برای جلوگیری از خرابی ماشین لباسشویی به این نکات توجه کنید

برای جلوگیری از خرابی ماشین لباسشویی به این نکات توجه کنید
  • 1401/10/7
  • گویا آی تی
  • 1

جلوگیری از خرابی لباسشویی

برای جلوگیری از خرابی ماشین لباسشویی به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید تا هم عمر لباسشویی تان افزایش پیدا کند و هم به بهبود عملکرد آن کمک کنید.

با توجه به قیمت بالای خرید و تعمیرات ماشین لباسشویی باید به اصول مراقبتی لباسشویی توجه کنیم چرا که نحوه استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی تاثیرات به سزایی در کارکرد صحیح این دستگاه دارد.

همچنین می توانید آموزش تعمیر ماشین لباسشویی را نیز در این لینک بخوانید.

 

  1. لباسشویی را در مکان مناسب نصب کنید.

لباسشویی از لوازم خانگی با عمر بالاست که باید جهت جلوگیری از خرابی قطعاتش در محیطی خشک و خنک نصب شود، لباسشویی را در سطحی صاف قرار داده و سپس آن را تراز کنید، در صورتی که این دستگاه تراز نشود لرزش آن باعث شکستن دیگ دستگاه و خرابی قطعات مهمی همچون بلبرینگ ها می شود.

  1. برای شستشوی لباس ها در لباسشویی از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید.

یکی از موارد مهمی که می تواند از خرابی ماشین لباسشویی جلوگیری کند استفاده از مواد شوینده با کیفیت و به مقدار کافی است، استفاده از مواد شوینده زیاد موجب کف کردن بیش از حد در دیگ شده و استفاده از مواد نامرغوب علاوه بر تاثیر منفی در پارچه های لباس های تان موجب خرابی لباسشویی می شود.

زمانی که مواد شوینده بی کیفیت در دستگاه تان باقی بماند فیلتر دستگاه مسدود شده و موجب انسداد مسیر تخلیه می شود، این مشکل می تواند باعث اختلال در قطعاتی همچون پمپ تخلیه، سنسور دما، هیتر و… و در نتیجه منجر به نشتی دستگاه شود.

  1. برنامه ی شستشو لباسشویی را به درستی تنظیم کنید.

عدم توجه به انتخاب صحیح برنامه های شستشوی لباسشویی موجب تاثیرات منفی در برخی از قطعات دستگاه لباسشویی شده و می تواند منجر به خرابی پارچه های لباس های تان شود، پیش از آغاز شستشو برنامه ای مناسب با جنس پارچه تان تنظیم کنید.

در صورتی که برنامه اشتباهی را برای شستشوی لباس های تان با ماشین لباسشویی انتخاب کنید، احتمال عدم ورود آب به دستگاه و یا عدم کار کردن خشک کن دستگاه وجود دارد، این موارد می تواند منجر به خرابی برخی از قطعات مهم دستگاه لباسشویی شود.

  1. برای شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی دمای مناسب انتخاب کنید.

توجه کنید که به هیچ عنوان برای شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی دمای آب را بیش از حد بالا نبرید، تنظیم دمای بالای آب علاوه بر خراب شدن پارچه های لباس های تان موجب خرابی و آسیب قطعات پلاستیکی دستگاه می شود.

  1. از روشن کردن لباسشویی در چند دور جددا خودداری کنید.

توصیه می شود که از دستگاه لباسشویی به صورت مداوم استفاده نکنید، در صورت نیاز به این کار، شستشوی لباس ها را در فواصل یک ساعته انجام دهید.

این کار به خنک شدن قطعات دستگاه کمک کرده و از وارد شدن فشار بیش از حد به موتور دستگاه جلوگیری می کند، برای جلوگیری از فشار بیش از حد به دستگاه به هیچ عنوان برای خشک کردن لباس های تان از دور بالای ۱۰۰ دور در ثانیه استفاده نکنید.

  1. با توجه به ظرفیت دستگاه داخل آن لباس بریزید.

توجه کنید که دستگاه را بیش از ظرفیتی که دارد پر نکنید، برای شستشوی لباس ها به میزان ظرفیت دستگاه تان توجه کرده و بیش از حد مجاز لباس داخل آن نریزید چرا که با این اتفاق دیگ نمی تواند به درستی بچرخد و این مسئله منجر به آسیب به موتور ماشین لباسشویی می شود.

  1. از نوسانات برق در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

پیشنهاد می شود که از ماشین لباسشویی در زمان کم مصرفی برق استفاده کرده و از روشن کردن آن در ابتدای شب خودداری کنید، چرا که نوسانات برق در ساعات پر مصرف منجر به نیم سوز شدن یا سوختن موتور و برد لباسشویی می شود.

  1. به درب لباسشویی توجه کنید.

درب لباسشویی تاثیر مهمی در عملکرد صحیح ماشین لباسشویی می گذارد، در صورتی که درب لباسشویی به درستی بسته نشود دستگاه شروع به فعالیت نمی کند و مشکلات موجود در درب منجر به نشتی آب در دستگاه می شود.

درب لباسشویی را دو دقیقه بعد از قطع شدن کامل برنامه باز کنید، هنگام باز و بسته کردن درب لباسشویی توجه کنید که لولای درب آسیب نبیند.

  1. لاستیک دور درب را تمیز کنید.

لاستیک دور درب قطعه ای مهم در لباسشویی است که از نشتی آب به خارج از دستگاه جلوگیری می کند، احتمال فرسودگی این لاستیک به علت تماس آن با آب و مواد شوینده وجود دارد، بعد از پایان شستشو درب دستگاه را به مدت چند دقیقه باز بگذارید تا لاستیک خشک شود، می توانید آن را به آرامی با پارچه ای تمیز خشک کنید.

  1. ماشین لباسشویی را به صورت مداوم جرم گیری کنید.

محفظه لباسشویی دارای میکروب های بسیاری است و به صورت مداوم و مرتب به نظافت و جرم گیری نیاز دارد، یکی از مکان های تجمع میکروب ها و آلودگی ها در ماشین لباسشویی سوراخ های مخفظه دستگاه هستند، برای جلوگیری از خرابی لباسشویی از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده کرده و دستگاه را با آب دمای ۶۰ درجه یک دور بدون لباس روشن کنید.

مراحل جرم گیری ماشین لباسشویی

پودر یا قرص جرم گیر را داخل محفظه دستگاه لباسشویی قرار دهید، درب دستگاه را بسته و و آن را روشن کنید، طبق آنچه گفته شد دمای آب را روی ۶۰ درجه تنظیم کرده و سرعت خشک کن را کم کنید، برنامه را فعال کرده و پس از اتمام جرم گیری درب لباسشویی را باز بگذارید تا محفطه به صورت کامل خشک شود.

  1. جیب های لباس ها را از وسایل کوچک و دستمال کاغذی خالی کنید.

توجه کنید ورود موادی همچون دستمال کاغذی به دلیل الیافی که دارد موجب گیر کردن آن در پمپ تخلیه و انسداد مسیر تخلیه دستگاه خواهد شد، زمانی که تخلیه ماشین لباسشویی به درستی کار نکند، خشک کن دستگاه کار نکرده و آب در لباسشویی جمع می شود.

ضمن اینکه در صورتی که لوازمی همچون کلید، سکه و… در سوراخ های لباسشویی گیر کنند، دستگاه لباسشویی تان دچار ایراد و خرابی می شود، در نتیجه توصیه می شود جیب های لباس هایتان را پیش از ریختن آن ها در لباسشویی خالی کنید.

  1. فیلتر ماشین لباسشویی را به صورت مداوم تمیز کنید.

فیلتر ماشین لباسشویی قطعه ای اساسی در سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی است که در بخش پایینی دستگاه قرار گرفته است و از ورود تکه های بزرگ آشغال به مسیر تخلیه دستگاه جلوگیری میکند، توجه کنید ضروری است که ماهی یک بار فیلتر لباسشویی را تمیز کرده و آشغال های آن را خارج کنید، در صورت عدم تمیز کردن این قطعه آب دیگ به درستی تخلیه نخواهد شد.

تعمیرات لباسشویی دکتر آچار

در صورتی که تمامی موارد را رعایت کرده اید و لباسشویی تان دچار ایراد و خرابی شده است نگران آن نباشید، دکتر آچار تعمیرگاه مجاز و معتبر تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که با همکاری تکنسین های مجرب و متخصص و با استفاده از لوازم پیشرفته به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر لباسشویی سامسونگ و تعمیر لباسشویی ال جی و سایر برندها می پردازد.

نصب، سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی خود در هر برند و مدلی را به تکنسین های دکتر آچار بسپارید، خدماتی که توسط تکنسین های این مرکز انجام می شوند دارای گارانتی ۱۲ ماهه بوده و تعرفه آن ها مطابق با نرخ اتحادیه می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. مطلب مفیدی بود
    کاش از این دست آموزش ها برای سایر لوازم خانگی هم درج کنید
    ممنون بابت سایت خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *