گرامیداشت ۱۰ سال فعالیت موبایل کمک

گرامیداشت ۱۰ سال فعالیت موبایل کمک
  • 1401/11/26
  • گویا آی تی
  • 0

علیرضا اسدی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موبایل‌کمک گفت: چالش شرکت‌های گارانتی قوانینی است که در گذشته اصناف تصویب کرده است. این قوانین عمدتا از شرکت‌های لوازم خانگی آمده و اعلام شده است که  سود شرکت‌های گارانتی از ارائه خدمات ۳۴% می باشد. این برآورد برای ده سال گذشته است که هزینه پرداختی از شرکت وارد کننده به شرکت گارانتی کننده ۳% از کل مبلغ واردات بود درحالی که اکنون این عدد ۱% است. درخواست ما این است که قوانین خدمات پس از فروش و واردات موبایل به طور اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند ارائه شود زیرا گوشی‌های هوشمند دائما درحال به روز شدن هستند و سرعت نوآوری در آن‌ها بشیار زیاد است و لازم است قوانین طوری وضع بشود که با این بازار همگام باشد.

علیرضا اسدی مدیرعامل موبایل‌ کمک، در رویداد سالروز ۱۰ سالگی تاسیس این مجموعه می‌گوید: موبایل‌کمک طبق رده‌بندی سازمان حمایت در سال ۱۴۰۰ جزو ۵ شرکت برتر گارانتی موبایل در کشور با امتیاز بالای ۸۰ درصد قرار گرفته است. او معتقد است موبایل‌کمک به عنوان تکمیل کننده زنجیره فروش تحت تاثیر شرایط بازار قرار دارد. همچنین افزود نوسانات ارزی بازار آن‌ها را نیز تحت شعاع قرار داده است زیرا طبق قانون حمایت از مصرف کننده گوشی‌های موبایل رسما ۱۸ ماه گارانتی دارد و شرکت این مبلغ را در ابتدای دوره به صورت ریالی دریافت می‌کند، اما .در هنگام ارائه دادن خدمات ممکن است با افزایش نرخ ارز روبرو شده باشد که باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش سود این شرکت‌ها می‌شود

کسادی بازار تعمیرات در پی قیمت شکنی شیائومی

اسدی در ادامه در ارتباط با گارانتی و تغییر روند تقاضای کاربران می‌گوید: در یک دوره‌ای پس از موج تورمی و گران شدن گوشی‌ها، درخواست تعمیرات برای گوشی‌ها زیاد شد اما آنقدر شیائومی قیمت‌ها را در یکی دو سال گذشته در بازار موبایل شکسته که این روند اکنون به شدت تغییر کرده است. کاربران حالا تعویض و تعمیر را به صرفه نمی‌بینند. چون از سویی قطعات اصلی و اورجینال برخی گوشی‌ها در بازار وجود ندارد و از سویی دیگر اگر هم پیدا شود آنقدر گران قیمت هستند که کاربران ترجیح می‌دهند به جای تعمیر، هزینه را به یک گوشی جدید تخصیص دهند.

 تجربه ۱۰ سال فعالیت

او در ادامه به ۱۰ سال فعالیت این شرکت و تغییرات مسیر کاری این شرکت اشاره کرد و افزود: در ده سال گذشته نوسانات متنوعی داشتیم اما در پنج سال گذشته که گارانتی به معنای امروزه شکل گرفت، جزء اولین شرکت‌هایی بودیم که سرویس گارانتی را به طور رسمی ارائه می‌دادیم. وی مدعی شد که موبایل کمک به طور میانگین ٧٠ تا ٩٠ هزار گوشی ر‌و در ماه گارانتی می کند که حدود ٧ تا ٨ درصد کل سهم بازار موبایل در سال است که البته این عدد در دوره های مختلف کم یا زیاد می‌شود ودر همه این سال‌ها هدف ما جلب رضایت بوده است و تلاش کردیم با مکانیزه کردن سیستم شرکت، BI و کاملا دیتا محور بودن همه چیز تحت نظرمان باشد و متوجه شویم که هر گوشی موبایل توسط چه شرکتی وارد شده است و کدام شرکت‌ها و کدام برندها خرابی‌های بیشتر داشته‌اند همچنین در صورتی که متوجه شویم شرکت‌های همکار در سرویس گارانتی رسمی B2b به درستی فعالیت نمی‌کنند به آن‌ها تذکر دهیم.

‌او همچنین اعلام کرد سایت موبایل کمک به طور میانگین ماهانه سه میلیون بازدید کننده دارد که این تعداد در روزهای ابتدایی اختلال اینترنت در مهرماه حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین در قطعی اینترنت آبان ۹۸ تمرکز کامل را از بازار آنلاین برداشتیم و با ۵۰ درصد بیزنس به بازار آفلاین مهاجرت کردیم، اما سرویس ویژه خود را همچنان روی بستر آنلاین ادامه می‌دهیم و درحال حاضر موبایل کمک با ۷۰ شرکت وارد کننده موبایل و لوازم جانبی قرارداد ارائه خدمات گارانتی رسمی دارد که این عدد درحال افزایش است.

 استفاده از قطعات اورجینال

وی افزود برندهای سامسونگ، اپل، شیائومی و نوکیا، گوشی‌هایی هستند که بیشترین سهم بازار کشور را دارند و در سرویس گارانتی رسمی شرکت فناوران ارتباطات ژینا (موبایل کمک) به صورت ارایه خدمات B2B به شرکت های وارد کننده موبایل قرار می‌گیرند.

موبایل کمک طی ده سال گذشته چه در سرویس تعمیرات غیر گارانتی خود که سرویس آنلاین برای خدمات تعمیر در محل یا با پیک رایگان می‌باشد و چه در سرویس گارانتی رسمی خود، به هیچ‌وجه از قطعات غیر اورجینال و بی کیفیت استفاده ‌نکرده‌ است و این خط مشی شرکت در ١٠ سال گذشته بوده و پابرجا خواهد ماند، حتی اگه در سرویس خدمات غیر گارانتی مشتری برای کاهش هزینه ها اصرار بر استفاده ار قطعات غیر ارجینال و ارزانتر نماید، این درخواست رد شده و همیشه این سیاست در مجموعه وجود داشته که هیچ نوع قطعه غیر ارجینالی در مجموعه استفاده نشود.

گوشی‌های هوشمند و موجی که نباید از آن جا ماند

اسدی در بخش دیگری از توضیحات خود با تأکید بر اینکه اهمیت گوشی‌های هوشمند را باید بسیار جدی گرفت، گفت: قوانین گوشی‌های هوشمند را نباید با کامپیوتر، کارت گرافیک و گجت ها و حتی دیگر تجهیزات الکترونیکی اشتباه گرفت. گوشی‌های هوشمند یک کتگوری جدا با نیازهای خاص خود است. اگر در حال ‌حاضر به این نیازها توجه نکنیم و به نوسازی قوانین مرتبط با آن نرسیم، با آمدن هوش مصنوعی در سال‌های آینده دیگر خیلی دیر خواهد شد.


او که دانش آموخته رشته مدیریت تکنولوژی – نوآوری است، با اشاره به اینکه توسعه هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک منجر به این خواهد شد که به‌ زودی شاهد موج عظیمی از تغییرات انقلابی در بخش‌های مختلف صنایع تکنولوژی محور باشیم، گفت: اگر ما نتوانیم در گوشی‌های هوشمند بروزرسانی قوانین داشته باشیم، از موج بعدی که توسعه هوش مصنوعی می‌باشد نیز جا خواهیم ماند، چرا که از ژانویه ۲۰۲۳ به بعد و در سال های آتی با موجی که ChatGPT آغازگر آن شده ترندی شکل خواهد گرفت که مانند یک سونامی عظیم همه چیز را در هم خواهد نوردید و آثار تحولات آن را در سال های آینده در زندگی بشر خواهیم دید.


او همچنین دلیل سال‌ها سکوت خبری موبایل کمک را پیدا کردن فرصت مناسبی برای رونمایی از خدماتشان عنوان کرد و ادامه داد: ما در سال ١٣٩١ فعالیت شرکت را آغاز کردیم ولی در فضای استارتاپی سال های گذشته که سر و صدای فراوانی وجود داشت ترجیح دادیم سکوت کنیم، در حالیکه در دوران موج ورود استارت‌آپ‌های نسل اول فعالیت داشتیم و بسیار زود وارد این فضا شده بودیم، اما جو شرکت های تازه تاسیس به قدری شلوغ بود که سیاست مجموعه‌ را بر توسعه کیفیت و خدمات و رشد رسانه هایمان مانند وبسایت موبایل کمک گذاشتیم که در حال حاضر بزرگترین وبسایت آموزشی تعمیرات موبایل به زبان فارسی است، تا اینکه با همکاری تیم روابط عمومی تصمیم گرفتیم در شرایطی که سکوت گسترده ای در این فضا به وجود آمده بود، جشن ۱۰ سالگی تاسیس موبایل کمک را بهانه‌ای برای شکستن این سکوت خبری بلند مدت قرار دهیم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *