استوریج کیونپ چیست و نمایندگی آن کجاست؟

استوریج کیونپ چیست و نمایندگی آن کجاست؟
  • 1401/8/30
  • گویا آی تی
  • 0

آیا تا به حال نام استوریج کیونپ به گوشتان خورده است؟ می دانید استوریج کیونپ چیست و چرا به یکی از مهم ترین نیازهای انسان امروزی تبدیل شده است؟

حقیقت این است که استوریج ها یا به اصطلاح ساده تر ذخیره سازهای متعدد و متنوعی در بازار موجودند. آنچه باعث ایجاد تفاوت میان این دستگاه های کاربردی شده است، فناوری ساخت و امکانات آن ها است. استوریج کیونپ یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین انواع استوریج موجود در بازار است که به گزینه اول و آخر بسیاری از خریداران تبدیل شده است. اگر دوست دارید با این استوریج بی نظیر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

آشنایی با استوریج کیونپ

استوریج کیونپ استوریجی با قابلیت اتصال دائمی به اینترنت است که از یک یا چند هارد درایو تشکیل شده است. شما می توانید استوریج مذکور را به عنوان مرکز بکاپ مورد استفاده قرار داده و کلیه فیلم ها، عکس ها، موسیقی ها و مدیاهای مهم خود را در آن ذخیره کنید. در گذشته های نه چندان دور این هارد درایوهای خارجی یا همان هاردهای اکسترنال بودند که زحمت ذخیره سازی فایل ها و مدیاهای ما و شما را می کشیدند. اگر دقت کرده باشید، استفاده از هاردهای اکسترنال در دنیای امروز همچون گذشته رایج نیست.

چرا استوریج کیونپ بخریم ؟!

نمی خواهیم بگوییم که هاردهای اکسترنال کاربردی نبوده و نیستند و کار استفاده کنندگان را راه نمی اندازند. از همین رو کنار گذاشته شده و جای خود را به استوریج های امروزی دادند. نه چنین نیست. اتفاق این هاردها خیلی هم به درد بخور هستند و خیلی جاها به دادمان رسیده اند. اما خُب ایراداتی هم دارند که البته چیزی از ارزش هایشان کم نمی کند. مثلا این که حافظه این هاردها چندان زیاد نیست. از همین رو وقتی حجم فایل ها و مدیاهایی که کاربر قصد ذخیره سازی آن ها را دارد، زیاد می شود؛ هارد اکسترنال نمی تواند پاسخگو باشد.

از ظرفیت محدود هاردهای اکسترنال و خرابی های گاه و بی گاه آن ها  که بگذریم، از زحمت جا به جایی آن ها نمی توان گذشت. اگر تجربه استفاده از این ذخیره سازها را داشته باشید، حتما می دانید که دسترسی به اطلاعات موجود در این فایل ها منوط به در دسترس بودن آن ها است. بگذارید ساده و صریح بگوییم؛ اگر از این ذخیره سازها استفاده کنید، مجبورید هرجا که می روید آن ها را با خودتان ببرید! این در حالی است که استوریج کیونپ چنین نیست. از آن جا که این دسته از ذخیره سازها از قابلیت اتصال دائمی به اینترنت برخوردار هستند، می توانید آن ها را در خانه جا گذاشته و در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات ذخیره شده در آن ها نیاز داشتید، از طریق اینترنت به آن ها دسترسی پیدا کنید. نه تنها خودتان، بلکه تمام اعضای خانواده تان. فوق العاده است. نه؟!

کیونپ چیست؟

حالا بیایید دلایل برتری استوریج کیونپ بر هاردهای اکسترنال را با هم مورد بررسی قرار بدهیم. تیتر بعدی مختص کسانی است که می گویند چرا باید استوریج کیونپ را جایگزین هاردهای اکسترنال کنیم؟!

هشت دلیل محکم برتری استوریج کیونپ بر هارد اکسترنال

وقتی می گوییم استوریج کیونپ برتر از هاردهای اکسترنال قدیمی است، برای حرفمان دلیل و مدرک داریم!

بکاپ گیری فایل ها

یکی از مهم ترین دلایل برتری استوریج کیونپ بر هاردهای اکسترنال بکاپ گیری فایل ها است. در حالی که استفاده کنندگان از هاردهای اکسترنال مدام نگران از دست رفتن اطلاعاتشان هستند، کاربران استوریج کیونپ خیالشان از این بابت راحت است. چون این استوریج به عنوان راهکار بکاپ گیری شما عمل کرده و بدین ترتیب تحت هر شرایطی اعم از گم شدن لپتاپ و خرابی هارد درایو و… اطلاعاتتان را حفظ می کند.

اشتراک گذاری فایل ها

اگر بگوییم اشتراک گذاری فایل ها از طریق هارد اکسترنال امکان پذیر نیست، طرفداران این هاردها می گویند امکان پذیر است. بله امکان پذیر است. اما به چه قیمتی؟! به قیمت ساعت ها وقت گذاشتن برای آپلود فایل و پیوست کردن آن به ایمیل؟!

خُب این چه کاری است؟! از استوریج کیونپ استفاده کنید و خیلی ساده و سریع لینک فایل مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید!

با وجود استوریج کیونپ دیگر نیازی نیست هر جا که می روید هارد اکسترنال و USBتان را همراه داشته باشید. فایل های ذخیره شده در ذخیره ساز کیونپ همیشه و همه جا در دسترس شما خواهند بود. کافی است به اینترنت وصل شوید!

اشتراک گذاری فایل ها در کارهای گروهی

یکی از بزرگترین مشکلات هاردهای اکسترنال محدودیت دسترسی همزمان به آن ها است. فرض کنید که اطلاعات مربوط به پروژه تیمی تان را در این دسته از هاردها ذخیره کرده اید. در جریان کارهای تیمی هم که هستید؛ همه اعضا باید به طور همزمان از محل خود به اطلاعات و فایل ها دسترسی داشته باشند. چنین چیزی در هاردهای اکسترنال امکان پذیر نیست. اما استوریج کیونپ قادر به پشتیبانی از پروتکل های مختلفی همچون AFP ، NFS و SMB/CIFS است. با وجود پروتکل های مذکور همکاران و اعضای تیم به هر سیستم عاملی که مجهز باشند، از یونیکس گرفته تا ویندوز و لینوکس و مک و اندروید و IOS می توانند خیلی راحت به فایل های ذخیره شده در دستگاه ذخیره ساز دسترسی داشته باشند.

استوریج کیونپ چیست؟

کیونپ دسترسی همزمان به فایل ها را بین دستگاه های مختلف فراهم ساخته و بدین ترتیب گامی مهم در راستای افزایش کارآمدی و همکاری بین بخش های یک سازمان یا شعبه های ادارات برداشته است.

امنیت فایل

کیونپ ایمن ترین و مطمئن ترین استوریجی است که می توانید برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل هایتان مورد استفاده قرار دهید. این ذخیره ساز مورد اطمینان به عنوان یک ابر شخصی تنها در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت استفاده از این ذخیره ساز می توانید در سرویس های ابری گوناگون از فایل ها و اطلاعاتتان بکاپ بگیرید. کیونپ به گونه ای طراحی شده است که بتواند به طور چند جانبه از اطلاعات شما محافظت کنند. پس خیالتان از بابت امنیت فایل هایتان راحتِ راحت باشد!

این نکته را مد نظر داشته باشید که حفاظت از اطلاعات ذخیره شده در استوریج کیونپ در برابر خطرات آنلاین و خرابی دیسک به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. اما با استفاده از RAID حتی اگر هاردتان کاملا خراب شده و قابل استفاده نباشد، می توانید یک هارد سالم را جایگزین آن کرده و تمام اطلاعاتتان را بازیابی کنید!

متمرکز نمودن و سازمان دهی اطلاعات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه استوریج دیگری را داشته باشید. کار سخت و گاها غیر ممکنی است، نه؟!

دسترسی به فایل های متمرکز شده با کیونپ نه تنها سخت و غیر ممکن نیست، بلکه خیلی ساده بوده و در هر زمان و مکانی هم برای شما و هم برای اعضای خانواده و همکارانتان امکان پذیر است!

آیا تا به حال در پی یافتن یک فایل خاص هارد اکسترنالتان را زیر و رو کرده اید؟! پیدا کردن یک فایل خاص از میان صدها فایل کار دشواری است. مگر این که تمام فایل ها در یک مکان خاص متمرکز شده و یا یک موتور جستجوی قوی در دسترس باشد. استوریج کیونپ با برخورداری از موتور جستجوی Qsirch که دارای قابلیت سرچ هوشمند است، به شما کمک می کند هر آنچه را که می خواهید، در کسری از ثانیه پیدا کنید.

حجم ذخیره سازی بالا

حجم ذخیره سازی ای که استوریج کیونپ در اختیار شما قرار می دهد، با حجم تامین شده توسط هاردهای اکسترنال قابل مقایسه نیست!

دسترسی از راه دور

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، استوریج کیونپ از قابلیت اتصال مداوم به اینترنت برخوردار است. پس فرقی نمی کند کجا هستید. کافی است از طریق اینترنت به آن متصل شده و به اطلاعات مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

در اختیار داشتن یک مرکز چند رسانه ای

با بهره مندی از استوریج کیونپ می توانید یک سرور خانگی داشته باشید. سرور خانگی مذکور به شما این امکان را می دهد که محتواهای خود را به طُرُق گوناگون پخش و استریم نمایید. با استفاده از این سیستم چند رسانه ای توانمند می توانید مدیاهای خود را در فضاهای مختلف پخش کرده و از این کار لذت ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *