تحلیل و بررسی قیمت لحظه ای بیت کوین جهت تعیین قیمت خرید و فروش

تحلیل و بررسی قیمت لحظه ای بیت کوین جهت تعیین قیمت خرید و فروش
  • 1402/1/28
  • گویا آی تی
  • 0

پیش‌بینی قیمت لحظه‌ ای بیتکوین، موضوع جذابی برای معامله‌گران است که بتوانند در کوتاه‌مدت، معاملات سوددهی داشته باشند. برای این پیش‌بینی، از سه نوع روش تحلیلی استفاده ‌می‌کنیم: ۱٫ تحلیل فاندامنتال یا بنیادی ۲٫ تحلیل تکنیکال یا فنی ۳٫ تحلیل سنتیمنتال یا احساسی. توصیه می‌شود برای بهتر شدن معاملات خود، به هر سه روش، عوامل موثر بر آن‌ها و ابزار‌های هر کدام مسلط باشید. در ادامه به بررسی این روش‌ها، برای پیش بینی نرخ لحظه ای بیت کوین می‌پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر تحلیل بنیادی بیت کوین

  • اخبار اقتصادی: پیگیری و تجزیه و تحلیل این اخبار، مخصوصا خبرهایی که به ارز دیجیتال و قیمت بیتکوین مربوط می‌شوند، به معامله‌گر برای تصمیم بهتر کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال، خبرهای اقتصادی کشور چین به دلیل تعداد بالای معامله‌گران و نقدینگی زیاد و همچنین آمریکا به‌عنوان اقتصاد برتر دنیا، تاثیر چشم‌گیری بر قیمت رمز‌ارزها دارند.
  • تصمیمات حکومت‌ها: فرض کنید دولت یک کشور، تصمیم می‌گیرد معاملات بیت‌کوین را محدود کند. این تصمیم می‌تواند تاثیر کوتاه‌مدت منفی، بر نرخ بیت کوین بگذارد. در مقابل، حکومتی را در نظر بگیرید که به معاملات ارز دیجیتال بهای بیشتری می‌دهد. چنین تصمیمی می‌تواند تاثیر ناگهانی بر نرخ لحظه ای بیت کوین بگذارد. البته این تاثیرگذاری، مشروط بر مطرح بودن آن دولت در مبادلات اقتصاد جهان است.
  • آمارهای اقتصاد آمریکا و تصمیمات فدرالْ رزرو: زمانی‌که در تاریخ‌های از پیش تعیین شده، آمارهایی همچون نرخ بهره و اشتغال منتشر می‌شوند، روی قیمت بیت کوین و سایر بازارهای مالی تاثیر بسزایی می‌گذارند. تصمیمات بانک مرکزی آمریکا برای آینده‌ نرخ بهره، سخنرانی رییس این بانک و حتی اعضا، بر تمام بازار و به دنبال آن ارزهای دیجیتال، موثر هستند.
  • توییت افراد شاخص در حوزه‌ ارز دیجیتال: توییت اشخاصی مانند ایلان ماسک و تصمیمات آن‌ها مبنی بر خرید یا فروش یک شرکت خاص، تکان‌های شدیدی بر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. گاهی این توییت‌ها، مستقیم و واضح نیستند. در این شرایط، قیمت آنلاین بیت کوین، نوسانات کمتری را تجربه می‌کند.

پیش بینی لحظه‌ای نرخ بیت کوین با تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال، ابزارهای بسیاری برای معامله کوتاه‌مدت یا بلند‌‎مدت دارد. این نوع تحلیل نیاز به آموزش و تمرین دارد. تریدر به هر فرمولی که برای پیش‌بینی درست قیمت برسد، به این معناست که کار درست را انجام داده است. قانون خاصی وجود ندارد. یک معامله‌گر از طریق اندیکاتورها نرخ لحظه ای بیتکوین را بهتر پیش‌بینی می‌کند و دیگری با خط روند و دیگر ابزارها. هر نمودار، یک روند کلی صعودی یا نزولی دارد. به تریدری که به دنبال تحلیل قیمت لحظه ای بیت کوین است، توصیه می‌شود که یک قانون مهم برای خود داشته باشد و آن قانون، موافق روند نمودار، معامله کردن است. از این راه، درصد برد معاملات او بیشتر خواهد شد. درست است که شما به دنبال قیمت لحظه‌ای هستید، اما در نمودار قیمت بیت کوین، بایستی تایم‌فریم‌های بلند‌مدت را بررسی کنید تا به مقاومت و حمایت‌های مهم پی ببرید. امکان اینکه قیمت، در تایم‌فریم پایین، به یک حمایت یا مقاومت روزانه یا هفتگی واکنش نشان دهد، بسیار بالاست. از همین طریق می‌توان درصد خطا را کم کرد.

در تحلیل تکنیکال، گذشته‌ی قیمت رمز ارز بیت کوین در اختیار ماست. پس باید آن را به‌خوبی بررسی کرده تا آینده‌ی قیمت را پیش‌بینی کنیم.

تحلیل احساسی یا ذهنی

تحلیل احساسی که تقریبا روش جدیدی محسوب می‌شود، قوانین خاصی ندارد. معامله‌گر با نظر به فضای بازار  و بالا و پایین شدن‌  نمودار قیمت بیت کوین تصمیم به خرید و فروش می‌گیرد. برای مثال معامله‌گر، زمانی‌که به هر  دلیلی، قدرت خریدار بیشتر باشد و کندل‌های پرقدرت صعودی تشکیل ‌شود وارد بازار می‌شود. در مقابل هنگامی که فشار فروش بیشتر است، تصمیم به خروج و تسویه می‌گیرد. این روش با رعایت حد ضرر، آن هم حد ضرر کوچک، برای پیش‌بینی لحظه ‌ای قیمت بیتکوین، روش مناسبی است. برخی معتقدند تحلیل سنتیمنتال یا حسی، معامله کردن بر خلاف احساسات کلی حاکم بر بازار است. همان‌طور که می‌دانیم اکثر معامله‌گران در بازار، ضرر‌ده هستند؛ چه خلاف احساسات کلی حاکم بر بازار و چه موافق آن، ترید کردن، اساسا ایرادی ندارد. از هر کدام که به سود برسید، تحلیل درستی است. نکته مهم در هر روش، مدیریت ریسک است تا اگر تحلیل شما اشتباه هم بود، درصد کمی از سرمایه خود را از دست بدهید.

نتیجه گیری

هیچ‌گاه نمی‌توان پیش بینی دقیقی از نرخ لحظه‌ای بیتکوین انجام داد. هر چقدر هم در تحلیل خبره باشید باز هم بازار، شما را غافلگیر خواهد کرد. به کمک این سه روشی که گفته شد می‌توان قیمت را تحلیل کرد و خرید و فروش انجام داد. ضرر، جزو جدانشدنی بازارهای مالی است. وظیفه شما به‌عنوان یک تریدر، این است که تحلیل خود را انجام دهید. صبور باشید. از طمع دوری کنید و منتظر نتیجه معامله خود باشید. هدف نهایی، سود کردن است ولی این امر بدون حفظ سرمایه اولیه حاصل نمی‌شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *