صفر تا صد تولید محتوا ویدیویی را در آپارات بلاگ آموزش ببینید!

صفر تا صد تولید محتوا ویدیویی را در آپارات بلاگ آموزش ببینید!
  • 1402/1/28
  • گویا آی تی
  • 0

این روزها محتوای ویدیویی یکی از مهم‌ترین انواع محتوا به‌حساب می‌آید که طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای ساخت یک محتوای ویدیویی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها فیلم‌برداری و صداگذاری روی آن است. حالا اینکه چطور روی فیلم آهنگ باکیفیت بالا بگذاریم، را در ادامه توضیح خواهیم داد. پس اگر شما هم قصد انجام چنین کاری را دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

گذاشتن آهنگ روی فیلم باکیفیت بالا در موبایل

در همین ابتدای کار بگوییم که تصور نکنید برای اینکه فیلمی باکیفیت بالا داشته باشید، حتماً نیاز است که از یک سیستم کامپیوتری با قدرت پردازش بالا و گران قیمت استفاده کنید. شما با یک موبایل و انجام اصولی صداگذاری هم می‌توانید محتوایی باکیفیت بالا ارائه دهید، فقط باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

اولین نکته این است که یک برنامه مناسب را انتخاب کنید. این روزها اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. شما باید برنامه‌ای را انتخاب کنید که کیفیت ویدئوی شما را کاهش ندهد.

در ادامه دو اپلیکیشن کاربردی برای انجام این کار را به شما معرفی کردیم و مزایا و معایب آن را به صورت کامل شرح دادیم.

  • اپلیکیشن Inshot

برای گذاشتن آهنگ روی فیلم در برنامه Inshot باید ابتدا برنامه را باز کرده، ویدئو مورد نظرتان را اضافه کنید، سپس بر روی گزینه Music زده و آهنگ دلخواه‌ خود را به اپلیکیشن اضافه کنید. سپس روی Use زده تا آهنگ بر روی فیلم شما گذاشته شود.

استفاده از Inshot بسیار ساده است و هرکسی با هر میزان مهارت می‌تواند با این برنامه کار کند. مهم‌ترین مزیت این اپلیکیشن، این است که کیفیت ویدیو در این برنامه کاهش پیدا نمی‌کند.

  • اپلیکیشن iMovie

از دیگر اپلیکیشن‌هایی که با موبایل می‌توانید برای گذاشتن آهنگ روی فیلم از آن استفاده کنید، iMovie است. برای این کار باید ابتدا برنامه را باز کرده و در پایین صفحه روی گزینه Create Movie زده و محتوای ویدیویی خود را به برنامه اضافه کنید و سپس بر روی گزینه + را زده و آهنگ موردنظرتان را به برنامه اضافه کنید و در نهایت از پروژه‌ی خود خروجی بگیرید تا ویدیوی شما با کیفیت بالا ذخیره شود.

برنامه iMovie رایگان بوده و فیلترهای زیادی برای ویرایش ویدیو در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه حجم بالایی از موبایل شما را اشغال می‌کند و همین موضوع، می‌تواند بزرگ‌ترین مشکل آن باشد.

دو برنامه‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم، در گوشی‌هایی با سیستم عامل iOS و اندروید قابل اجرا هستند، البته باید نسخه مربوط به سیستم عامل گوشی خودتان را دانلود و نصب کنید. این دو برنامه از بهترین‌ها هستند و می‌توانند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کنند.

گذاشتن آهنگ روی فیلم در کامپیوتر

آهنگ گذاشتن بر روی فیلم را با کامپیوتر هم می‌توان انجام داد، طبیعتا در این حالت کیفیت فیلم نهایی بیشتر خواهد بود. البته همه می‌دانیم که هزینه خرید یک کامپیوتر خوب برای ویرایش و تولید محتوای ویدیویی کم نیست. حالا شما متناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید، باید تصمیم بگیرید که کارهایتان را با موبایل انجام دهید یا کامپیوتر.

به این موضوع هم دقت داشته باشید که اگر به نرم‌افزارهایی که در کامپیوتر برای ویرایش فیلم وجود دارد، مسلط شوید، شما یک ادیتور حرفه‌ای خواهید بود و البته این کار هم درآمد قابل توجهی برای شما خواهد داشت. در ادامه بهترین نرم‌افزارهایی که برای ویرایش و آهنگ گذاشتن بر روی فیلم در کامپیوتر وجود دارند را برای شما شرح خواهیم داد:

  • نرم‌افزار Adobe Premiere

اولین نرم‌افزاری که به شما معرفی می‌کنیم، پریمیر است که احتمالا اسم آن را زیاد شنیده‌ باشید. تسلط به این نرم‌افزار از شما یک تدوینگر حرفه‌ای می‌سازد. برای آهنگ گذاشتن بر روی فیلم در پریمیر باید به ترتیب زیر عمل کنید.

در ابتدا نرم‌افزار را باز کرده و از منوی بالا گزینه Create New Project را انتخاب کنید، سپس ویدئوی موردنظرتان را وارد برنامه کرده و بعد از آن آهنگ دلخواه خود را به نرم‌افزار اضافه کنید. این کار ساده است، همان‌طور که یک فایل را با کلیک کردن و کشیدن جابه‌جا می‌کنید، دقیقا باید همان کار را انجام بدهید.

بعد از این مرحله شما می‌توانید متناسب با نیاز و البته سلیقه خود آهنگ را کم و زیاد کنید، این برنامه‌ گزینه‌های مختلفی برای ویرایش ویدئو در اختیار شما می‌گذارد. خروجی نهایی پروژه‌ی شما کیفیت بسیار خوبی دارد و بابت این موضوع هیچ نگرانی خاصی نخواهید داشت.

  • نرم‌افزار Adobe Premiere Rush

این نرم‌افزار ساخته شده کمپانی Adobe است و کارایی بسیار خوبی برای ساخت ولاگ در شبکه‌های اجتماعی و آپارات دارد. برای آهنگ گذاشتن روی ویدئو در این نرم‌افزار باید به ترتیب زیر عمل کنید. ابتدا نرم‌افزار را باز کرده و فیلم موردنظرتان را از طریق Create New Project به برنامه اضافه کنید. بعد از آن روی گزینه + زده و سپس browser را انتخاب و آهنگ موردنظرتان را به برنامه اضافه کنید. در این مرحله آهنگ به پروژه شما اضافه شده و می‌توانید تغییرات موردنظرتان را روی آن اعمال کنید. این کار به‌سادگی انجام می‌شود و فقط کافیست کمی حوصله داشته باشید.

به این موضوع دقت کنید که برنامه‌های دیگری هم برای این کار وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. این دو برنامه بسیار کاربردی است و دارای حداقل معایب هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تولید محتوا ویدیویی می‌توانید از aparat.blog کمک بگیرید. اگر سؤالی هم در این مورد دارید، می‌توانید در انتهای صفحه آن را با کارشناس‌های متخصص آپارات در میان بگذارید و مطمئن باشید که در اسرع وقت به سوال شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *