تلویزیون ۴k بخریم یا تلویزیون ۸k بخریم ؟ راهنمای کامل انتخاب

تلویزیون ۴k بخریم یا تلویزیون ۸k بخریم ؟ راهنمای کامل انتخاب
  • 1402/4/6
  • گویا آی تی
  • 0

معمولا برای خرید محصولات فرد تمامی مشخصات و باید و نبایدها را در مورد انتخاب نقد و بررسی می کند. به گونه ای دیگر می توان گفت هر وسیله ای نکات مهمی داشته که باید حین خرید به آن ها اشاره کرد. تلویزیون جزو مهم ترین محصولات موجود در بازار بوده که از رقابت جهانی برخوردار می باشد. رقابت اصلی این کالا بر سر نوع کیفیت تصویر و چگونگی عملکرد آن است. به همین جهت فرد حسن خرید از خود می پرسد کیفیت تصویر ۴k بخریم یا ۸k  هر دو کیفیت از ویژگی و مزایای مخصوص به خود برخوردار هستند. برندها هر ساله مدل های جدید از تلویزیون همراه با نوع کیفیت متفاوت به بازار عرضه می کنند.

به طور کلی تلویزیون هر مدلی که تعداد پیکسل بالایی داشته باشد طرفداران بیشتری خواهد داشت. زیرا تعداد پیکسل بالا می تواند کیفیت را هم افزایش دهد. در نتیجه شرکت های تولید کننده اخیرا در حال تلاش برای افزایش پیکسل های موجود هستند. در مقایسه ی این دو کیفیت کی توان گفت که ۸k کیفیت بیشتر دارد. چرا که تعداد پیکسل آن بیشتر بوده و در نهایت حین پخش کیفیت را هم افزایش می دهد. کیفیت تصویر ۴k در عرض خود تقریبا از ۴ هزار پیکسل بهره برده است. این پیکسل ها کیفیت، وضوح، دید را گسترش داده و تمامی جزئیات قابل مشاهده خواهد بود. اندازه یا همان اینچ باید حتما متناسب با نوع کیفیت تصویر انجام شود. ۴k پخش ضعیف تری نسبت به ۸k دارد از این رو باید نهایت در بین اندازه های ۴۰ تا ۷۰ اینچ خریداری شود.

رزولوشن تلویزیون های با کیفیت ۸k دارای تعداد ۷۶۸۰*۴۳۲۰ پیکسل هستند. این تعداد فوق العاده زیاد بوده و در نهایت کیفیت عالی را بر روی صفحه به نمایش می گذارد. کسانی که قصد خرید تلویزیون با اندازه ی ۷۰ اینچ یا بالاتر را دارند باید مدل هایی که کیفیت ۸k دارند را انتخاب کنند. اما باید به این نکته اشاره کرد که کیفیت ۸k در مقابل ۴k قیمت بسیار بالایی دارد. از زمان ورود خود تا به حال چیزی از قیمت آن کاهش داده نشده است. اگر قیمت یکی از موضوعات بسیار مهم برای شما است در این راستا اعلام می کنیم به ۴k توجه نظان دهید. اما افرادی که پیرو پیشرفت علم و تکنولوژی و فناوری های جدید هستند باید از کیفیت تصویر ۸k بهره ببرند.

 

مقایسه ی قابلیت های موجود در تلویزیون ها با کیفیت تصویر ۴k و ۸k :

تلویزیون ها جدا از نوع کیفیت تصویر از قابلیت و ویژگی های دیگری نیز برخوردار هستند. تفاوت واقعی این دو نوع کیفیت را باید از نزدیک بررسی کرد. زیرا در متراژ دور تفاوت عمده ی آن آشکار نخواهد شد. تعداد پیکسل با سایز تلویزیون ارتباط مستقیم دارد. کیفیت ۸k تعداد پیکسل بالایی دارد پس باید در سایزهای بزرگ از آن استفاده کرد. زیرا سایزهای کوچک کیفیت واقعی را مخفی کرده و ارزش اصلی را آشکار نمی کند. نرخ بروزرسانی جزو دیگری از مشخصات تصویری عالی به حساب می آید.

 

این نرخ هر چند ثانیه یک بار صدا و تصویر را بروزرسانی می کند. برای تلویزیون های ۴k نرخ باید بین ۵۰ تا ۶۰ هرتز باشد. اما کیفیت ۸k با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز تازه سازی می شود. این نرخ رفرش ریت جهت بروزرسانی و جلوگیری از خطا و گیر استفاده می شود. در یک تلویزیون سیستم صوتی به اندازه ی کیفیت تصویر اهمیت دارد. زیرا همزمان با تماشا کردن کاربر به گوش دادن هم  پردازد. در تلویزیون ها با کیفیت ۸k سیستم صوتی ۲۲٫۲ کاناله است. اما ۴k صدا را معمولا در سطح ۵٫۱ کاناله در محیط به گوش می رساند.

معرفی و نقد و بررسی بهترین مدل های تلویزیون موجود در بازار :

تلویزیون ها در مدل های مختلف و در سال های متفاوت از طریق شرکت های تولید کننده روانه ی دست کاربران شده اند. تلویزیون سونی X95K جزو مدل های عالی می باشد. این دستگاه در سال ۲۰۲۲ تولید شده و دارای کیفیت تصویر ۴k می باشد. نوع صفحه نمایش mini LED بوده و پنل هم از VA تهیه شده است. سونی از موتور پردازشگر بسیار عالی و پیشرفته ی Cognitive Processor XR استفاده کرده است. تعداد پیکسل این محصول ۳۸۴۰x2160 بوده و نرخ رفرش با ۱۲۰ هرتز انجام می شود. سیستم صوتی ۲٫۲ کاناله قدرت پخش صدا تا ۶۰ وات را ایجاد خواهد کرد. سیستم عامل اندروید با نسخه ۱۰ پیشرفته ترین ارتباط و استفاده ها را میسر می کند.

تلویزیون سامسونگ q70b از دیگر مدل های پیشنهادی به شمار می رود. این مدل ساخت سال ۲۰۲۲ بوده که با کیفیت شگفت انگیز ۴k کار نمایش تصویرها را انجام می دهد. ابن کیفیت تصویرهای غنی، شفاف، واقعی و بسیار با کیفیت را ایجاد می کند. تعداد پیکسل ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل به افزایش بیشتر کیفیت کمک می کند. زیرا نور را در زمان پخش رفته رفته افزایش داده و وضوح را بیشتر می کند. موتور پردازشگر Quantum Processor 4K نیز به پردازش تصویر ها می پردازد. سپس خطا و مشکلات را شناسایی و از بین می برد. سیستم صوتی ۲ کاناله این تلپیزیون قدرت پخش صدا تا ۲۰ وات را دارد. سیستم عامل تایزن نیز دسترسی و استفاده های لازم را به ارمغان می آورد.

اگر بخواهیم یکی از مدل های عالی ال ی را معرفی کنیم باید به تلویزیون ال جی نانو ۸۴ اشاره کرد. این تلویزیون از قابلیت و ویژگی های بسیار عالی برخوردار می باشد. مثلا می توان به نوع کیفیت تصویر آن که ۴k است اشاره کنیم. این نوع کیفیت روشن، واضح، با کیفیت و فوق العاده غنی می باشد. پردازنده ی α۵ Gen5 AI Processor 4K حالت های تصویر را بررسی می کند. سپس خطا و مشکلات موجود در آن ها را از بین برده و کیفیت عالی را جهت نمایش در اختیار فرد قرار می دهد. نرخ رفرش ۶۰ هرتز از طرف دیگر از ایجاد خطا و گیر پیشگیری خواهد کرد. سیستم صوتی از طریق ۲ کاناله عملکرد پخش را انجام می دهد و ۲۰ وات قدرت دارد. سیستم عامل هم از نوع Webos بوده که بهترین عملکرد را به وجود می آورد.

در سال ۲۰۲۱ برند ال جی تلویزیون ال جی C1 را به بازار عرضه کرده است. این محصول فوق العاده بوده و از مشخصات مناسبی هم برخوردار است. یکی از ویژگی های کاربردی موجود نوع کیفیت تصویر آن به شمار می رود. ۴k فنی ترین حالت های پخش را به ارمغان می آورد و تصویرها را دیدنی تر می کند. همچنین تصویرها با نرخ ۱۲۰ هرتز تازه سازی می شوند. پردازنده ی α۹ Gen4 AI Processor 4K نیز می توان خطا و مشکلات موجود را کامل از بین ببرد. سیستم صوتی ۲٫۲ کاناله است با قدرت ۴۰ وات صدا را پخش می کند. صداها واضح شفاف و روان شنیده خواهند شد.

سونی جزو تولید کننده های حرفه ای و کار بلد به حساب می آید. هر ساله این برند از بهترین مدل های خود رونمایی می کند. تلویزیون سونی X75k جزو مدل های پیشنهادی است. این دستگاه کیفیت ۴k داشته و نرخ رفرش ۶۰ هرتز دارد. سونی برای پخش بهار از موتور پردازشگر ۴K Processor X1 استفاده کرده است. این موتور به از بین بردن خطاها و افزایش کیفیت می پردازد. صداها ۲۰ وات قدرت دارند و از طریق ۲ کانال پخش خواهند شد. سیستم عامل اندروید با نسخه ۱۱ مناسب ترین عملکرد و ارتباط را ایجاد خواهد کرد.

تلویزیون ال جی c1

سخن پایان

برای خرید تلویزیون باید حتما مزایا و مشخصات موجود توجه کرد. فروشگاه اینترنتی از بانه در این مقاله به بررسی تمامی قابلیت های موجود پرداخته است. با استفاده از این توضیحات می توانید انتخاب درست را تجربه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *