چطور پوست صورت و لبمان را آبرسانی کنیم؟

چطور پوست صورت و لبمان را آبرسانی کنیم؟
  • 1401/3/7
  • گویا آی تی
  • 0

پوست برای حفظ حالت جوانی و شادابی خود نیاز به رطویت دارد. درحالت عادی پوست می‌تواند رطوبت را از محیط دریافت کرده و خود را بازسازی کند. اما عواملی مانند شرایط محیطی و بالا رفتن سن در توانایی پوست برای تامین رطوبت اثر می‌گذارند به همین دلیل باید به دنبال راه‌های جایگزینی بود تا بتوان در تامین رطوبت و آبرسانی، به پوست کمک کرد. روش‌های مختلفی برای آبرسانی به پوست صورت و لب وجود دارند. ساده‌ترین روش استفاده از انواع بالم لب و کرم‌های مختلف آبرسان است. محصولاتی مانند بالم لب فلومار، بالم لب گلدن رز و یا کرم‌هایی مانند کرم آبرسان پریم سال‌ها است که به منظور حفظ شادابی پوست توسط گروه های مختلفی سنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آبرسانی پوست صورت و لب چیست؟

قبل از پرداختن به هر موضوعی ابتدا باید بدانیم منظور از آبرسانی پوست صورت و لب چیست؟ همانطور که تمام ارگان‌های بدن برای زنده ماندن و حفظ سلامت خود به آب و رطوبت نیاز دارند، پوست هم از این اصل مستثنی نیست. اگر رطوبت کافی به پوست نرسد بعد از مدتی کم آب شده و حالتی تیره و خسته به خود می‌گیرد. بسیاری از افراد پوست کم آب را با پوست خشک اشتباه می‌گیرند و این دو عبارت را معادل هم در نظر گرفته و به دنبال راه حل یکسانی برای رفع مشکل هستند. در حالی‌که پوست خشک، یک نوع پوست است، اما پوست کم آب یک مشکل شایع پوستی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. برخلاف تصور برخی افراد پوست‌های چرب هم می‌توانند کم آب شوند.

کسانی که پوستشان خشک است باید از مرطوبت کننده استفاده کنند که دارای ترکیبات روغنی هستند در حالی که فردی با پوست کم آب باید از انواع آبرسانی استفاده کند. کرم‌هایی مانند آبرسان پریم، اوریفلیم، لورال، ایوروشه و … راه حل مشکل این افراد است.

پوست لب هم مانند پوست صورت نیاز به رطوبت و آبرسانی دارد. روی لب‌ها قشر بسیار نازکی قرار گرفته که نسبت به پوست صورت حساس‌تر است. بنابراین برای داشتن لب هایی سالم به رنگ طبیعی نباید از آبرسانی لب‌ها غافل شوید. بالم لب فلورمار یکی از محبوب ترین محصولاتی است که در کیف اکثر خانم‌ها و حتی اقایان پیدا می‌شود. نمونه‌های بی‌رنگ بالم لب توانسته مشکل خشکی لب را برای آقایان حل کند.

چه عواملی باعث کم آبی پوست می شوند؟

عوامل مختلفی ممکن است منجر به کم آبی پوست صورت و لب شوند. در ادامه به این عوامل اشاره خواهیم کرد.

تغذیه نامناسب

یکی از مهم‌ترین دلایل کم آبی بدن و در نتیجه پوست، ننوشیدن آب به مقدار کافی و عدم استفاده از میوه و سبزیجات تازه است. حجم زیادی از بدن و پوست انسان از آب تشکیل شده است. این آب طی فعالیت‌های روزانه مصرف شده و یا از طریق عرق‌کردن از بین می‌رود به همین دلیل لازم است که در طول روز به میزان کافی مایعات مصرف کنید.

ورزش‌های سنگین

دویدن، بدن‌سازی و یا هرنوع ورزش حرفه‌ای دیگری که موجب عرق‌کردن شدید شود، باعث می‌شود بدن آب زیادی از دست بدهد. بنابراین اگر اهل ورزش هستید سعی کنید بیشتر از سایر افراد مایعات مصرف کنید.

بالا رفتن سن

یکی از اجزای اصلی پوست ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید است. این ماده توانایی جذب مولکول های آب موجود در هوا دارد. به این ترتیب می تواند رطوبت کافی را به پوست منتقل کند. متاسفانه از ۳۰ سالگی به بعد میزان تولید هیالورونیک اسید پوست کم می‌شود. به همین دلیل آبرسانی پوست صورت و لب کمتر شده و به مرور چین و چروک های ریزی روی سطح پوست ایجاد می‌شوند. برای رفع این پوست باید از آبرسان‌هایی که حاوی هیالورنیک اسید هستند استفاده کنید. کرم‌های چون آبرسان پریم، ایوروشه، لورال و … مقادیر زیادی از ماده را در ترکیبات خود دارند. در مورد پوست لب هم باید از بالم لب برای آبرسانی استفاده کنید. محصولاتی مانند بالم لب گلدن رز با حفظ رطوبت لب‌ها مانع از خشکی آن‌ها می‌شود.

شرایط اقلیمی

یکی دیگر از مشکلاتی که به کم آبی پوست صورت دامن میزند، زندگی در مناطق خشک و نیمه خشک و بسیار گرم است. این مناطق رطوبت بسیار پایینی دارند که منجر به کم آبی پوست می‌شود. علاوه بر این گرمای بیش از حد، میزان تعریق و از دست رفتن آب بدن را بالا می برد. به همین دلیل کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند در کنار داشتن تغذیه مناسب، باید از کرم‌های آبرسان به طور مرتب استفاده کنند تا پوستی شاداب و سرزنده داشته باشند.

استفاده از شوینده های نامناسب

استفاده از صابون و شوینده‌های بسیار قوی که چربی طبیعی روی پوست را از بین می‌برند، یکی از شایع‌ترین دلایل کم آبی پوست هستند.

روش‌های آبرسانی پوست

به طور کلی چند روش مختلف برای آبرسانی پوست صورت و لب وجود دارند.

اصلاح تغذیه

این روش بیشتر برای جلوگیری از کم‌آب شدن پوست کاربرد دارد. اما بعد از ایجاد مشکل باید از روش‌های دیگری برای رفع کم آبی پوست صورت و لب استفاده کنید.

روش‌های کلینیکی و تخصصی

روش‌هایی مانند پاک‌سازی پوست، هیدرودرم و … که حتما باید در کلینک‌های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص پوست انجام شوند. این روش‌ها بسیار موثر هستند، اما متاسفانه هزینههای بالایی هم دارند.

استفاده از کرم‌های آبرسان معتبر

خوشبختانه کرم‌های آبرسان با ترکیبات بسیار موثر می‌توانند در رفع کم آبی پوست صورت و لب کمک کنند. این محصولات دارای تنوع بسیاری بوده و برای پوست‌های مختلف تولید می‌شوند. برندهای مانند کرم آبرسان پریم، اوریفلیم، لورال، ایوروشه، کدلی و… در کلینیک‌های تخصصی و تحت نظر محققان حوزه پوست و مو طراحی و تولید می‌شوند تا بتوانند بیشتر اثرگذاری بالایی داشته باشند. در مورد انواع بالم لب هم می توانید با خیال راحت از بالم لب فلورمار، بالم لب گلدن روز، نیتروژینا و غیره استفاده کنید.

استفاده از ماسک‌های خانگی

ماسک‌های خانگی چون ماسک خیار، عسل، ماست و… اگر به صورت مرتب و به میزان دقیق و درست استفاده شوند، بسیار مفید خواهند بود. اما اشکال کار اینجاست که اولا در ماسک ترکیبی، میزان دقیقی برای تهیه ماسک خانگی وجود ندارد. دوم اینکه ممکن است پوست شما به ترکیبات ماسک خانگی حساسیت داشته باشد. علاوه بر این موادی که در تهیه ماسک خانگی استفاده می‌کنید باید کاملا طبیعی و ارگانیک باشند در حالی که این طور نیست. برای مثال خیاری که استفاده می‌کنید ممکن است حاوی سمومی باشد که برای پوست مناسب نباشد. یا عسل‌هایی که از بازار تهیه می‌کنیم عسل طبیعی نبوده و اثر لازم را روی پوست ایجاد نکند.

سخن آخر

با توجه به نکاتی که اشاره کردیم بهترین راه حل برای داشتن پوستی شاداب و سالم، در مرحله اول رعایت نکات تغذیه‌ای است و در مرحله بعد استفاده از محصولات بهداشتی که برای محافظت از پوست در مقابل شرایط مختلف تولید می‌شوند.

برای خرید اینترنتی بالم لب باکیفیت می‌توانید به وب سایت موتن رو مراجعه کنید و با خیال راحت و صرف زمان کم، محصول دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید. تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا هستند؛ بنابراین خیالتان بابت کیفیت راحت باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *