معرفی ۳ تا از بهترین چت بات های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ (قسمت اول)

معرفی ۳ تا از بهترین چت بات های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ (قسمت اول)
  • 1401/11/19
  • منیره سواعدی
  • 2

امروزه حدودا ۱٫۴ میلیارد نفر در سراسر دنیا از چت بات ها استفاده می کنند که عمده آن ها شرکت هایی هستند که به مشتریان مختلف خدماتی را ارائه می دهند. این شرکت ها با استفاده از بهترین چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی و راه اندازی سیستم هایی که با چت بات ها کار می کنند برای ارتباط با مشتریان چندین پله سطح ارائه خدمات خود را بالا می برند. چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به خودکار سازی وظایف مختلفی از جمله فروش و بازاریابی، خدمات مشتری و وظایف اداری و عملیاتی هستند.

همانطور که تقاضا برای نرم افزار چت بات افزایش یافته است، بازار شرکت هایی که فناوری ساخت چت بات را ارائه می کنند سخت تر شده است زیرا به زودی رقابت در این زمینه افزایش پیدا خواهد کرد و بسیاری از شرکت های خدماتی در زمینه فناوری های روز خدمات خودشان را به این سمت خواهند برد. با این حال، همه چت ربات های هوش مصنوعی یک کارایی را ندارند و برای کمک به شرکت‌ های مختلف و برای هر نیازی چت بات های مختلفی ساخته شده است. ما ۳ تا از بهترین چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳  که برای کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند را انتخاب کرده ایم  که در ادامه توضیح بیشتری درباره آن ها خواهیم داد.

چت ربات هوش مصنوعی چیست؟

چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی تجربه رفتار شبیه به انسان را می توانند داشته باشند همچنین می ‌توانند مکالمه طبیعی را  با دیگران انجام دهند که به مرور زمان بهبود پیدا می کنند. در حالی که فناوری ربات های مکالمه گر نسل اول، مکالمه را از طریق کلید واژه‌ های رباتیک ساده پیش می برد، چت‌ ربات‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌ کنند و از معناشناسی برای درک متن آنچه که شخص می‌ گوید، استفاده می‌ کنند. قوی ترین چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی پیچیده ترین نرم افزار های هوش مصنوعی ساخته شده را دارند.

 

بهترین چت ربات های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

 

Rating

AI Chatbot

Rank

۵

Netomi

۱

۴٫۸۵

Chat GPT ۲

۴٫۸

At-Spoke

۳

۴٫۷

WP-Chatbot

۴

۴٫۶

 Microsoft bot framework

۵

۴٫۶

Zendesk Answer Bot

۶

۴٫۵

X.ai

۷

۴٫۵

CSML.dev

۸

۴٫۴

Alexa for Business

۹

۴٫۴

Drift

۱۰

۴٫۴

Salesforce Einstein

۱۱

۴٫۳

Dasha AI

۱۲

۴٫۲۵

Survey Sparrow

۱۳

۴٫۲

Live Person

۱۴

۴٫۱۵

ManyChat

۱۵

۴٫۱

Intercom

۱۶

۴٫۱ Replika

۱۷

 

 

 

Netomi  بهترین چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای خدمات مشتری

چه چیزی Netomi را به یکی از بهترین چت ربات های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳  تبدیل می کند؟

پلتفرم هوش مصنوعی Netomi به شرکت ها کمک می کند تا به طور خودکار بلیط های خدمات مشتری را از طریق ایمیل، چت، پیام رسانی و صدا حل کنند. این ربات به دلیل موتور پیشرفته درک زبان طبیعی (NLU) بالاترین دقت را در میان هر چت ربات خدمات مشتری دارد. می تواند به طور خودکار بیش از ۷۰ درصد از درخواست های مشتری را بدون دخالت انسان حل کند و به طور کلی بر روی تجربه مشتری هوش مصنوعی تمرکز می کند. استفاده از نتومی فوق‌العاده آسان است و با تمام پلتفرم‌ های سازگار است. این شرکت با شرکت هایی همکاری می کند که محصولات و خدمات متنوعی را در صنایع مختلف دارند. برخی از این شرکت ها عبارتند از: WestJet، Brex ، Zinus ، Singtel، Circles Life ، WB Games و HP.

 

ویژگی های کلیدی

  • درک زبان طبیعی برای مکالمه شبیه انسان
  • یادگیری منظم و بهینه سازی مداوم
  • تحلیل احساسات برای بهترین پاسخگویی
  • استفاده از زبان های Back End برای راه حل های مختلف
  • تجزیه و تحلیل گزارش ها در زمان مشخص
  • تسلط به چند زبان مختلف
  • تیم سازی قوی برای ارائه خدمات و مشتری های اختصاصی

 

هوش مصنوعی چت بات

Chat GPT بهترین چت بات هوش مصنوعی برای سرگرمی

چه چیزی Chat GPT را به یکی از بهترین چت ربات های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ تبدیل می کند؟

چت بات چت جی پی تی ممکن است شناخته شده ترین هوش مصنوعی در این لیست باشد، اما در واقع اصلاً یک ربات چت نیست.

چت بات چت جی پی تی در واقع بیشتر به عنوان یک مدل پردازش زبان طبیعی (NLP) توصیف می شود. این چت بات بر روی مجموعه بزرگی از داده های متنی آموزش داده شده است تا پاسخ هایی شبیه انسان تولید کند. از آنجایی که ChatGPT مبتنی بر مدل زبان قدرتمند GPT-3 است، می‌ تواند پاسخ ‌های بسیار منسجم و قابل قبولی را برای طیف گسترده‌ای از موضوعات ارائه کند. این ویژگی آن را به ابزاری مفید برای کارهای مختلف مانند پردازش زبان طبیعی، ترجمه زبان، خلاصه ‌سازی متن و مکالمه تبدیل می ‌کند.

هدف شرکت  Open AI این است که استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی را ساده ‌تر و رابطه انسان ها با آن را بهبود ببخشد. به همین دلیل است که چت بات چت جی پی تی با وجود پتانسیل آن برای کاربردهای علمی تر، افتخار سرگرم کننده ترین ربات چت را به دست می آورد.

 

شاید جالب باشد بدانید که یکی از بنیانگذاران Open AI در Netomi (ربات چت شماره ۱ در این لیست) به دلیل کارایی برتر آن در افزایش تجربه مشتری برای شرکت ها و مشاغل متوسط ​​سرمایه گذاری کرده است.

 

ویژگی های کلیدی

  • به طیف گسترده ای از موضوعات و سناریوهای مختلف می تواند پاسخ دهد
  • به راحتی با انواع برنامه ها و پلتفرم ها ادغام می شود
  • در گفتگو با کاربران به شیوه ای طبیعی عمل می کندat-Spokeبهترین ربات چت هوش مصنوعی برای فناوری اطلاعات، منابع انسانی و عملیات تجاری

تغییرات هوش مصنوعی

چه چیزی at-Spoke را به یکی از بهترین چت ربات های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ تبدیل می کند؟

چت بات at-Spoke کسب دانش مرتبط و اطلاعات لازم را برای کارمندان آسان می کند. این چت بات در واقع یک سیستم تیکت داخلی است و به این نوع چت بات ها به Helpdesk AI شهرت دارند. این چت بات به تیم‌ های داخلی (تیم کمک فناوری اطلاعات، تیم‌های عملیات منابع انسانی و سایرتیم ها) اجازه می ‌دهد تا با پاسخ دادن فوری به ۴۰ درصد درخواست ‌ها به صورت خودکار و با وضوحی لازم از این تکنولوژی لذت ببرند. هوش مصنوعی به طیف وسیعی از سؤالات کارکنان می توانند در کمترین زمان پاسخ دهد.

بهبود هوش مصنوعی

نتیجه گیری

در این روزها بسیار شفاف است که در سال های آینده زندگی ما تا حد زیادی به هوش مصنوعی و انواع چت بات های مبتنی به آن گره خواهد خورد. در این مقاله از وب سایت گویا آی تی با سه تا از برترین چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی آشنا شدیم و در مقالات بعدی به معرفی دیگر چت بات های کاربردی خواهیم پرداخت و درباره آن ها به طور مفصل بحث خواهیم کرد. برای دنبال کردن اخبار مربوط به هوش مصنوعی، چت بات های مختلف و… می توایند به صورت روزانه به سایت ما سر بزنید و از آخرین خبرهای تکنولوژی اطلاع پیدا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مقاله بسیار مفیدی بود ولی متاسفانه بسیاری از این سایت ها دسترسی برای ایرانیان فراهم نیست و یا با زبان فارسی به خوبی کار نمیکنن. من سایت زیر رو استفاده میکنم که بر پایه ChatGPT هست و به خوبی فارسی رو پشتیبانی میکنه:
    گیتی ای آی
    خوب میشه اگه به لیست اضافه کنین این سایت رو.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *