چت جی پی تی به سوالات مربوط به گوگل ادز پاسخ داد!

چت جی پی تی به سوالات مربوط به گوگل ادز پاسخ داد!
  • 1402/1/26
  • گویا آی تی
  • 1

« دیروز ی نانوا رو دیدم که داشت به هوش مصنوعی خودش دستور میداد که چطور خمیر رو چونه بگیره! »

ممکنه تا چند وقت دیگه این جمله رو بشنوید یا خودتون با همین صحنه مواجه بشید. هوش مصنوعی با حضور چت جی پی تی بصورت عمومی بهره برداری شد و از سناریوی فیلم های سینمایی و سریال خارج شد و پاش رو به زندگی همه باز کرد.

چت جی پی تی کاری کرد که پروژه های مخفی تمام شرکت ها به یکباره از پشت پرده خارج و راهی بازار شدند. حتی گوگل هم از پروژه ای که قرار بود در سال ۲۰۲۴ معرفی کنه، خیلی هیجانی و پر از باگ در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

از چت جی پی تی،‌ چه سوالی بپرسم؟

چت جی پی تی، خواب و قرار رو از همه گرفته، اما…

اما…

همین الان اگه بخوایم ازش استفاده کنیم، واقعا چطور می تواند بهمون کمک کنه!؟ اگر بخوایم راستش رو بگیم، اگر همین الان از چت جی پی تی سوالی بپرسیم از پاسخ هایی که به ما میده شگفت زده می‌شیم ولی اگر این سوالات رو محدود به حوزه تخصصی کنیم شما نیاز به دانش اولیه دارید. در این مقاله ما بطور تخصصی در مورد تبلیغات در گوگل صحبت می کنیم.

چت جی پی تی، به سوالات شما در مورد تبلیغات در گوگل جواب های قابل قبولی میده اما قبل از اون می بایست شما دانش پایه گوگل ادز را داشته باشید. نکته جالب اینجاست که شما می توانید ابتدا از چت جی پی تی به عنوان یک معلم آموزش تبلیغ در گوگل استفاده کنید و آن را به خوبی یاد بگیرید و سپس برای راه اندازی تبلیغات خود سوالات تخصصی از چت جی پی تی بپرسید.

شروع سوالات از چت جی پی تی

خب شروع کنیم؛

همین اول از چت جی پی تی می پرسم که چطور می تونی در حوزه تبلیغات در گوگل به من کمک کنی.

پاسخ چت جی پی تی:

استفاده از چت GPT در تبلیغات

همانطور که می بینید، چت جی پی تی ادعا می کنه که تو اکثر موارد مورد نیاز گوگل ادز به ما کمک کنه. دقیقا همون چیزی که که می‌تونه ما رو شگفت زده کنه؛ جواب صحیح و هوشمندانه. همین باعث میشه که در مورد یک کمپین تبلیغاتی با چت جی پی تی صحبت کنم.

من تو این مرحله قصدم اینه که تبلیغاتم رو شروع کنم و شارژ اکانت گوگل ادز رو انجام بدم. از این به بعد سوال هام را در مورد کمپین تبلیغاتی «خرید بلیط هواپیما» می پرسم.

اول بطور عمومی از چت جی پی تی می پرسم که:

یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز برای «فروش بلیط هواپیما» اجرا کنم، چه کلمات کلیدی را پیشنهاد می کنی؟

و این پاسخ چت جی پی تی:

استفاده از چت GPT در تبلیغات گوگل

دقت کنید، چت جی پی تی به عنوان یک هوش مصنوعی جوابی به شما داده که کاملا مشخصه که از زبان یک انسان نشنیده اید اما شگفت زده می شویم.

چت جی پی تی ۱۳ کلمه پیشنهاد کرده که حداقل ۱۰ تا از آن‌ها را می توانیم در کمپین تبلیغاتی استفاده کنیم.  در نهایت به ما پیشنهاد داد که اگر دنبال اطلاعات دقیق‌تر هستید از گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)  استفاده کنیم.

اما واقعا چرا واژه « هواپیمایی‌ها » رو  پیشنهاد کرده!؟ این دقیقا نشون دهنده این هستش که چت جی پی تی  در دوران طفولیت به سر می برد و باید هر چند ساعت از شیر مادر تغذیه کنه و بزرگ بشه!

خب من الان میخوام یک سوال دیگه از چت جی پی تی بپرسم و نتیجه گیری کنم. من ازش می پرسم که یک متن تبلیغاتی مناسب برای کلید واژه «خرید بلیط هواپیما» بهم بده، بریم جوابش رو ببینیم:

استفاده از چت GPT در گوگل ادز

باورکردنی نیست؛

شما یک متن تبلیغاتی گوگل ادز از هوش مصنوعی آن هم به زبان فارسی دریافت کردید. اگر چند بار متن تبلیغاتی برای ادزهای گوگل نوشته باشید می دانید که چیدمان کلمات و جمله بندی در راستای تشویق به خرید یا ورود به سایت بسیار اهمیت دارد و این کار را چت جی پی تی به خوبی انجام داد.

اگر بخواهم از نظر شخصی به این متن تبلیغاتی از ۱۰۰ امتیاز نمره بدم، بهترین امتیازی که می‌تونه دریافت کنه ۷۰ هستش.

جمع بندی

حقیقتش برای جمع بندی در مورد نقش چت جی پی تی در تبلیغات در گوگل خیلی زوده، من حتی در مورد هزینه تبلیغات در گوگل سوالی نپرسیدم و  موضوعات بیشتری که گستردگی زیادی داره. اما تو این مقاله با چند سوال در مورد تبلیغات در گوگل، متوجه شدیم که چت جی پی تی عملکرد خیلی خوبی داره. وقتی تو چند ثانیه، ۱۳ کلمه کلیدی و یک متن تبلیغاتی برای شما می سازه یعنی در آینده اتفاق های زیادی قراره بیفته. چت جی پی تی کودک باهوشیه اما هنوز بالغ نیست اگر سوالی ازش می پرسید به شما پاسخ اشتباه نمیده اما ممکنه اشکال فنی داشته باشه. پس ما در حال حاضر نباید به عنوان یک دستیار هوشمند رو چت جی پی تی حساب کنیم و ۱۰۰ درصد کار را به اون بسپاریم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من واقعا نمیدونستم که میشه از چت جی پی تی در تبلیغات گوگل و به این شکل هم استفاده کرد. دقیقا اشاره درستی در مورد پیشنهاد کلمات نابجا داشتید. ممکن است کلماتی پیشنهاد بده اما همه شون صحیح نیست .
    بازم از این دست مطالب منتشر کنید لطفا .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *