درمان گیاهی و خانگی زانو درد با به‌طب آنلاین

درمان گیاهی و خانگی زانو درد با به‌طب آنلاین
  • 1402/7/25
  • گویا آی تی
  • 0

درمان خانگی و گیاهی زانو درد، همچنین تاثیر آن‌ها در بهبود دردهای عضلانی از قدیم‌الایام برای عموم مردم شناخته شد‌ه است. در اکثر موارد، به دنبال راهی آسان‌تر برای بهبود دردهای خفیف زانوی خود هستند. به همین منظور، راه‌های مختلفی را تحت عنوان درمان خانگی و گیاهی زانو درد امتحان می‌کنند. اگرچه تمام این روش‌ها در بهبود درد زانو موثر نیستند، اما بعضا اثرات مثبتی را از خود بر جای می‌گذارند.

روش‌های خانگی و گیاهی مناسبی برای درمان زانو درد وجود دارد که با انجام مکرر آنها از تحمل فشار جراحی یا مصرف متوالی دارو رها خواهید شد.‌ در این مقاله از به طب آنلاین  به معرفی درمان خانگی و گیاهی زانو درد و تاثیر طب سنتی بر زانو درد می‌پردازیم.

درمان گیاهی زانو درد در خانه با طب سنتی گیاهی

درمان‌های خانگی با استفاده از طب سنتی در تسکین زانو درد و بهبود کیفیت زندگی موثر است. از آنجایی که گیاهان طبیعی گوناگونی در طبیعت موجود است، طب سنتی استفاده‌های گوناگونی از انواع مختلف آنها می‌کنند. درمان خانگی و گیاهی زانودرد یکی از صدها کاربرد گیاهان دارویی است که توسط پزشکان نیز تائید شد‌ه است.

درمان گیاهی زانو درد با طب سنتی و گیاهی کمک قابل ملاحظه‌ای به مدیریت علائم خفیف زانو درد می‌کنند، بویژه اگر از آنها در کنار سایر گزینه‌های درمانی استفاده کنید. طب سنتی خواص ضد التهابی گیاهان دارویی را  به گزینه‌ای موثر در تسکین درد زانو معرفی کرد‌ه است. با این حال، محققان برای حمایت از استفاده گیاهان دارویی و اثبات اثرات منفی آنها نیاز به تحقیقات علمی بیشتری دارند. در ادامه درمان گیاهی برای زانو درد را معرفی خواهیم کرد. همچنین از محصول درمان زانو و خرید زانوبند زاپیامکس غافل نشوید.

تاثیر طب سنتی بر زانو درد

تاثیر طب سنتی بر زانو درد تحت تاثیر عوامل زیادی است. چنانچه بیماری در مراحل ابتدایی و فرد تازه به آن مبتلا شده باشد، احتمال درمان بیشتر از زمانی است که بیماری به حالت مزمن تبدیل شود. البته عوامل دیگری چون قوت بیماری، شغل، سن، طبع بیمار، اقلیم و محل سکونت او، در میزان و سرعت بهبودی نقش دارد. استفاده از داروهای گیاهی از مهم ترین روش‌های درمانی در طب سنتی است. در ایران ۲۵۰۰ نوع گیاه دارویی شناسایی شـده است که ۲۰۰ نوع آن کابرد عام و حدود ۴۰۰ نوع دیگر، در طب سنتی کاربرد دارد.

چندین درمان گیاهی برای زانو درد

انواع مختلفی از داروی گیاهی در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخشی از آنها در درمان خانگی و گیاهی زانودرد موثر هستند. بهترین درمان‌های گیاهی طبیعی موثر در تسکین درد و ناراحتی‌های زانو، شامل موارد زیر هستند.

گیاهان دارویی موثر در بهبود زانو درد

بسیاری به درمان های دارویی و شیمیایی علاقه ای ندارند و درمان گیاهی و طبیعی را جایگزین برای درد های بدنشان از جمله زانو درد و کمر درد میکنند. در اینجا ۱۱ داروی گیاهی موثر برای تسکین درد زانو معرفی میکنیم.

لیمو؛ درمان گیاهی برای زانو درد

یک یا دو عدد لیمو را به قطعات کوچک برش دهید. سپس قطعات بریده شده را در یک پارچه پنبه‌ای قرار دهید و با روغن کنجد گرم کنید. سپس پارچه را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی قسمت آسیب دیده، بگذارید. این کار را دو بار در طول روز انجام دهید، همچنین می‌توانید آب یک عدد لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح ناشتا با شکم خالی بنوشید.

روغن سیاه دانه؛ خاصیت ضدالتهابی و درمان گیاهی زانو درد

روغن سیاه دانه‌‌ فواید زیادی دارد. شاید مهم‌ترین مورد از فواید این روغن گیاهی خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن باشد که موجب اهمیت بالای این ترکیب در طب سنتی شده است. خواص ضد میکروبی، ضدقارچی و ضد ویروسی روغن سیاه دانه هم آن را برای درمان چندین بیماری مفید کرده است. با خاصیت ضدالتهابی این روغن گیاهی می‌توان از این ترکیب به‌صورت موضعی برای کاهش درد زانو و مفاصل استفاده کرد.

روغن اکالیپتوس؛ بهترین درمان گیاهی برای زانو درد

برای تسکین درد زانو، ۵ تا ۷ قطره از روغن اکالیپتوس را با یک قطره روغن نعنا مخلوط کنید. سپس دو قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را در یک بطری شیشه‌ای و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.هر زمان که درد داشته باشید، این مخلوط را بر روی زانوی خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که به آرامی ماساژ می‌دهید و حتما روغن به داخل پوست نفوذ کند.

از درمان کمر درد با کمربند پلاتینر اطلاع دارید؟

برگ درخت گردو؛ با خواص تقویت سیستم ایمنی و داروی ضدالتهاب زانو

از دیرباز مردم گیاه برگ گردو را به‌ عنوان یک داروی ضد التهاب و برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کنند. آن را می‌‌توان هم به صورت خام و هم به صورت پخته مورد استفاده قرار داد. هدف از خام این است که می‌‌توان این برگ گردو را بدون نیاز به پختن بر روی مواضعی مثل زانو که نیاز به درمان دارند قرار داد و از فواید طبی آن بهره برد. منظور از پخته نیز هرگونه اقدامی است که بر روی برگ اعمال و از نتیجه آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال جوشانده برگ درخت گردو، فرآورده‌ای است که طی فرایندی تولید می‌شود و لازم است برای به‌دست آوردن آن، برگ را خامی درآورد.

کافی است روزی ۱ الی ۳ مرتبه عرق برگ درخت گردو را برای زانو درد مصرف کرد. این ماده مانند یک مسکن قوی عمل کرده و حتی می‌‌تواند عضلات درگیر شما را شل نماید.

یخ درمانی؛ سریع ترین روش برای درمان خانگی زانو درد

یکی از راهکارهایی که تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد زانوی شما دارد، استفاده از کمپرس سرد است. کمپرس یخ را به مدت ۱۰ الی ۲ دقیقه روی قسمت آسیب دیده بگذارید و این کار را به مدت دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

گرما درمانی؛ درمان خانگی زانو درد

اعمال گرما روی زانوی دردناک نیز می‌تواند در شرایط خاص مفید باشد. برخلاف یخ، گرما با گشاد کردن رگ‌های خونی در ناحیه موردنظر، جریان خون را به مفصل افزایش می‌دهد. این نوع درمان معمولا پس از یک آسیب حاد مفید نیست. به این دلیل که هدف از آسیب، کاهش التهاب است.

https://behtebonline.com/

 

سلب مسئولیت رپورتاژ: این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *