ویژگی های یک کلاس آموزش طراحی لباس خوب

ویژگی های یک کلاس آموزش طراحی لباس خوب
  • 1401/4/22
  • گویا آی تی
  • 0

به گزارش طرحستان، طراحی لباس یکی از جذاب ترین و زیبا ترین رشته های هنری است که با یاد گرفتن آن می توانید به در آمد مطلوبی برسید. البته در کنار آموزش طراحی لباس و دوره طراحی لباس، شما باید  اصول خیاطی، رنگ شناسی و … را آموزش ببینید. آموزش طراحی لباس بحث مهمی است که شما باید بدانید به کدام آموزشگاه بروید و چه چیز هایی را آموزش ببینید. ما امروز در این مقاله برای شما آستین بالا زدیم و قصد داریم تا درمورد همین موضوع با شما صحبت کنیم، پس اگر به این کار علاقه دارید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

ویژگی های یک کلاس طراحی لباس خوب

شما در قبال وقت و زمانی که برای آموزش طراحی لباس می گذارید، باید یک دستاورد قابل توجهی نیز داشته باشید. در نتیجه در صورتی که قصد دارید در یک کلاس طراحی لباس شرکت کنید قبل از اینکه زمان و هزینه خود را صرف کنید، باید تحقیقات خود را در این زمینه بکنید. کلاس آموزشی که شما انتخاب می کنید باید معتبر باشد تا شما باعث شود شما از ایده به اجرا برسید. اگر آموزشگاه طراحی لباس اشتباهی را انتخاب کنید، هم وقت زمان خود را هدر می دهید، هم انگیزه خود را در ادامه مسیر از دست می دهید.

اگر به دنبال سابقه آموزشگاه اعتبار آن بروید، به شما این اطمینان را می دهیم که رشته طراحی لباس یک رشته پول ساز است و شما می توانید از طریق آن در آمد خوبی کسب کنید. صنعت پوشاک همیشه جایگاه خاصی داشته و هیچ گاه نیاز بازار به طراحان لباس برای خلق مدل های خلاقانه و متنوع هدر نمی رود. همه ما آدما قادریم رد زمینه ای که به آن علاقه داریم پیشرفت کنیم و احساس خوشبختی در زندگی خود داشته باشیم اما کافیست فقط عاقلانه انتخاب کنیم و برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی درستی داشته باشیم. در کشور های پیشرفته دنیا هدف از آموزش یک حرفه یادگیری مهارت ها و  خلاقیت های لازم برای ورود به باز کار رشته مورد نظر است و در این رشته که با صنایع پوشاک ارتباط دارد یادگیری و آموزش پایه طراحی لباس از صفر تا پیشرفته توصیه می شود.

ویژگی مهم یک کلاس طراحی لباس ایده آل این است که تا اجرای ایده شما را همراهی کند و خلاقیت شما در زمینه طراحی لباس را به خوبی پرورش دهد. درواقع شما اگر اجرای ایده را آموزش نبینید، به حرفه طراحی لباس مسلط نشده اید! کلاس های طراحی لباس که با استاندارد های جهانی مطابق هستند باید از سطح مقدمانی آغاز شوند و تا سطوح پیشرفته تمام شود تا بتوانید همه مباحث را در این زمینه آموزش ببینید. یادگیری کلاس طراحی مد، لباس و پارچه در موسساتی که تنها روی نقاشی لباس یا به اصطلاح تصویر سازی تمرکز می کنند و به آموزش نهایی تولید لباس توجهی ندارند، نمی توانند شما را برای بازار کار این رشته آماده کنند.

سرفصل های دوره طراحی لباس

شما در دوره طراحی لباس، سر فصل هایی را می گذارید که این سر فصل شامل ۵ رشته دانشگاهی طراحی لباس، طراحی پارچه، دوخت و الگو، نساجی و مارکتینگ برای تولید در صنایع پوشاک می شود.

تمامی این رشته ها به یکدیگر مربوط هستند و نمی توان هیچکدام را به صورت جداگانه آموزش داد. از آنجایی که دوره طراحی لباس این آموزشگاه شامل آموزش طراحی لباس به صورت صفر تا صد است، همه این سر فصل ها را پوشش خواهد داد.

سر فصل های دوره طراحی لباس از مقدماتی تا پیشرفته به شرح زیر می باشد :

– رنگ شناسی تخصص لباس  ( ترم دوم )
– پرورش خلاقیت و ایده پردازی ( ترم سوم )

– مبانی طراحی فیگور و اندام شناسی ( ترم اول )

– اکسسوری پارچه و لباس ( ترم چهارم )

– مولاژ یا الگو سازی حجمی ( ترم پنجم )

– نرم افزار طراحی لباس ( ترم ششم )

آموزشگاه طراحی لباس با مدرک بین المللی

داشتن مهارت و تجربه در یک حرفه به همراه یک مدرک مقدم است اما داشتن مدرک هم برای یک طراح لباس خالی از لطف نیست. مدارکی که موسسات مختلف در زمینه طراحی لباس ارائه می کنند شامل مدرک فنی و حرفه ای، مدرک ارشاد و مدرک وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

آیا رشته طراحی لباس بازار کار دارد ؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که هر فرد در کاری که می خواهد شروع کند این است که بعد از شناخت علاقه و استعداد خود می خواهد بداند که آیا کاری که می خواهد وقت و هزینه خود را برایش صرف کند، بازار کار دارد یا خیر ؟ در پاسخ باید به شما بگوییم این رشته بازار کار خوبی دارد اما تنها هنگامی که شما در این زمینه حرفه ای شود و باعلم روز و روش های آن آشنایی کامل را داشته باشید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود که به بازار کاری عالی ای در این کار برسید.

همچنین دقت داشته باشید که برای ورود به بازار کار این رشته باید طرح های ایجاد شده را روی کاغذ را به صورت مرحله به مرحله اجرا یا تولید کنید و در موسساتی که کار نهایی اجرا شده لباس ( ژوژمان ) نداشته باشند، نمی توانند در این رشته در  آمد زایی داشته باشند.

آموزش طراحی لباس  طرحستان چگونه است ؟

مدرک دانشگاهی شما اهمیت چندانی ندارد. در صورتی که به این حرفه علاقه دارد و تا به حال حتی یک تجربه کوچک هم در این زمینه نداشته اید، باز هم اهمیت چندانی ندارد. چیزی که اهمیت دارد این است که در کنار علاقه ای که به این رشته دارد، تلاش و پشتکار نیز داشته باشید.

دوره طراحی لباس طرحستان چقدر طول میکشد ؟

مدت زمانی که برای شرکت در دوره طراحی لباس طرحستان باید بگذرانید بین ۱ الی ۲ ماه است که باید هر هفته دو بار در این کلاس آموزشی شرکت کنید. برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش نیازی ندارید و تمامی مباحثی که احتیاج دارید بدانید، در این مدت به طور کامل به شما آموزش داده می شود . با اینحال شما باید برای رسیدن به هدف خود تمرین های کلاسی را نیز انجام دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *