یادگیری طراحی وب سایت را از کجا شروع کنیم؟

یادگیری طراحی وب سایت را از کجا شروع کنیم؟
  • 1401/8/18
  • گویا آی تی
  • 0

طراحی وب یکی از شغل‌هایی است که هر روز بیشتر از دیروز طرفدار پیدا می‌کند. این حرفه امنیت بالایی دارد؛ چون از آن دسته مشاغلی نیست که در آینده از بین برود. از طرف دیگر اگر طراحی وب را به عنوان شغل خود برگزینید، می‌توانید به راحتی به عنوان فریلنسر کار کنید. این بدان معنا است که شما کارفرمای خود هستید و به شکل مستقل پروژه می‌گیرید. حتی اگر برای یک شرکت هم کار کنید، این می‌تواند از طریق دورکاری باشد. شما در خانه می‌نشینید و بدون پرداخت هزینه رفت‌و‌آمد، با کامپیوتر خود کار می‌کنید. چه چیزی بهتر از این؟

اگر رشته دانشگاهی شما طراحی وب نیست و نمی‌دانید برای طراح وب‌شدن باید چکار کنید؛ نگران نباشید! همیشه راه‌کارهایی برای تبدیل‌شدن به طراح وب بدون تحصیلات دانشگاهی هست. مدرسه دیزاین‌ویچ برای همین راه‌اندازی شده است.

خوب بیایید اول از همه با هم ببینم طراحی وب دقیقا چیست و برای یادگیری آن چه مهارت‌هایی را نیاز دارید.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب در حقیقت طراحی بصری همین وب‌سایت‌هایی است که روی اینترنت می‌بینید. استفاده از ترکیبی از مهارت‌های طراحی گرافیک (عکاسی و تصویرسازی) با مهارت‌های فنی کامپیوتر (HTML/CSS) شما را به یک طراح وب‌سایت تبدیل می‌کند.

یک طراح وب، مسئول ظاهر و احساس یک وب‌سایت است. او با گرافیک، رنگ‌ها و فونت‌ها کار می‌کند تا یک سایت بصری جذاب ایجاد کند. علاوه بر این، طراح ممکن است در ایجاد لوگو و برندسازی برای یک شرکت نیز نقش داشته باشند.

پس می‌توان گفت اگرچه کار طراح، با توسعه‌دهنده وب شباهت‌هایی دارد، اما از جهاتی کاملا متفاوت است. چون یک توسعه‌دهنده وب، مسئول عملکرد یک وب سایت است. او اسکلت سایت را با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت می‌سازند. همچنین سیستم‌های Back-end را با استفاده از PHP یا Ruby on Rails توسعه می‌دهند.

خوب حالا که به خوبی دانستید طراحی وب چیست، بیایید ببینیم که به چه مهارت‌هایی برای این حرفه نیاز دارید.

برای این‌که طراح سایت شوید باید چه مهارت‌هایی را کسب کنید؟

شما هم به مهارت‌های فنی نیاز دارید و هم مهارت‌های نرم که به شما کمک کند تا مهارت‌های فنی را به درستی به کار ببرید. مهارت‌های فنی شامل موارد زیر هستند:

HTML

HTML مخفف زبان نشانه‌گذاری‌فرامتن (hypertext markup language) است، چیزی که برای درست‌کردن ساختار یک صفحه وب از آن استفاده می‌کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید کارهای زیر را به عنوان طراح انجام دهید:

  • سرفصل‌ها، فهرست‌ها، جداول، صفحات گسترده و عکس‌ها را در کپی صفحه وب قرار دهید.
  • پیوندهای فرامتن اضافه کنید تا کاربران بتوانند به سرعت به صفحه دیگر وب منتقل شوند.
  • فرم‌هایی را برای تعاملات کاربر طراحی کنید؛ از جمله فرم سفارش محصولات یا رزروکردن
  • برنامه‌هایی مانند کلیپ‌های ویدئویی و کلیپ‌های صوتی را در صفحه وب قرار دهید.

CSS

هرچند که HTML ساختار صفحه وب شما را درست می‌کند، اما شیوه‌نامه‌های آبشاری (CSS)، زبان کامپیوتری است که به ساختار ایجاد شده سبک می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید فونت‌ها را تغییر دهید، رنگ را تنظیم کنید، پس زمینه را تغییر دهید و موارد دیگر. پس اگر می‌خواهید طراح وب شوید باید CSS بلد باشید.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت (JS) یک زبان برنامه‌نویسی است که همراه با HTML و CSS برای تعامل بیشتر صفحات وب استفاده می‌شود. با جاوا اسکریپت می‌توانید عناصر صفحات وب مانند نمایش اسلاید عکس، فرم‌های تعاملی و گرافیک‌های متحرک را تولید و کنترل کنید.

UX

UX که ترجمه آن «تجربه کاربری» است، سبکی از طراحی وب‌سایت است که بر نیازهای کاربر تمرکز دارد. طراحان UX دسترسی، قابلیت استفاده و سبک بصری وب‌سایت را در نظر می‌گیرند و به این فکر می‌کنند که یک صفحه وب چه احساسی را در کاربر ایجاد می‌کند. مدرسه دیزاین‌ویچ در آموزش ux  به شما کمک می‌کند. اما این تنها کمکی نیست که مدرسه دیزاین‌ویچ برای تبدیل‌شدن شما به یک طراح وب حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

پایتون/جانگو

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی ساده، همه‌کاره و بسیار کارآمد است. می‌توانید از پایتون برای ایجاد برنامه‌ها و بازی‌های وب، انجام محاسبات آماری و موارد دیگر استفاده کنید. علاوه بر این، اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت پیچیده و مقیاس‌پذیر مانند Netflix یا Spotify هستید، ممکن است جنگو به کارتان بیاید. جنگو یک چارچوب محبوب است که برای ساخت وب‌سایتی که با پایتون نوشته‌شده است، به‌کار می‌آید.

مهارت‌های نرم برای محل کار

این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند که کیفیت کار خود را بالا ببرید و ارتباطات خود را قوی کنید. بدون این مهارت‌ها شما نمی‌توانید یک طراح وب حرفه‌ای شوید. مدرسه دیزاین‌ویچ در یادگیری این‌‌ها نیز به شما کمک می‌کند. مهارت‌های نرمی که برای تبدیل‌شدن به طراح وب نیاز دارید شامل موارد زیر هستند:

  • خلاقیت
  • تفکر انتقادی
  • قابلیت اطمینان
  • مهارت‌های سازمانی
  • مدیریت زمان
  • توجه به جزئیات
  • حل مسئله
  • ارتباط
  • حل تعارض

شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های مدرسه دیزاین‌ویچ این مهارت‌ها را به خوبی یاد بگیرید.

یادگیری طراحی وب سایت را کجا شروع کنیم؟

شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های مدرسه دیزاین‌ویچ مهارت‌های لازم برای طراحی وب را به خوبی یاد بگیرید. همچنین می‌توانید با آموزش ux  و آموزش وب‌فلو قدم‌های موثری را به سمت تبدیل‌شدن به یک طراح حرفه‌ای بردارید.

مدرسه دیزاین‌ویچ یک مدرسه فنی است که تا کنون به افراد زیادی کمک کرده‌است که وارد بازار کار شوند. موفقیت شما از این‌جا شروع می‌شود که بپذیرید همه‌چیز مدرک دانشگاهی نیست. چیزی که کارفرما به آن اهمیت می‌دهد این نیست که شما از چه دانشگاهی و با چه مدرکی فارغ‌التحصیل شده‌اید. چیزی که شما نیاز دارید مهارت است و مهارت را مدرسه دیزاین‌ویچ در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدرسه دیزاین‌ویچ به شما کمک می‌کند تا به صورت گروهی کار کنید و پروژه بردارید و قدم‌به‌قدم به اهداف خود نزدیک شوید.

اگر به دنبال یک آموزش موثر، تحت نظر اساتید متبحر و در یک محیط دوستانه هستید، از مدرسه دیزاین‌ویچ شروع کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهد این است که به سایت این مدرسه مراجعه کنید و در آن عضو شوید. شما می‌توانید لیست کلاس‌ها را بررسی کرده و در آنها ثبت‌نام کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *