کوکوین در برابر کوینکس؛ بررسی و مقایسه ویژگی‌های دو صرافی مشهور ارز دیجیتال

کوکوین در برابر کوینکس؛ بررسی و مقایسه ویژگی‌های دو صرافی مشهور ارز دیجیتال
  • 1401/12/10
  • گویا آی تی
  • 1

صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌های آنلاین هستند که برای کاربران امکان انجام مبادلات در بازار ارز دیجیتال را فراهم می کند. در بین این رقبای مالی نام کوکوین و کوینکس در لیستصر پرطرفدارترین‌ها قرار گرفته است.در این مقاله این دو صرافی را از جنبه‌های مختلف، مثل کارمزد، امنیت، محیط کاربری، ارزهای قابل معامله و سایر ویژگی‌ها، مورد بررسی قرار می‌دهیم. هدف ما ارائه درک کاملی از شباهت‌ها و تفاوت‌های دو صرافی محبوب به فعالان بازار ارزهای دیجیتال است.

معرفی کوکوین و کوینکس

صرافی kucoin، در سال ۲۰۱۷ در شهر سیشل تاسیس شد. به‌دلیل کارمزدهی معاملاتی پایین و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع، به‌سرعت مسیر رشد و محبوبیت بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال را طی کرد و به صرافی محبوب بدل شد. کوکوین علاوه‌بر ارزهای محبوب و تنوع بالایی در ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد، ارزهای کمتر شناخته شده مثل Gala,Rarible, the sandbox را نیز در سبد ارزهای دیجیتال خود به کاربران ارائه می‌دهد. این صرافی در سال ۲۰۱۹ بلاکچین و توکن اختصاصی خود به‌نام KCS را منتشر کرد.

صرافی coninex، در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. دفتر این صرافی در شهر هنگ‌کنگ مستقر شده است. ارائه طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و کارمزدهای پایین معاملاتی دلیل محبوبیت این صرافی در بین معامله گران است. کوینکس علاوه‌بر ارزهای محبوب و ارزهای متنوع شناخته شده از ارزهای جدیدتر هم پشتیبانی می‌کند. از جمله این ارزها می‌توان به Raribl,Axi Infinity,NFTX اشاره کرد.

کوینکس نیز از رقابت در ارائه توکن اختصاصی خود جا نماند و در سال ۲۰۱۹ توکن CET را به نام خود منتشر کرد. این توکن علاوه‌بر استفاده در هزینه‌ مبادلات امکان دریافت طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های ویژه ای برای کاربرانی که آن را خریداری کرده‌اند به همراه دارد. برنامه اجرایی کوینکس‌چین استفاده از قوانین معامله‌گری شفاف و ایجاد دارایی‌های خود کنترل شونده است. همچنین با خرید و ذخیره توکن CET در کیف پول خود از تخفیف ۴۰ درصد در کمیسیون معاملات استفاده کنید.

 

امنیت در کوکوین و کوینکس

از مهمترین ویژگی‌های مورد بررسی در انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال، موضوع امنیت در آنهاست. در هر دو صرافی کوکوین و کوینکس، امنیت دارایی‌های کاربران در اولویت قرار گرفته و معیارهای امنیتی استاندارد مثل احراز هویت دو مرحله‌ای، رمزگذاری SSL و کیف پول سرد برای نگهداری دارایی‌های کاربران این صرافی‌های استفاده می‌شود.

از جمله ویژگی‌هیا امنتی در صرافی کوکوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احراز هویت دومرحله‌ای: kucoin از کاربران خود می خواد با فعال کردن ۲FA یک لایه امنیتی به حساب خود اضافه کنند.
  • قابلیت امنیت چند سطحی: این قابلیت بگونه‌ای طراحی شده که از دارایی‌های کاربران را در مقابل هکرها محافظت کند.
  • سیستم مدیریت ریسک: این سیستم به‌طور مداوم حساب کاربران را رصد و فعالیت‌های مشکوک را شناسایی می‌کند.
  • کیف پول سرد: کوکوین برای حفاظت از دارایی‌های کاربران در برابر هکرها از کیف پول‌های سرد جهت ذخیره‌سازی و نگهداری دارایی‌های کاربران خود استفاده می‌کند.

از جمله ویژگی‌های امنیتی در صرافی کوینکس عبارتند از:

  • فعال‌سازی گزینه ۲FA برای احراز هویت دو مرحله‌ای حساب کاربران.
  • استفاده از کد ضد فیشینگ برای مقابله با فعالیت‌های فیشینگ.
  • استفاده از فناوری SSl جهت ایمن‌سازی تمام انتقال داده‌ها بین صرافی و کاربران.
  • استفاده از کیف پول‌های آفلاین و سرد جهت نگهداری دارایی‌های کاربران.
  • کنترل و مدیریت ریسک با رصد حساب کاربران و شناسایی فعالیت‌های مشکوک.

علاوه‌بر این اقدامات امنیتی، CoinEx و KuCoin دارای تیمی از کارشناسان امنیتی هستند که به‌طور منظم پروتکل‌های امنیتی را ارزیابی و به‌روز می‌کنند تا از ایمنی دارایی‌های کاربران اطمینان حاصل کنند.

با وجود رعایت تمام مسائل امنیتی کوکوین در کارنامه فعالیت خود موارد نقض امنیت را دارد که به از دست رفتن دارایی کاربران منجر شده است. این موضوع در مقابل صرافی کوینکس که تا کنون هیچ امتیاز منفی در مسائل امنیتی ندارد قرار می‌گیرد و تا اینجا coinex یک امتیاز مثبت از kucoin جلوتر است.

کارمزد

از موضوعات مهم که در مرحله بعد روی انتخاب صرافی ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد، کارمزد معاملات است. ساختار کارمزد در دو صرافی کوکوین و کوینکس مشابه بوده و براساس حجم معاملات کاربر متفاوت است. به این صورت که هرچه معاملات بیشتری داشته باشید کارمزد کمتری پرداخت می‌کنید.

در صرافی kucoin، کارمزد معاملات بسته به حجم معاملات کاربر بین ۰٫۱ تا ۰٫۰۲ درصد متغیر است. درصد کارمزد بر اساس حجم معاملات ۳۰ روزه در حساب کاربر محاسبه شده و در هر ۲۴ ساعت یک‌بار بروز رسانی می‌شود. همچین کوکوین برای کاربرانی که توکن اختصاصی این صرافی را خریداری و نگهداری کنند طرح‌های تشویقی جذابی ارائه می‌دهد. هولدرهای kcs می‌توانند بسته به میزان توکنی که نگهداری می‌کنند تخفیف‌های بیشتری روی کارمزد دریافت کنند. همچنین کوکوین علاوه‌بر کارمزد معاملات برای برداشت، متناسب با هر ارز دیجیتال یک کارمزد اعمال می‌کند.

در صرافی coinex، بسته به حجم معاملات کاربر کارمزد معاملات بین ۰٫۱ تا ۰٫۲ درصد تغییر می‌کند. هرچه کاربر معاملات بیشتری داشته باشد کارمزد معاملاتی کمتری متحمل می‌شود. در این صرافی مانند کوکوین کارمزدها براساس حجم معاملات ۳۰ روزه محاسبه می‌شود. همچنین در صورتی‌که توکن اختصاصی کوینکس در سبد دارایی‌های کاربر باشد می‌تواند از تخفیف‌های بیشتری در کامزد ها استفاده کند.

صرافی coinex نیز علاوه‌بر کارمزد معاملات، در زمان برداشت نیز به ازای ارز دیجیتال هزینه برداشت از حساب کسر می‌کند که این هزینه متناسب با نوع ارز متفاوت است. در هر دو صرافی باید به این نکته توجه کنید که در ازای خدمات ارائه شده توسط کوکوین و کوینکس مانند سپرده‌گذاری یا استفاده از روش‌های پرداخت خاص نیز باید به صرافی کارمزد پرداخت کنید.

محیط کاربری کوکوین و کوینکس

برای معامله‌گرانی که مدت زمان طولانی در بازار ارز دیجیتال سپری می‌کنند مهم است که محیط کاربری سخت و خسته‌کننده‌ای برای فعالیت نداشته باشند. هر دو صرافی کوکوین و کوینکس محیط کاری قابل قبولی ارائه داده‌اند به‌طوریکه مبادلات ارزهای دیجیتال را برای کاربران آسان می‌کند و تنها وجه تمایز دو پلتفرم کاربری جذابیت بصری پلتفرم kucoin است که در مقایسه با coinex مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

کوکوین محیط کاربری مدرن با چیدمان ساده برای رفع نیازهای کاربران با تجربه و تازه‌کار ارائه داده است. به‌طوریکه هر کاربر بسته به توانایی و نیاز خود می‌تواند در هر محیط پایه و پیشرفته فعالیت کند. محیط پایه که برای مبتدیان طراحی شده، با استفاده از آن کاربر می‌تواند مبادلات خرید و فروش خود را به‌راحتی انجام دهد. همچنین معامله‌گران حرفه‌ای نیز می‌توانند با استفاده از محیط پیشرفته به انواع نمودارها، سفارش‌ها، معاملات استفاده کنند.

کوینکس نیز محیطی ساده و مدرن فراهم کرده که هم برای مبتدیان و هم کاربران حرفه‌ای بسته به نیازهای آنها در دسترس قرار می‌گیرد. همان‌طور که کاربران تازه‌کار می‌توانند مبادلات خرید و فروش خود را به‌راحتی ثبت کنند در محیط پیشرفته معامله‌گران با تجربه نیز از امکانات متنوعی می‌توانند استفاده کنند.

هر دو صرافی محیط کاربرپسندی ارائه داده اند که ممکن است فقط در جزئیات طراحی و چیدمان تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. استفاده از هر دو محیط برای کاربران به آسانی امکان‌پذیر است و امکانات متنوعی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

ارزهای قابل معامله در کوکوین و کوینکس

تنوع در ارزهای دیجیتال که در صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود، می‌تواند برای معامله گران ارزهای دیجیتال مهم بوده و بر تصمیم آنها در انتخاب صرافی تاثیرگذار باشد. علاوه‌بر ارزهای محبوب، دو صرافی کوکوین و کوینکس طیف گسترده‌ای از آلتکوین ها را پشتیبانی می‌کنند که فعالیت در دراین دو صرافی را برای علاقه‌مندان به معاملات ارزهای دیجیتال جذاب می‌کند.

در صرافی کوکوین بیش از ۴۰۰ روز ارز در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد سکه‌های محبوبی مثل بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و ریپل و همچنین ارزهای جدیدی مثل پولکادات، لینک و … همچنین در این صرافی ارزهای کمتر شناخته شده‌ای مثل carry,aergo,cortex نیز قابل معامله هستند.

کوینکس نیز که از بیش از ۲۰۰ رمز ارز پشتیبانی می کند. همانند کوکوین علاوه بر سکه‌های پرطرفدار بسیاری از ارزهای جدید را نیز در سبد معاملاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ارزها در هر دو صرافی متنوع بوده و طیف وسیعی از رمز ارزها را جهت معامله در اختیار کاربران قرار می‌دهند و علاوه‌بر ارزهای محبوب، لیستی از ارزهای جدید را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهند. تنها تفاوت دو صرفی در تعداد ارزهای قابل معامله است به‌طوریکه کوکوین نسبت به کوینکس تعداد بیشتری ارز را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. با این حال منطقه و مقررات محلی در مکان استقرار کاربر می‌تواند بر دسترسی به این ارزها جهت معامله تاثیر گذار باشد.

تنوع معاملاتی در کوکوین و کوینکس

کوکوین و کوینکس هر دو امکان معاملات مارجین، معاملات فیوچرز و معاملات اهرمی را به کاربران ارائه می‌دهند. مبادلات در هر کدام می تواند تجربه ای مفید برای کاربران باشد. با این حال پلتفرم معاملاتی kucoin در مقایسه با coinex پیچیدگی بیشتری داشته و ویژگی‌های بیشتری را نیز فراهم کرده است. صرافی کوکوین ابزارهای نموداری پیشرفته، انواع سفارشات متعدد و داده‌های معاملاتی بدون وقفه را در پلتفرم خود جای داده است. در مقابل صرافی کوینکس برخی ویژگی‌های ارائه شده در پلتفرم kucoin را پشتیبانی نمی‌کند.

از جمله معاملاتی که در صرافی کوکوین برای کاربران فراهم شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاملات مارجین در صرافی کوکوین به کاربر این امکان را می‌دهد که جهت افزایش قدرت معاملاتی خود از صرافی قرض بگیرند. این امکان برای معامله‌گرانی که تمایل به ورود به موقعیت‌های بزرگ در بازار دارند می‌تواند مفید باشد.
  • معاملات فیوچرز که روی ارزهای بسیاری قابل انجام است به کاربران این امکان را می‌دهد که در قراردادهای ارزهای دیجیتال وارد شوند. این امکان علاوه‌بر ایجاد فرصت‌های دستیابی به بازدهی بالا می‌تواند بسیار پرخطر باشد.
  • استاک به کاربران امکان اشتراک ارز را می‌دهد تا در ازای نگهداری آنها پاداش دریافت کنند.

همانند کوکوین، در coinex نیز امکان معاملات متنوعی برای کاربران فراهم شده است. کاربران می‌توانند با قرض گرفتن از صرافی قدرت معاملاتی خود را بالا ببرند و معاملات مارجین را انجام دهند. در معاملات آتی شرکت کرده و در قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال مختلفی وارد شوند.

ویژگی منحصر به فرد در کوینکس coinex mining است که به کاربران اجازه می‌دهد در استخراج توکن اختصاصی CET شرکت کنند. کاربرانی که در فرایند کوینکس ماینینگ شرکت می‌کنند توکن های CET را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند و از تخفیف‌های کارمزد معاملات بهره ببرند.

اپلیکیشن موبایل کوکوین و کوینکس

اپلیکیشن‌های کاربر پسند در تلفن‌همراه به کاربران این امکان را می‌دهند در هر مکان و زمان بتوانند به فعالیت خود در بازار ادامه دهند. هر دو صرافی کوکوین و coinex نیز اپلیکیشن‌های موبایل برای سیستم عامل‌های ios و android در دسترس کاربران خود قرار داده است. در ادامه به برخی ویژگی‌های اپلیکیشن کوکوین و کوینکس اشاره می‌کنیم.

  • در اپلیکیشن موبایل کوکوین کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را معامله، نمودارهای قیمت را مشاهده و روند بازار را نظارت کنند.
  • ارائه احراز هویت بیومتریک و احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت دارایی‌های کاربران در اپلیکیشن کوکوین فراهم شده است.
  • در این اپلیکیشن کاربر می‌تواند نسبت به واریز و برداشت ارزهای خود اقدام کند و به موجودی و تاریخچه تراکنش‌های خود دسترسی داشته باشد.
  • در اپلیکیشن آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال و صرافی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
  • کاربران می‌توانند تنظیمات اعلان‌های بروزرسانی لحظه‌ای در مورد فعالیت حساب، معاملات و تغییرات بازار را فعال کنند.

در اپلیکیشن موبایل کوینکس نیز کاربران می توانند، نسبت به انجام معاملات روی ارزهای اقدام کنند و روی روند بازار و قیمت ها نظارت داشته باشند. جهت امنیت از احراز هویت دو مرحله ای استفاده می‌کنند. به موجودی و تاریخچه حساب دسترسی داشته و نقل و انتقال انجام دهند. برای هر جفت معاملاتی نمای دقیقی از عمق بازار در اختیار دارند.

برنامه‌های تلفن همراه هر دو صرافی کاربرپسند هستند و راهی مناسب برای دسترسی کاربران به حساب‌هایشان و مبادلات ارزهای دیجیتال در هر مکان و زمان فراهم می‌کنند. توجه به این نکته مهم است که کاربران همچنان باید هنگام استفاده از برنامه های تلفن همراه احتیاط کنند و باید اقداماتی را برای ایمن سازی حساب های خود انجام دهند.

 

خدمات پشتیبانی در صرافی کوکوین و کوینکس

برای فعالان بازارهای ارز دیجیتال مهم است که در شرایط و زمان‌هایی مورد نیاز بتوانند از خدمات پشتیبانی صرافی استفاده کنند. در هر دو صرافی کوکوین و کوینکس خدمات پشتیبانی هر روز هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته کاربران به روش‌های متنوع، مثل چت زنده، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، ارائه می‌شود.

از جمله ویژگی‌های ارائه خدمات پشتیبانی که در صرافی کوکوین به مشتریان ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از طریق چت زنده، کاربران کوکوین می‌توانند از طریق وب سایت صرافی با پشتیبانی به‌صورت آنلاین گفتگو کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.
  • پشتیبانی از طریق ایمیل، در وب سایت صرافی kucoin ادرس ایمیلی به پشتیبانی اختصاص داده شده تا کاربران به‌راحتی با ارسال ایمیل با پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.
  • راهنما، کوکوین بخشی راهنما شامل مجموعه مقالات و راهنمایی‌هایی در نحوه استفاده از پلتفرم، عیب‌یابی و سوالات رایج کاربران طراحی کرده است.
  • رسانه‌های اجتماعی، صرافی کوکوین در رسانه‌های اجتماعی مثل توییتر و تلگرام فعال بوده و از این طریق با کاربران خود در ارتباط است و به سوالات آنها پاسخ می‌دهد.

کوینکس نیز برای جلب رضایت کاربران خود خدمات پشتیبانی متنوعی را در اختیار آنها قرار داده است. از جمله امکانات ارائه شده توسط این صرافی عبارتند از:

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و به‌صورت چت زنده به معامله‌گران.
  • معرفی آدرس ایمیل پشتیبانی برای ارسال سوالات کاربران از طریق ایمیل.
  • دسترسی به مرکز راهنما و مجموعه مقالات راهنما در مورد استفاده از پلتفرم و مشکلات و سوالات متداول کاربران.
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی توییتر و تلگرام جهت برقراری ارتباط کاربران با تیم پشتیبانی.

اما وجه تمایز این دو صرافی در زمان پاسخگویی و کیفیت خدمات بوده به‌طوریکه که پشتیبانی مشتری kucoin در مقایسه با coinex پاسخگو تر است . راه حل‌های سریع‌تری را به‌مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

  kucoin coinex
امنیت بالا متوسط
نوع صرافی خارجی خارجی
تاسیس ۲۰۱۷ ۲۰۱۷
اپلیکیشن موبایل دارد دارد
الزام در احراز هویت ندارد ندارد
احراز هویت دومرحله ای دارد دارد
معاملات مارجین دارد دارد
قابلیت ترید با ارز فیات دارد دارد
پشتیبانی ۲۴ساعته دارد دارد
امکان معاملات P2P دارد دارد
امکان معامله با IP ایران دارد دارد

 

از مهمترین تصمیم های هر معامله گر بازار ارزدیجیتال انتخاب یک صرافی مناسب جهت انجام مبادلات و نگهداری سرمایه است. در این مطلب اطلاعاتی درمورد دو صرافی کوکوین و کوینکس از صرافی‌های منتخب ارز دیجیتال، را ارائه کردیم و از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم و ویژگی‌های هردو صرافی را برشمردیم. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که علاوه بر خطرات و ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بدون اموزش و تمرین بسیار هر زمان احتمال تخطی صرافی ها نیز وجود دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. صرافی کوکوین بسیار مطلوب و آسان در مدت دوسال فعالیت مورد خاصی مشاهده نشده و تمامی موارد در باینسس نیز اینجا برقرار میباشد…پرسود و موفق باشید🌷🌷🌷🌷🌷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *