چه میزان خلافی خودرو باعث توقیف خودرو میشود؟

چه میزان خلافی خودرو باعث توقیف خودرو میشود؟
  • 1402/3/13
  • گویا آی تی
  • 0

خلافی خودرو جریمه‌ای است که در اثر رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی برای ما ثبت می‌شود. بهترین کار این است که آن را خیلی زود پرداخت کنیم. عدم پرداخت خلافی مشکلاتی به‌همراه دارد که یکی از آنها توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ بعد از رسیدن مبلغ جریمه به میزان مشخص‌شده است.

در این شرایط احتمال دارد شما برای انجام کاری از خودرو خارج شوید و پس از بازگشت، آن را در محل پارک‌شده پیدا نکنید. تنها راه پیشگیری از این اتفاق پرداخت به‌موقع خلافی است.

سقفی که برای خلافی تعیین کرده‌اند چقدر است؟ چگونه می‌توان آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون دردسر تسویه کرد؟ برای آگاهی از این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سقف خلافی خودرو برای توقیف آن چقدر است؟

پس از افزایش مبلغ جریمه‌ها به‌خصوص برای تردد شبانه، مبلغی که برای سقف خلافی در نظر گرفتند ۳ میلیون تومان بود که در حال حاضر نیز تغییری نداشته است. شما می‌توانید در پرداخت جریمه‌های خودرو کوتاهی کنید تا به این میزان برسد؛ اما حواستان باشد که برخی از جریمه‌ها شامل دیرکرد می‌شوند.

در صورت عدم پرداخت به‌موقع جریمه‌های تسلیمی، خودداری و الصاقی مبلغ آنها پس از گذشت مدت‌زمانی مشخص ۲ برابر خواهد شد و این یعنی تا رسیدن به سقف جریمه زمان زیادی باقی نمی‌ماند. همچنین جریمه‌هایی مانند عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز از جمله خلاف‌هایی هستند که توسط بسیاری از رانندگان انجام می‌شوند، با توجه به مبلغ  آنها باید گفت خیلی طول نمی‌کشد تا سقف خلافی به ۳ میلیون تومان برسد.

با در نظر گرفتن این موارد بهتر است قبل از توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ به ‌فکر پرداخت خلافی باشید. اما از کدام راه می‌توان در زمانی کوتاه این جریمه را پرداخت کرد؟ در گذشته افراد با استفاده از روش‌های سنتی و مراجعه حضوری به مراکز مربوط برای پرداخت خلافی خودرو اقدام می‌کردند اما در حال حاضر می‌توان در خانه و خیلی راحت این جریمه را پرداخت کرد.

پرداخت خلافی خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری

از چه طریقی می‌توان پرداخت خلافی را در خانه انجام داد؟در گذشته تنها م.اردب مانند کارت به کارت، خرید شارژ و …. با گوشی انجام می شد اما شما می‌توانید تنها با استفاده از گوشی موبایل استعلام و پرداخت خلافی خودرو را در همان روزهای اول جریمه‌شدن انجام دهید. با این کار دیگر مبالغ بر روی دستتان سنگین نمی‌شود و همچنین دیرکرد روی جریمه‌های به‌خصوص اعمال نخواهد شد.

از دیگر مزیت‌های این روش می‌توان به پرداخت کارمزد کمتر نسبت به مراجعه حضوری اشاره کرد. در واقع باید گفت در استفاده از موبایل برای تسویه خلافی، تنها یک‌سوم مبلغی که در روش حضوری به‌عنوان کارمزد پرداخت می‌شود از حساب شما کسر خواهد شد.

همچنین با استفاده از گوشی برای پرداخت خلافی دیگر لازم نیست برای زمان طولانی در صف‌های انتظار مراکز حضوری منتظر بمانید. با توجه به این ویژگی‌ها می‌خواهیم یکی از روش‌های مهم پرداخت خلافی با استفاده از تلفن همراه را به شما معرفی کنیم تا فرایند ساده‌تری پیش رو داشته باشید.

اپلیکیشن تاپ، راه‌حلی سریع برای پرداخت خلافی خودرو

اگر می‌خواهید با استفاده از موبایل، پرداخت خلافی را انجام دهید بهتر است با روش‌های مختلف آن نیز آشنا شوید. نصب سوپراپلیکیشن تاپ یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها در این مسیر است. با نصب این اپلیکیشن شما می‌توانید استعلام خلافی را گرفته و خیلی راحت آن را با کارمزدی پایین پرداخت کنید. این روش خستگی و اتلاف وقت مراجعه حضوری را ندارد.

اپلیکیشن تاپ علاوه بر امکان پرداخت خلافی خودرو خدمات دیگری نیز برای کاربران فراهم کرده تا افراد بتوانند با خیالی آسوده، بسیاری از فعالیت‌ها را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهند.

پرداخت خلافی برای جلوگیری از خواباندن خودرو

معرفی خدمات تاپ

وقتی از تاپ به‌عنون سوپراپلیکشن نام می‌بریم یعنی خدمات آن محدود به یک مورد خاص نیست و در زمینه‌های بسیاری به کاربران سرویس ارائه می‌دهد. در واقع باید گفت تاپ بیش از ۷۳ سرویس کاربردی دارد که استفاده از آنها در شرایط مختلف می‌توانند ضروری باشد. از این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات مالی که شامل خرید شارژ، انتقال وجه، پرداخت قبوض، مشاهده گردش حساب و مشاهده موجودی است.
  • خرید بلیت‌ هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین خرید بلیت جاذبه‌های گردشگری
  • افتتاح حساب آنلاین
  • پرداخت عوارضی
  • خدمات سلامتی که شامل دریافت نوبت از پزشک و مشاور است.
  • استعلام چک صیادی
  • ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام
  • خدمات بیمه شامل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو، درمان مسافرتی و بیمه آتش‌سوزی

جمع‌بندی

پرداخت به‌موقع خلافی خودرو  از ۲ نظر اهمیت دارد. اول اینکه برخی جریمه‌ها شامل دیرکرد می‌شوند و در صورت بی‌اهمیتی مبلغ آنها ۲ برابر خواهد شد و دیگری سقف خلافی است.

در حال حاضر سقف خلافی به مبلغ ۳ میلیون تومان رسیده و درصورتی‌که جریمه خودرو شما به این میزان برسد و برای تسویه آن اقدامی نکنید، هر لحظه ممکن است خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شود.

از آنجایی که این موضوع دردسرهای زیادی دارد بهتر است خیلی زود خلافی را تسویه کنید. اگر علاقه‌ای به روش حضوری ندارید با استفاده از موبایل نیز این امکان برای شما فراهم شده است.

با نصب تاپ روی تلفن همراه علاوه بر تسویه خلافی می‌توانید به بیش از ۷۳ سرویس کاربردی دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *