خرید باربیکیو+تخفیف

خرید باربیکیو+تخفیف
  • 1401/5/11
  • گویا آی تی
  • 0

تعریف باربیکیو و کاربرد آن

 

باربیکیو  یک دستگاه مخصوص می باشد که بر روی این دستگاه می توان انواع کباب ها را تهیه کرد. اما باربیکیو تنها به این معنی نمی باشد، یعنی باربیکیو فلزی  نظیر مانند و ذغالی کردن و کباب کردن و غیره یک نوع روش پخت برای انواع کباب ها و گوشت ها می باشد و حتی برخی باربیکیو را یک روند پختن غذا می دانند.منقل کبابی نیز نوع دیگری از باربیکیو میباشد. بیشتر گوشت هایی که در اندازه های بزرگ برش خورده می شوند یا به صورت استخوانی هستند با استفاده از باربیکیو پخته می شوند، البته این نکته را نیز ذکر کنیم که بر روی باربیکیو می توان انواع گوشت ها و ماهی ها و سبزیجات و غیره را آماده کرد. در حقیقت باربیکیو یک وسیله ای می باشد که برای پخت و پز از آن استفاده می‌ کنند یا همانطور که در قسمت بالا گفتیم باربیکیو یک نام و یک روش پخت و پز می باشد. در روش باربیکیو گوشت ها بر روی میله های فلزی قرار می‌ گیرند و گوشت ها کم کم با مدت زمان مناسب برشته و پخته می‌ شوند. البته باید بگوییم که پخت گوشت با استفاده از روش‌ های باربیکیو یا با استفاده از دستگاه باربیکیو مزایای بسیار زیادی دارد.  باید ذکر کنیم که مدل های گوناگون از دستگاه باربیکیو تولید شده‌ است و برخی از این مدل ها دارای سیستم می باشند که آتش را به راحتی روشن می‌ کنند، اما برخی از مدل‌ ها نیز وجود دارند که به صورت دستی هستند و برای روشن کردن آتش نیاز به مواد آتش زا و زغال می باشد.

کباب پز

انواع مختلف باربیکیو

باربیکیو دارای انواع مختلف می باشد و این دستگاه در مدل های گوناگون تولید شده است. باربیکیو با کیفیت بر اساس سوختی که مصرف می کنند در مدل های گوناگون تولید شده اند و از این مدل ها می توان به باربیکیو ذغالی و باربیکیو گازی و باربیکیوی آپارتمانی و باربیکیو سنگی و غیره اشاره کرد. باربیکیو با کیفیت در مدل گازی با استفاده از گاز شهری کار می‌ کند و مقدار انرژی مورد نیاز خود را از گاز شهری تامین می‌ کند و در جنس های گوناگون مانند آجری یا چدنی یا استیل و غیره تولید شده است. باربیکیو گازی یک انتخاب بسیار عالی برای آپارتمان ها به شمار می رود و از طرف دیگر این باربیکیو ها به راحتی تمیز می‌ شوند و دیگر نیازی به صرف زمان زیاد برای تمیز کردن آنها نمی باشد. باربیکیو ذغالی نیز از دیگر مدل های محبوب باربیکیو می‌ باشد که با استفاده از زغال کار می کند. از مزیت های این باربیکیو این می باشد که کباب یا گوشتی که بر روی باربیکیو ذغالی قرار می‌ گیرد طعم فوق العاده دلپذیری دارد‌. در  باربیکیو ذغالی غذا به آهستگی می پزد و به همین دلیل گوشت مورد نظر کاملاً نرم و خوشمزه می شود. اما باید اشاره کنیم که باربیکیو ذغالی دود بسیار زیادی دارد و برای خانه های ویلایی مناسب می باشد اما روشن کردن این باربیکیو نیاز به زمان زیادی دارد. مدل دیگر ، باربیکیو سنگی می باشد که نام دیگری به نام باربیکیو گابیون  دارد و برای حیاط منزل مناسب است. باربیکیو آجری نیز با استفاده از آجر تولید شده است و در محفظه ای در داخل دیوار آجری قرار می گیرد و در حیاط خلوت یا بالکن ها می توانید از آن ها استفاده کنید.

کباب پز گازی

همه چیز درباره خرید باربیکیو

در هنگام خرید باربیکیو با کیفیت باید به نکاتی در مورد باربیکیو توجه داشته باشید تا بتوانید یک خرید مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید. در درجه ی اول باید به اندازه ی باربیکیو با کیفیت توجه داشته باشید‌. برای پخت کباب های معمولی می توانید به سراغ یک دستگاه باربیکیو بروید اما توجه داشته باشید اگر تعداد شما ۴ تا ۶ نفر است می توانید دستگاه باربیکیو گازی را در ابعاد ۴۰ در ۴۵ بخرید. البته باربیکیو گازی جزو باربیکیو بسیار پرطرفدار و محبوب به شمار می‌ رود. اما توجه داشته باشید که اگر تعدادتان بیشتر از ۴ تا ۶ نفر است بهتر است باربیکیو ی بزرگتری را خریداری کنید.  اما توجه داشته باشید که باربیکیو هر چقدر بزرگتر باشد انرژی بیشتری مصرف می کند. از دیگر نکاتی که باید در خرید باربیکیو به آن توجه داشته باشید انتخاب نوع مناسب باربیکیو می باشد. همانطور که اشاره کردیم باربیکیو با کیفیت در مدل‌ های گوناگون مانند برقی و ایستاده و گازی تولید شده است. به همین دلیل توجه داشته باشید که با توجه به نوع ترجیح خود می توانید انواع مختلف باربیکیو با کیفیت را خریداری کنید. در هنگام خرید باربیکیو به قابلیت جابجایی باربیکیو نیز توجه ویژه‌ ای داشته باشید. اگر تمایل به جابجایی باربیکیو دارید می‌ توانید باربیکیو ها را در اندازه کوچکتری خریداری کنید تا بتوانید آن ها را به راحتی انتقال دهید، اما توجه کنید که مدل‌ های از باربیکیو نیز وجود دارد که غیر قابل جابجایی هستند.

مقایسه باربیکیو و گریل کردن

گریل کردن یک روش می‌ باشد که برای کباب کردن انواع گوشت ها از آن استفاده می‌ کنند. در حقیقت گریل کردن یعنی پختن غذا با حرارت بسیار بالا و حرارت مستقیم. اما روش پخت در  باربیکیو با کیفیت متفاوت است. لذا می‌ توان گفت که تفاوت بین گریل و باربیکیو با کیفیت در مدت زمان پخت گوشت ها و همچنین در نحوه برخورد حرارت باربیکیو و گریل به گوشت می باشد. در باربیکیو با کیفیت برخلاف گریل گوشت به آرامی پخته می‌ شود و حرارت نیز در باربیکیو با کیفیت کاملاً غیر مستقیم می باشد. اما در روش گریل گوشت با سرعت و حرارت بالا پخته می‌ شود به همین دلیل گوشت کاملا خشک و سفت است.  اما در روش باربیکیو به علت اینکه گوشت به آرامی و با حرارت غیرمستقیم پخته می‌ شود آبدار و نرم می‌ باشد. به همین دلیل می توانیم بگوییم که  از روش گریل کردن در انواع گوشت استفاده می‌ کنیم و به کار بردن واژه باربیکیو یک اشتباه رایج است. اما در روش گریل کردن انواع سبزیجات به همراه گوشت نیز گریل می شود و طعمی فوق العاده خوشمزه و متفاوت به  غذا ها می دهد.  اما در روش باربیکیو پخت چندین ساعت طول می‌ کشد به همین دلیل سبزیجات را از بین می برد. به همین دلیل اگر می خواهید از سس بر روی گوشت استفاده کنید بهتر است در روش گریل کردن سس را در مراحل آخر به گوشت اضافه کنید تا سس نسوزد.

مزایای پخت غذا با استفاده از باربیکیو

پخت غذا با باربیکیو با کیفیت دارای مزایایی می باشد. کباب کردن به روش غیرمستقیم و در حرارت کم انجام می‌ گیرد و در آخر باعث نرم شدن و آب دار شدن  ماده غذایی  می شود. در باربیکیو با کیفیت برخلاف کباب کردن اسید های آمینه موجود در مواد غذایی از بین نمی‌ رود، چرا که کباب کردن باعث می‌ شود تا اسید های  آمینه موجود در مواد غذایی از بین برود اما در باربیکیو با کیفیت بر خلاف کباب کردن حرارت به صورت غیر مستقیم می باشد، به همین دلیل ارزش غذایی مواد غذایی حفظ می‌ شود و با پختن کامل مواد غذایی از تولید کربوهیدرات ها جلوگیری می شود. همچنین باید اشاره کنیم که به علت این که پخت مواد غذایی در باربیکیو با کیفیت،  طولانی است لذا در این صورت مواد غذایی مانند گوشت کاملا مغز پخت می‌ شوند و تمام عوامل بیماری‌ زا در مواد غذایی از بین می‌ رود. همچنین باید اشاره کنیم که در باربیکیو با کیفیت امکان تنظیم دما نیز وجود دارد و به این صورت دیگر نگران سوختن مواد غذایی نمی باشید. همچنین باید اشاره کنیم که انواع گوناگونی از باربیکیو با کیفیت تولید شده است و به همین دلیل می توانید با توجه به نیاز و ترجیحات خود انواع باربیکیو را خریداری کنید، حتی اگر تمایل به استفاده از زغال ندارید می توانید از انواع دیگر باربیکیو ها به صورت گازی و غیره خریداری کنید.

نکات ایمنی مهم برای استفاده از باربیکیو

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا باربیکیو با کیفیت در حجم های بالاتری خریداری می شود. اما متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ما هر سال شاهد آتش‌سوزی های بسیار زیادی هستیم. باربیکیو گازی نسبت به باربیکیو ذغالی خطر  آتش‌ سوزی بیشتری دارد ‌. در هنگام استفاده از باربیکیو با کیفیت توجه داشته باشید که باربیکیو را در فضای دور از خانه خود آماده کنید. توجه داشته باشید که باربیکیو گازی برای مصرف خارج از منزل تولید شده اند و بهتر است برای جلوگیری از آتش سوزی ناشی از باربیکیو آن ها را در حیاط خلوت به دور از مکان زندگی خود آماده کنید و توجه داشته باشید که باربیکیو نباید در کنار لوازم آتش زا و شاخه‌ های درخت گذاشته شود. همچنین توجه داشته باشید که پایه‌ های باربیکیو کاملا محکم باشد و برای این کار بهتر است تا باربیکیو را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و مطمئن باشید تا باربیکیو واژگون نمی شود. همچنین از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این می باشد که باربیکیو خود را باید تمیز کنید و هرگونه چربی یا ماده غذایی موجود بر روی باربیکیو را پاک کنید.

منبع سوبیا

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *