تفاوت‌های پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن‌ ام دی اف

تفاوت‌های پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن‌ ام دی اف
  • 1401/8/17
  • گویا آی تی
  • 0

شهر پارتیشن مجموعه ای متخصص در زمینه نصب انواع پارتیشن شیشه ای است که سال ها سابقه درخشان در این حوزه دارد. انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار به صورت تک جداره و دوجداره توسط این مجموعه نصب می شود. این مجموعه در حال حاضر تمرکز خود را بر روی پارتیشن های شیشه ای گذاشته است. پارتیشن های شیشه ای نسل جدیدی از پارتیشن های هستند که جای پارتیشن های ام دی اف را گرفته اند. تفاوت های پارتیشن شیشه ای با پارتیشن ام دی اف کاملا آشکار است. اما در اینجا قصد داریم به طور جزئی تر این تفاوت ها را بررسی کنیم.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای

امروزه پارتیشن‌های مختلفی را می‌توان در بازار یافت که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن در ایران به شمار می‌رود. اما پارتیشن شیشه‌ای چیست و چه تفاوتی را پارتیشن‌ ام دی اف دارد؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای در سه نوع کلی در بازار وجود دارند. اول پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره هستند که نسبت به انواع دیگر خود، قیمت مناسب‌تری دارند. این پارتیشن‌ها تنها از یک لایه شیشه تشکیل شده‌اند که میان آن پلاستیک به کار گرفته شده است. از این رو نمی‌توان انتظار فیلترکردن سروصدا و عایق گرما بودن از آن‌ها داشت.

نوع دوم پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره هستند. از نام این پارتیشن‌ها می‌توان دریافت که در تولید آن‌ها از شیشه‌های دو جداره استفاده شده است. از جمله ویژگی‌های این پارتیشن‌ها می‌توان به ویژگی عایق برای صوت و گرما آن‌ها اشاره کرد. اما قیمت این پارتیشن‌ها کمی بیشتر است.

نوع سوم تنها برای مکان‌های خاص به کار گرفته می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای چند جداره به دلیل عایق صوت، گرما، گرد و غبار و… بودن، تنها برای مکان‌های خاص همچون آزمایشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند. این پارتیشن‌ها کمیاب و گران هستند. انعطاف پذیری پارتیشن‌های شیشه‌ای چندان هم بد نیست. شما می‌توانید از شیشه‌های خمیده هم برای طراحی خود استفاده کنید. اما مدل‌های امروزی بیشتر از شیشه‌های یک دست استفاده می‌کنند.

این پارتیشن‌ها به خوبی نور را از خود عبور می‌دهند. از این رو دیگر نیازی نیست نگران استفاده کامل از نور طبیعی باشید. اما اگر از نوع مات استفاده کنید، این نور را نیز می‌توانید زیر سلطه خود در بیاورید!

پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به سایر پارتیشن‌ها دارای نصب ساده‌تر و سریع تری هستند. اما اگر از پارتیشن‌های شیشه‌ای در ترکیب با سایر انواع پارتیشن استفاده کنید، کار کمی کندتر پیش می‌رود. پارتیشن‌های تمام شیشه‌ای نصب سریع و آسانی دارند.

ویژگی‌های پارتیشن‌ ام دی اف

اما پارتیشن های‌ام دی اف به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، توانسته است جایگاه خوبی در میان دیگر پارتیشن‌ها داشته باشد. در ادامه قصد داریم تعدادی از این ویژگی‌ها را بررسی کنیم.

ام دی اف ورقی از جنس فیبر با چگالی متوسط است. این ماده از خاک اره و ترکیب آن با مواد شیمیایی مانند موم تحت فشار و حرارت بالا ساخته می‌شود. از این رو مقاومت فیزیکی و مکانیکی خوبی دارد. پس در مواجه با ضربه های با شدت کم، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

این محصول را می‌توان در ابعاد مختلف براساس نیاز شما برش زد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که سر راه پارتیشن‌ها وجود دارد، نیاز به تعیین ابعاد این محصولات می‌باشد. پارتیشن های ‌ام دی اف به سادگی قابل برش و سنباده زنی هستند. همچنین این محصولات را می‌توان ماشین کاری کرد.

پارتیشن های‌ ام دی اف، سطح صاف و یکنواختی دارند. حتی یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصولات، دانسیته یکنواخت و همگن آن هاست. این سطح یکنواخت به شما اجازه می‌دهد کمی چاشنی هنر به پارتیشن خود اضافه کنید. چاشنی که در دیگر انواع پارتیشن کمتر دیده می‌شود.

اگر بخواهیم پارتیشن‌ ام دی اف را با پارتیشن‌های چوبی مقایسه کنیم، بسیاری از معایب چوب‌ها در ام دی اف‌ها دیده نمی‌شود. برای مثال: ‌ام دی اف به دلیل روکش پلاستیکی که دارد، در صورت برخورد با رطوبت باد نمی‌کند. همچنین نسبت به چوب ارزان‌تر و با انعطاف بیشتر است.

پارتیشن های ‌ام دی اف در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند. از این رو دست طراح داخلی شما در انتخاب باز است.

اما اگر بخواهیم تفاوت‌های پارتیشن‌های تمام شیشه‌ای را با پارتیشن های ‌ام دی اف مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت این پارتیشن‌ها را می‌توان با یکدیگر ترکیب کرد. یکی از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از پارتیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، امکان ترکیب متریال‌های مختلف با یکدیگر است. با این حال این روزها پارتیشن‌های تمام شیشه‌ای بیشتر به کار گرفته می‌شوند.

کلام آخر

خرید پارتیشن تمام شیشه‌ای باید از یک مجموعه معتبر انجام شود. تنها در این صورت است که از خرید رضایت خواهید داشت. پیشنهاد ما، شهر پارتیشن است. شهر پارتیشن با چندین سال سابقه آماده ارائه بهترین پارتیشن‌های تمام شیشه‌ای و ام دی اف به شما عزیزان است. برای دریافت محصولات این مجموعه کافی است با کارشناسان شهر پارتیشن در ارتباط بمانید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *