تهران من ؛ دریافت خدمات شهروندی راحت و بی دغدغه

تهران من ؛ دریافت خدمات شهروندی راحت و بی دغدغه
  • 1402/3/9
  • گویا آی تی
  • 0

اپلیکیشن‌های خدماتی به واسطه قابلیت‌های کاربردی خود جزو برنامه‌های پراستفاده و محبوب میان کاربران به شمار می‌روند. احتمالا شما هم در جهت استفاده از خدمات شهری مانند خرید بلیط ها های حمل و نقل، خرید طرح ترافیک، وضعیت آب و هوا، پرداخت قبض، پرداخت   و بسیاری از خدمات دیگر، از اپلیکیشن های مجزا استفاده می کنید که باعث می شود تعداد برنامه های موجود در تلفن همراه شما افزایش پیدا کند و همچنین در برخی مواقع آزار دهنده می شود. اگر از نصب نرم‌افزارهای متعدد و جداگانه برای خرید بلیت‌های قابل استفاده در حمل‌ونقل شهری، خرید مجوز طرح ترافیک، پرداخت عوارض خودرو، پرداخت قبوض و … خسته شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن تهران من را نصب کنید. هدف از تولید اپلیکیشن تهران من، ارائه کلیه خدمات شهروندی شهر تهران از طریق یک درگاه واحد است.

با نصب اپلیکیشن تهران من می توانید از خدمات متنوعی استفاده کنید:

شارژ کارت بلیت الکترونیک، خرید بلیت تک سفره مترو، پرداخت بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه ای، ثبت و پیگیری پیام ۱۳۷ و ۱۸۸۸، پرداخت عوارض سالیانه خودرو، مشاهده  شاخص آنلاین کیفیت هوای تهران، نمایش نرخنامه بروز شده اقلام میادین میوه و تره‌بار، رزرو طرح ترافیک، خدمات نقشه تهران (مسیریابی، استعلام زمان رسیدن اتوبوس، دسترسی به اطلاعات بیش از ۱۰۰ لایه اطلاعاتی و …)، ثبت و پیگیری پیام ۱۳۷ و ۱۸۸۸، مشاهده نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های شهری، جستجوی متوفی در بهشت زهرا، ثبت و مدیریت قبوض شهرداری و خدماتی مربوط به ملک از طریق کیف پول تهران من، امکان دریافت نسخه PDF قبوض شهرداری،امکان دریافت نسخه PDF گزارش مفاصاحساب خودرو، سرویس نوبت دهی معاینه فنی خودرو،امکان مشاهده مراکز امدادی (مراکز واکسیناسیون، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، مکان‌های تخلیه اضطراری و پایگاه‌های پشتیبانی بحران) بر روی نقشه (شهرآماده)، امکان مشاهده و تماس با شماره تلفن‌های اضطراری (شهرآماده)، امکان ثبت آدرس‌های مورد نظر جهت دریافت هشدارهای مربوط به آن محدوده‌ (شهرآماده)، بهبود سرویس‌های مکان‌محور (نقشه)، بروزرسانی سرویس رزرو معاینه فنی خودرو، بروزرسانی سرویس پرداخت قبوض

گام اول و خدمت پر طرفداری که برنامه تهران من به کاربران ارائه میکند، ارائه خدمات مربوط به طرح ترافیک جدید تهران به شهروندان در قالب این اپلیکیشن می باشد و جهت ارائه این خدمت، سرویس های زیر به شهروندان ارائه می گردد:

ثبت نام خودرو: ثبت خودرو شهروند جهت رزرو طرح در این قسمت انجام می گیرد

مشاهده لیست خودرو های ثبت شده جهت رزرو طرح ترافیک

رزرو خودرو: در این قسمت شهروند طرح ترافیک دلخواه خود را جهت یکی از خودروهای تعریف شده خود انجام می دهد

افزایش اعتبار: در این بخش حساب شهروندی شهروند شارژ می گردد ، حساب شهروندی همانند یک کیف پول الکترونیکی است که پرداخت هزینه های مربوط به طرح ترافیک از این طریق انجام می گیرد .

مشاهده تراکنشهای مالی انجام شده توسط شهروند بابت خرید طرح ترافیک روزهای قبل

آشنایی با چندین خدمت پر طرفدار در تهران من:

  • برای اینکه خودرو خود را در اپلیکیشن تهران من ثبت کنید از صفحه خودرو من به لیست خودروها سری بزنید و از آنجا ثبت خودروی خود را انجام دهید. با وارد کردن اطلاعات خودروتان می‌توانید از انواع خدمات نظیر رزرو طرح ترافیک، رزرو معاینه فنی و … بهره‌مند شوید.
  • برای رزرو طرح ترافیک در تهران من کافی است از صفحه خودرو من به بخش طرح ترافیک و سپس رزرو طرح ترافیک سری بزنید و خودروی مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس روزی را که می‌خواهید رزرو کنید، انتخاب و هزینه را از کیف پولتان پرداخت کنید. پیش از شروع حتماً ابتدا کیف پولتان را شارژ کنید.
  • برای اضافه کردن بلیت درون شهری ( اتوبوس، BRT و مترو ) کافی است به صفحه شهر من سری بزنید و از آنجا وارد بخش بلیت درون‌شهری شوید. روی کارت بلیت ضربه بزنید، در قسمت کارت بلیت‌های من دکمه (+) را بزنید و کارت بلیت خود را به برنامه اضافه کنید.
  • برای مشاهده سوابق پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت خود به صفحه خودرو من سری بزنید ولی در حال حاضر به دلیل تغییر سیاست‌های پلیس راهور، از طریق برنامه تهران من متأسفانه نمی‌توانید خلافی خودرو و موتورسیکلت را استعلام بگیرید یا پرداخت کنید. تنها با مراجعه به صفحه خودرو من، ورود به بخش خلافی و انتخاب سوابق خلافی، می‌توانید سوابق پرداخت خلافی خود را که از طریق برنامه پرداخت کرده بودید، ببینید.
  • در تهران من برای شما این امکان فراهم شده است که خدمات پرتکرار را درحساب کاربری خود شخصی سازی نمایید. خدمات پرتکرار در واقع سرویس‌هایی هستند که بیشتر از سرویس‌های دیگر برنامه از آن‌ها استفاده می‌کنید. روی دکمه سبزرنگی که در پایین صفحه اصلی می‌بینید، ضربه بزنید و خدماتی را که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید با زدن تیک اضافه به لیست خدمات پرتکرار خود اضافه کنید.
  • برای استعلام تعداد روزهایی که از سهمیه طرح آلودگی هوا استفاده کرده اید و تعداد روزهای باقی مانده، میتوانید از صفحه خودرو من وارد بخش طرح ترافیک شوید. در بخش سوابق تردد در طرح ترافیک می‌توانید روزهای باقی‌مانده از سهمیه طرح آلودگی هوا را ببینید.
  • در سامانه تهران من تراکنش‌های کیف پول شهروندی خود را از صفحه اصلی برنامه، آیکون کیف پول را که بالا سمت چپ قرار گرفته انتخاب کنید و دکمه تراکنش‌ها را بزنید. در این بخش می‌توانید همه تراکنش‌های قبلی خود را ببینید.
  • در اپلیکیشن تهران من برای مشاهده سوابق پرداخت قبوض خدماتی کافی است از صفحه ملک من وارد بخش قبوض خدماتی شوید. حالا ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید، روی دکمه مشاهده که روبه‌روی هر قبض قرار گرفته ضربه بزنید و با انتخاب تب سوابق پرداخت در بالای صفحه، سوابق پرداخت قبوض خدماتی خود را مشاهده کنید.

چگونه اپلیکیشن‌ تهران من را روی گوشی موبایل نصب کنیم؟

با وجود محدودیت‌های فراوانی که اخیراً برای اپلیکیشن‌های فارسی زبان و کاربران ایرانی در تمامی پلتفرم‌ها ایجاد شده است، کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی اپلیکیشن تهران من روش‌های ارائه شده برای نصب را مشاهده نمایند. به این صورت که کاربران گوشی‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل‌های اندروید می‌توانند فایل نصبی را بصورت مستقیم از وب سایت مربوطه و یا از طریق فروشگاه‌های نرم افزار مجازی معتبر ایرانی دریافت و نصب نمایند. ولی بهترین روش برای کاربران گوشی‌های اپل، نصب از طریق تهیه نمودن اشتراک اپ استور ایرانی iOS سیبچه می‌باشد. شرکت سیبچه با استفاده از تکنولوژی ad-hoc به عنوان روشی مطمئن و دائمی برای ایجاد حساب کاربری میانجی، امکان نصب تمامی اپلیکیشن‌های معتبر را برای کاربران خود فراهم نموده است. با خرید اشتراک نرم‌افزار سیبچه، امکان نصب و استفاده بدون دغدغه تمامی اپلیکیشن های فارسی محبوب مانند آسان پرداخت برای ایفون، ۷۸۰ برای ایفون را در گوشی موبایل خود خواهید داشت.

با خرید اشتراک نرم افزار سیبچه میتوانید اپلیکیشن موبایل تهران من را به راحتی و بدون دغدغه بر روی گوشی اپل خود نصب نموده کلیه خدمات شهروندی شهر تهران را از طریق یک درگاه واحد با کاربری بسیار ساده در اختیار داشته باشید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *