تری برای انتخاب بین آن‌ها داشته باشید. برخی شرکت‌‌ها اپلیکیشن‌های خود را فقط با زبان ترکی ارائه کرده‌اند که شاید استفاده از آن‌ها برای مسافران کار سختی باشد. مترو توریزم به انگلیسی ترجمه شده است.

اپلیکیشن Vodaphone

یکی از اپلیکیشن‌های راهنمای سفر در ترکیه، اپلیکیشن Vodaphone است. این‌نرم‌افزار اطلاعات خوبی را در زمینه‌های مختلف در‌اختیار مسافران و توریست‌ها قرار می‌دهد. به‌عنوان‌‌مثال اگر دوست داشته باشید وضعیت آب‌وهوا را در روز‌های آینده بدانید این‌نرم‌افزار ابزار خوب و ساده‌ای را برای شما در‌نظر گرفته است. از دیگر امکانات آن نیز می‌توان به ماشین‌حسابی برای تبدیل واحد‌های پولی و امکان پیداکردن بهترین غذا‌های ترکیه‌ای اشاره کرد. اپلیکیشن به زبان انگلیسی و برای استفاده کامل از آن بهتر است زبان انگلیسی متوسطی را بلد باشید.

اپلیکیشن Sesli Sözlük

اگر از ارتباط با زبان ترکی می‌ترسید بهتر است همین حالا اپلیکیشن Sesli Sözlük را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. این‌نرم‌افزار یکی از نرم‌افزار‌های مناسب و ضروری است که اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران استانبول کرده باشید بهتر است نگاهی دقیق‌تر به آن بیندازید. اپلیکیشن Sesli Sözlük حدود ۲۰ میلیون لغت را در خود جای‌داده و به ۱۷ زبان مختلف امکان ترجمه دارد. دستیار صوتی نرم‌افزار فوق‌العاده است و در هر مکانی از ترکیه به شما کمک می‌کند تا ارتباطی بی‌درد‌سر را داشته باشید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *