ارز دیجیتال فانتوم چیست و چطور می‌توان آن را خرید؟

ارز دیجیتال فانتوم چیست و چطور می‌توان آن را خرید؟
  • 1402/2/10
  • گویا آی تی
  • 0

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ بسیاری از افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند با نام و کاربرد فانتوم تا حدودی آشنایی دارند. دلیل این آشنایی را هم باید پروژه بسیار جذاب، متفاوت و آینده دار این ارز دیجیتال دانست. فانتوم سعی دارد یک پلتفرم قرارداد هوشمند با کیفیت بالا ایجاد کند تا در آینده از آن به عنوان سیستم عصبی شهرهای هوشمند استفاده شود.

تیم سازنده فانتوم روی یک ماشین مجازی با عملکرد قوی کار می‌کند که با آن بتواند کار اجرای قراردادهای هوشمند را به بهترین و ایمن ترین شکل انجام دهد. در این مطلب قصد داریم ابتدا بگوییم که ارز دیجیتال فانتوم چیست و سپس به نحوه خرید آن اشاره کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با این ارز دیجیتال جذاب بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

در پاسخ به سؤال ارز دیجیتال فانتوم چیست باید بگوییم که فانتوم پلتفرمی مقیاس پذیر و غیر متمرکز است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به مجوز برای ساخت (DApp)های ارز دیجیتال اقدام کرد. توکن بومی این پلتفرم فانتوم نام دارد که با نماد اختصاری (FTM) نمایش داده می‌شود.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و اکنون به یکی از محبوب ترین بلاک چین‌ها برای اقتصاد غیر متمرکز تبدیل شده است. اصلی ترین هدفی که تیم سازنده فانتوم در حال حاضر دنبال می‌کند، کاهش زمان تراکنش در بلاک چین است. شبکه فانتوم از ساختار داده متفاوتی به نام (DAG) که مانند گراف است، استفاده می‌کند. این ساختار در مقایسه با بیت کوین و اتریوم که با شبکه‌های دارای ساختار زنجیره ای کار می‌کنند، فرق دارد.

اهداف خلق ارز دیجیتال فانتوم

پس از این که با پاسخ سؤال فانتوم چیست آشنا شدید، زمان آن رسیده تا کمی بیشتر در خصوص این پروژه و اهداف آن صحبت کنیم تا میزان آشنایی شما با آن بیشتر شود. به طور کلی در بلاک چین سه معضل اصلی وجود دارد. این سه معضل شامل ایجاد تعادل سرعت، امنیت و غیر متمرکز سازی در آن واحد و به صورت یکجاست. هدف اصلی فانتوم برطرف کردن این سه معضل است.

فانتوم از پروتکلی بدون نیاز به مجوز برای پردازش غیر همزمان تراکنش‌های مختلف استفاده می‌کند. این کار باعث شده تا بتواند علاوه بر این که غیر متمرکز باشد، امنیت را تأمین کند و سرعت انجام فرایندها را به شدت افزایش دهد.

خرید فانتوم

دلایل خرید ارز دیجیتال فانتوم FTM

یکی دیگر از مواردی که باید در پاسخ به سؤال ارز دیجیتال فانتوم چیست به آن اشاره کنیم، کاربردهای توکن آن یعنی (FTM) است. خرید ارز دیجیتال فانتوم توسط افراد مختلف به دلایل متفاوتی انجام می‌گیرد. هدف بسیاری افراد از خرید فانتوم (FTM) کسب سود است. اما بسیاری دیگر از افراد به دلیل کاربردهای این توکن اقدام به خرید آن می‌کنند. از مهم ترین کاربردهای توکن فانتوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مبادله پول

این روزها بسیاری افراد به دلیل سرعت بالای شبکه فانتوم از آن برای جا به جایی پول استفاده می‌کنند. معمولاً تراکنش‌ها در شبکه فانتوم در کمتر از ۲ ثانیه انجام می‌شوند. در کنار این سرعت بالا از کارمزد پایین این شبکه نیز می‌توان به عنوان دلیل دیگری برای محبوبیت آن در انجام تراکنش‌ها یاد کرد.

۲- حاکمیت و حق رأی

از دیگر کاربردهای توکن فانتوم ایجاد حق رأی در خصوص تغییرات و بهینه سازی‌هایی است که قرار است روی این شبکه ایجاد شود. همان طور که گفتیم فانتوم دارای شبکه ای غیر متمرکز و بدون نیاز به مجوز است. به همین دلیل حاکمیت آن چین (Onchain) آن درباره تمامی موارد شبکه تصمیم گیری خواهند کرد.

۳- استیک کردن

افرادی که اقدام به خرید ارز دیجیتال فانتوم می‌کنند، می‌توانند از آن برای تأمین امنیت شبکه استفاده کنند و برای انجام این کار پاداش استیک کردن توکن‌های خود را دریافت کنند.

۴- پرداخت کارمزد

پرداخت کارمزد تراکنش‌های روی شبکه فانتوم، از دیگر کاربردهای توکن (FTM) است.

خرید رمز ارز فانتوم ftm

کیف پول برای نگهداری فانتوم

این روزهای کیف پول‌ها یا ولت‌های بسیار زیادی برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارند. اما کدام یک از آن‌ها برای نگهداری فانتوم بهتر است؟ در این خصوص باید به سایت رسمی فانتوم مراجعه کرد. در این سایت از ولت‌های زیر به عنوان کیف پول‌هایی مناسب برای نگهداری توکن فانتوم یاد شده است.

  • کیف پول متامسک
  • کیف پول لجر
  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول اگزودوس

البته باید بدانید که کیف پول‌های معتبر و امن بسیار زیاد دیگری در بازار وجود دارند و افراد می‌توانند از آن‌ها برای نگهداری فانتوم‌هایی استفاده کنند که پیش از این خریداری کرده‌ اند.

نحوه خرید ارز دیجیتال فانتوم

با توجه به قدمت، محبوبیت و کاربرد بسیار زیاد فانتوم، بسیاری از صرافی‌های خارجی و ایرانی اقدام به فروش توکن فانتوم کرده اند. روند خرید فانتوم (Fantom) از صرافی‌های ایرانی تقریباً مشابه یکدیگر است. در ادامه به این روند کلی اشاره خواهیم کرد. ممکن است در برخی صرافی‌ها تغییراتی جزئی در این روند وجود داشته باشد.

  1. ابتدا یک صرافی معتبر ارز دیجیتال را پیدا کنید، در آن حساب کاربری بسازید و کار احراز هویت را انجام دهید.
  2. پس از آن وارد بخش خرید صرافی خود شوید و در آن قسمت توکن فانتوم را که با نماد (FTM) مشخص شده، پیدا کنید.
  3. تعداد توکنی را که قصد دارید خریداری کنید در کادر مشخص شده وارد نمایید و به مرحله بعد روید.
  4. در این مرحله باید آدرس ولت خود را وارد کنید. در هنگام وارد کردن آدرس ولت دقت بسیار بیشتری داشته باشید زیرا اشتباه در این بخش می‌تواند سبب متضرر شدن شما شود.
  5. پس از آن با پرداخت هزینه خرید توکن‌ها، کار خرید را به پایان برسانید. پس از چند دقیقه توکن‌ها را در ولت خود مشاهده خواهید کرد.

خرید fantom

آینده ارز دیجیتال فانتوم

باید بدانید که توکن‌های فانتوم، مانند بیت کوین محدود است و تنها ۳٫۱۷۵ میلیارد توکن از این ارز دیجیتال وجود دارد. این نکته در کنار این که کاربرد فانتوم بسیار بالاست و در صورت انجام درست پروژه، باید آن را یکی از جذاب ترین پروژه‌های موجود در دنیای ارزهای دیجیتال دانست، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این ارز دیجیتال در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. با بررسی تاریخچه قیمت فانتوم نیز می‌توان به این موضوع پی برد.

فانتوم در حال حاضر در حدود ۵۰ سنت قیمت دارد و این عدد تا سقف ثبت شده توسط این توکن که در حدود ۳٫۵ دلار بود، فاصله ای چند برابری دارد. به همین دلیل در صورت رشد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، این توکن نیز می‌تواند برای ثبت سقف قیمتی جدید حرکت کند. همین امر سبب خواهد شد کسانی که این توکن را خریداری کرده اند بتوانند سودی مناسب کسب کنند.

جمع بندی

  • در پاسخ به سؤال ارز دیجیتال فانتوم چیست باید بگوییم که فانتوم یکی از جذاب ترین پروژه‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که هدف آن برطرف کردن سه مشکل و معضل اصلی بلاک چین است.
  • سرعت بالا، امنیت مناسب و غیر متمرکز سازی اساسی‌ترین معضلات موجود در بلاک چین هستند که فانتوم توانسته آن‌ها را به میزان بسیار مناسبی بهبود بخشد.
  • کاربرد بالا، قیمت مناسب، داشتن پروژه ای جذاب و اختلاف بسیار با سقف قیمتی سبب شده تا بسیاری به آینده این ارز دیجیتال امیدوار بوده و انتظار کسب سود مناسب را از آن داشته باشند.
  • در وب سایت رسمی فانتوم از تراست ولت، متا مسک و لجر به عنوان کیف پول‌های مناسب برای نگهداری فانتوم یاد شده است.

 

این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *